וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קמנו מהקרשים, אבל מהגמר זוכרים רק את הזוכה"

22.5.2023 / 15:25

אבוקסיס ובית"ר רוצים לסיים עונה קשה עם גביע "כדי להחזיר לקהל". קריאף: "החוזה שלי לא מעניין, רק לקחת תואר". קוז'וך: "אני אוהד נתניה, מרגיש הרבה אחריות". אברהם: "בגלל התמונות שצרובות מההפסד בגמר הקודם, יש לי אובר מוטיבציה"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 22.5/ספורט1

מכבי נתניה ובית"ר ירושלים ניצבות בפני הזדמנות לסיים עם תואר עונה שהייתה מטלטלת מבחינת שתיהן. היהלומים יפגשו את הקבוצה מהבירה בגמר גביע המדינה מחר (שלישי, 20:30) בחיפה, כשנתניה תנסה לזכות במפעל לראשונה זה 45 שנים, בעוד הירושלמים לא הניפו מאז 2009. היום נערכה מסיבת העיתונאים לקראת המשחק הגדול, בהשתתפות המאמנים והקפטנים של שתי הקבוצות.

מאמן בית"ר ירושלים יוסי אבוקסיס אמר: "במשחק אחד אין יתרון, זה גמר גביע. מי שתהיה יותר חכמה בו ותנצל את החולשות של הקבוצה השנייה ותהיה טובה מבחינה התקפית. ב-90 או 120 דקות הכל אפשרי".

מה עושים אחרת מהמשחקים הקודמים נגד נתניה: "בדרך לפה חשבתי על המשחקים שהיו נגדם, שאולי הקהל נהנה והתוצאות היו מטורפות, אבל חשבתי שאם אנחנו באמת רוצים לקחת את הגביע, נצטרך למצוא את האיזון בין התקפה להגנה. נתניה הגיעו להמון מצבים וכבשו המון נגדנו. יש לה כלים מאוד חזקים בהתקפה ובקישור עם שחקנים שמצטרפים. נצטרך להיות חזקים בהגנה כדי לסגור אותם".

התלהבות האוהדים לקראת הגמר: "אני שמח שהצלחנו להחזיר בעונה הקשה הזו את הקהל, ויש התנפלות על המנויים. זה אומר שהקהל מאמין בקבוצה ובניהול שלה, ומתחבר חזרה. זה מאוד מעודד ומזכיר לי את הימים שהייתי שחקן בית"ר. לא חשבתי שנגיע למספרים כאלה של מנויים וטירוף כזה של כרטיסים, מאז שאני בכדורגל לא זוכר דבר כזה. אם היו 80,000 כרטיסים, הכל היה נמכר. אנחנו רוצים לתת לקהל הזה את גביע המדינה ולהחזיר לו על כל התמיכה שלו גם ברגעים הקשים".

מאמן בית"ר ירושלים יוסי אבוקסיס עם מאמן מכבי נתניה רן קוז'וך. דני מרון
מי יניף את הגביע מחר? יוסי אבוקסיס ורן קוז'וך/דני מרון

החזרה לקדמת הבמה: "עברנו דברים מאוד קשים. מגיע כל הכבוד לברק אברמוב וכפיר אדרי שייצבו מהר את המערכת, הצלחנו לצרף שחקנים ששיפרו את הקבוצה וקמנו מהקרשים. אבל בגמר הגביע זוכרים רק את מי שזוכה. שמחים שהגענו לגמר, אבל רוצים לקחת".

הפציעה של תמיר עדי: "כואב לי בשבילו, כי הוא חיכה לרגע השיא הזה כמו כל שחקן. מי שישחק מהסגל שיש לנו יצטרך לתת את המקסימום, אחרי המשחק הזה יש פגרה. יש לנו גם שחקנים על הספסל שיכולים לעשות את זה".

הקפטן אופיר קריאף שיתף בתחושותיו: "זה הגמר השלישי שלי, אבל הוא הכי מרגש כי אני עונד את סרט הקפטן. אנחנו מדברים הרבה, מ-1936 היו זכיות בשבעה גביעים ואנחנו יכולים להיכנס להיסטוריה של המועדון. כולם מאוד מפוקסים, כולנו דרוכים, נגיע במלוא העוצמה. החוזה שלי? יש הרבה שחקנים בלי חוזה אבל זה לא מעניין אותנו. אנחנו חושבים רק על המשחק ועל לנצח בו, ולקחת תואר עם בית"ר".

מאמן בית"ר ירושלים יוסי אבוקסיס ומאמן מכבי נתניה רן קוז'וך, עם הקפטנים: אופיר קריאף, אביב אברהם. אופיר סער, מערכת וואלה
מכבי נתניה ובית"ר ירושלים רוצות לסיים עונה קשה עם תואר/מערכת וואלה, אופיר סער

מאמן מכבי נתניה רן קוז'וך אמר: "אני אוהד נתניה, אני מרגיש שיש הרבה אחריות. יש תכונה בעיר, אנשים שמצפים הרבה זמן. אני מאוד מקווה שזה יגיע מחר. פגשתי הבוקר מישהו במאפייה שסיפר לי על הגביע האחרון. מאז הוא התחתן, נולדו לו ילדים, נכבדים - והוא אמר לי שהזכייה בגביע הייתה הרגע הכי מאושר בחייו. אני מבין כמה זה חשוב בשביל האוהדים, המועדון, השחקנים והצוות".

המאמן המשיך: "יש לנו תכנית משחק שתוביל את המשחק לכיוון היתרונות שלנו. אני מאמין ואפילו בטוח בשחקנים שלי שהם יצליחו לעשות את זה. עשינו המון רוטציות בשביל להגיע לגמר הזה כשירים, המשחקים בפלייאוף סידרו לנו את הראש מבחינת גישה ונגיע מחר מוכנים".

אוהדי בית"ר ירושלים. דני מרון
"לא זוכר טירוף". אוהדי בית"ר ירושלים/דני מרון

הקפטן אביב אברהם היה גם בגמר הקודם ב-2019, שבו נתניה הפסידה לבני יהודה בפנדלים: "דווקא בגלל התמונות שצרובות בזיכרון יש לנו אובר מובטציה, בעיקר לי. יש לנו חוב לעצמנו. אני לוקח את הלחץ למקום חיובי, למקום שאני נהנה ממנו. יש שחקנים שבמשך קריירה שלמה לא מצליחים להגיע למעמדים כאלה, אז הלחץ הזה חיובי".

על העונה שעברה עליו ועל הקבוצה אמר אברהם: "לפעמים דברים לא מתחברים בתחילת עונה. התחלנו לא טוב, לא מצאתי את המקום שלי בהרכב. אני שמח שחזרתי בהמשך ובינואר הדברים התחילו להתחבר לקבוצה. זכינו בגביע הטוטו, הגענו לפלייאוף העליון ועכשיו אנחנו בגמר הגביע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully