וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מונאקו נחמדה מדי. במקומה לא הייתי מעביר למכבי ת"א אף כרטיס"

עלי טראורה, אקס מונאקו ופרשן הטלוויזיה הצרפתית, לא מופתע מההחלטה לצמצם נוכחות צהובה ביציע ("אוהדי מכבי מתחו את הגבול"), אבל מסביר מדוע עבורו קטש פייבוריט. ויש לו גם תחזית ורודה: "מכבי חזרה למסלול הנכון, מצפות לה שנים יפות". ריאיון

מכבי תל אביב מתכוננת למשחק 5 מול מונאקו/צילום: סאשה ורגאס עריכה: ניר חן

את הכדורסל האירופי עלי טראורה מכיר לפני ולפנים, אחרי קריירה עשירה במהלכה שיחק בספרד, איטליה, גרמניה, רוסיה ובמולדתו צרפת, שם הופיע גם בנבחרת ואף זכה במדליית כסף באליפות אירופה. בכל הקשור לסדרה בין מונאקו למכבי תל אביב, אפשר להתייחס אליו כאל מומחה. סנטר העבר ליווה מגובה הפרקט את כל ארבעת המשחקים בסדרה בכובעו כפרשן "Skweek" בטלוויזיה הצרפתית, וחלק מהתובנות שלו יעודדו את הקוראים הצהובים שכאן.

"הסדרה הזאת לא מאכזבת, היא שוויונית מאוד והגיעה לחמישה משחקים. לדעתי, מכבי הייתה עדיפה במעט", ניתח טראורה בשיחה עם וואלה! ספורט לקראת הקרב על המקום בפיינל פור הערב ב-21:00. "הסיכויים הם בערך 49-51 למכבי. היא ניצחה בצורה הרבה יותר משכנעת מאשר מונאקו, שלא הייתה יכולה לעשות כלום במשחק 4. במשחק 3, אחרי השלשות של דיברתולומאו ובולדווין, למכבי היה סיכוי לנצח בסוף".

כדורסלן העבר של מונאקו, עלי טראורה. Stéphane Danna/Direction de la communication, צילום מסך
"הסיכויים נוטים לטובת מכבי תל אביב". טראורה, מימין/צילום מסך, Stéphane Danna/Direction de la communication

עוד באותו נושא

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

מה יכול לעשות הבדל במשחק כזה, בין שתי קבוצות מאוד דומות שכבר מכירות זו את זו מצוין?

"מכבי לא צריכה להמציא כלום. השיטה שלה עבדה מעולה עד כה. מונאקו צריכה לקלוע שלשות, להניע כדור טוב כדי להתגבר על הגנת החילופים של קטש. והיא צריכה אקס פקטור. זה יכול להיות אלי אוקובו, שאני לא רוצה להגיד עליו שהוא מאכזב, אבל הוא לא היה בשיאו בסדרה הזאת לעומת העונה הסדירה. הוא לא הצליח לעצור את בולדווין ובראון".

ההרחקה של אוברדוביץ' במשחק 4, כמה היא נועדה לדעתך להכין את השופטים למשחק 5? ועד כמה השיפוט ישפיע?

"זו בהחלט הייתה הכנה למשחק 5, אבל לא יודע אם לשופטים, יותר לשחקנים. הוא רצה לגרום לשוק בקבוצה וניסה להעיר אותה".

אוהדי מכבי תל אביב. דני מרון
עברו את הגבול? אוהדי מכבי תל אביב/דני מרון

לטראורה אין שום בעיה עם ההחלטה של מונאקו להעביר למכבי תל אביב 300 כרטיסים פחות ממה שסוכם בתחילה. ההפך, יש לו גם הסבר ברור מדוע זה לגיטימי לחלוטין: "אני במקומם לא הייתי מעביר בכלל כרטיסים, הם עוד נוהגים בנחמדות. אף אחד לא מדבר על זה, אבל מה שקרה במשחק 2 עם אוהדי מכבי - לא יכול לקרות. הם הקניטו את אוהדי מונאקו, חסמו את אוטובוס הקבוצה, קיללו את השחקנים. מתחו את הגבול. מונאקו עושה כל מה שביכולתה כדי לנצח את משחק 5".

כמה ישפיע החיסרון של אוהדי מכבי?

"חשוב לי להבהיר שאני מכבד מאוד את אוהדי מכבי תל אביב. הם מהטובים באירופה. ברור שזה ישפיע, המשחק הראשון הרגיש כאילו שוחק בתל אביב".

לאור הצלחת קבוצות החוץ בפלייאוף היורוליג השנה, וההיסטוריה הנקייה מהפסדים לקבוצות הבית במשחקי 5, טראורה משוכנע שהלחץ הוא על מונאקו: "100%. יש לה יתרון ביתיות, אבל מכבי הוכיחה שהיא יודעת להקשות. ועוד כולם 'חוגגים' על הסטטיסטיקה הזו של משחקי 5, אז בכלל מונאקו צריכה לספק אתה הסחורה".

שיחקת במונאקו ב-2018 ומאז המועדון בנסיקה. מה דעתך על התהליך הזה?

"ראיתי אותו מבפנים. המועדון עשה הכל יחד עם נסיכות מונאקו כדי לבנות קבוצה מצליחה. העמידו לרשותה את כל האמצעים כדי שזה יקרה. זה מועדון מאוד מקצועי, שמחתים את השחקנים הנכונים על החוזים הנכונים. זה קצת מפתיע כי היורוליג קשה בעונה הזאת, אבל פחות מפתיע כשרואים את העבודה הקשה שהם משקיעים".

שחקן נבחרת צרפת לשעבר עלי טראורה לצד שחקן נבחרת ספרד סרחיו רודריגס. Ronald Martinez, GettyImages
מת על ג'ונדי, מהמר על מכבי תל אביב. עלי טאורה במדי נבחרת צרפת/GettyImages, Ronald Martinez

גם מכבי חזרה השנה לגבהים שלא ידעה מזמן.

"מועדונים אגדיים לא מתים, ומכבי מועדון אגדי. כמו פנאתינייקוס, קורה שיש תקופות שלא הולך כי מתרחקים מהתרבות של המועדון. הקאמבק של דייויד בלאט, אחד ממוחות הכדורסל הכי טובים אי פעם, החזיר את התרבות החיובית למועדון. הוא אגדה ושמחתי לראות את הטקס שעשו לו בשבוע שעבר. גם אם מכבי תל אביב לא תעפיל העונה לפיינל פור, מצפות לה שנים יפות. חוץ מזה, הם החתימו את השחקנים הכי חשובים העונה. בראון, בולדווין, קולסון, דיברתולומאו שאני מת עליו. יש פרויקט לשלוש-ארבע שנים. מכבי חזרה למסלול הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully