וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייטור קראנקה: "אני מעריך שזהבי וסבוריט לא יחזרו העונה"

7.5.2023 / 9:35

מאמן מכבי ת"א אישר כי הפצועים מחצי גמר הגביע יחמיצו את מכבי חיפה (ב', 20:30): "הסגל כאן הכי טוב מבחינתי. חזרת מנספורד טובה למועדון". דור פרץ: "מהפכה? בטוח שנלך קדימה מהעונה הזו"

תקציר חצי גמר גביע המדינה: בית"ר ירושלים - מכבי תל אביב 1:3/ספורט 1

אחרי ההדחה המאכזבת מגביע המדינה, מכבי תל אביב תנסה להתאושש במהירות כשתתארח מחר אצל מכבי חיפה (שני, 20:30) למשחק במסגרת המחזור ה-34 בפלייאוף העליון. לצהובים עדיין יש סיכוי תיאורטי לזכייה באליפות והוא מעט ישתפר אם יורדו נקודות מהמאזן של המוליכה וסגניתה הפועל באר שבע בעקבות אירועי טרנר, אבל בשביל לשמור על אופטימיות כלשהי, הם יהיו חייבים לנצח מחר. ערן זהבי ואנריק סבוריט שנפצעו בהפסד לבית"ר ירושלים בחצי גמר הגביע, ייעדרו.

עוד במכבי תל אביב

אייטור קראנקה מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
לא מתלונן על איכות הסגל. קראנקה/קובי אליהו

המאמן אייטור קראנקה אמר במסיבת העיתונאים הבוקר: "ברור שכולם רצו להיות בגמר הגביע, אבל לא הצלחנו לעלות והמטרה הבאה היא לנצח מחר. אנחנו חוזרים לאותו אצטדיון, מכירים את היריבה ויודעים שזה משחק אחר ואנחנו חייבים לנצח בו. לא ראיתי הרבה פעמים את המשחק נגד בית"ר, אבל הגענו למצבים, שלטנו בכדור ועשינו טעויות בהגנה. במשחק כזה, מסוכן לטעות וקשה להתאושש מזה. ברמה הזאת אתה נענש על טעויות".

הבאסקי התייחס לאפשרות שיורדו נקודות ליריבות בצמרת: "הדבר היחיד שמעניין אותי הוא לנצח מחר ולהיראות טוב. אנחנו צריכים לחשוב על עצמנו, להמשיך להשתפר. אנחנו קבוצה טובה יותר מבעבר, אנחנו צריכים לסיים את העונה בצורה שהמועדון ראוי לה, ואז לחשוב על העתיד".

הפציעות של זהבי וסבוריט: "הם מאוכזבים כי הפסדנו בחצי הגמר וכי הם נפצעו. אני לא הרופא, אבל אני לא חושב שהם יוכלו לחזור לשחק העונה. אם יהיו כשירים, הם ישחקו".

המאמן נשאל לגבי כעס האוהדים על כך שיוריס ואו אובריים, אילון אלמוג ודור תורג'מן סיימו את חצי הגמר על המגרש: "כשיוריס ואן אובריים שיחק, היינו יותר טובים כשהכדור היה אצלנו, הוא חילץ כדורים והמסירות הראשונות שלו היו טובות יותר. היינו צריכים את התוספת הזו בקישור. הם השחקנים הכי טובים שהייתי יכול להשתמש בהם באותו רגע. הם השחקנים שחשבתי שישפרו את הקבוצה במשחק".

האם הסגל לא מספיק טוב: "לא יודע מה המאמן הקודם חשב, הסגל הזה הכי טוב מבחינתי. כמאמן אתה צריך להתאים את עצמך לסגל הקיים, אין מה להתלונן ולחפש אשמים. כשאיבדנו את אוסקר הבאנו את אילייה, אי אפשר להשתפר אם אתה לא סומך על השחקנים. צריך לסמוך על העבודה שהמועדון עושה ולעשות קשה מדי יום".

חזרת בן מנספורד: "אני מכיר אותו מהכדורגל האנגלי, שם הוא זוכה להכרה. הוא חשוב למכבי תל אביב ומאז שאני כאן המועדון מתקדם. אנחנו לומדים מטעויות העבר וחושבים על העתיד. בן יהיה טוב למועדון כי הוא מכיר אותו, את המנטליות והפילוסופיה".

דור פרץ, שחקן מכבי תל אביב, מסיבת עיתונאים לקראת המשחק. שלומי גבאי
דור פרץ, שחקן מכבי תל אביב, מסיבת עיתונאים לקראת המשחק/שלומי גבאי

דור פרץ דיבר על ההדחה מהגביע: "חווינו אכזבה, רצינו להיות במקום אחר אבל זה חלק מהמשחק. אין מה לעשות, ממשיכים קדימה במיוחד כשיש משחק נגד מכבי חיפה שהוא מאוד יוקרתי מבחינתנו, אז צריך להתאושש מהר. אני מסרב להתרגל לאכזבות. זה חלק מהחוויות שהיו לנו העונה, כל עוד ניקח את זה למקום של אימון והתפתחות אז עשינו את שלנו, ופה זה נגמר. כשחקן מכבי תל אביב אני לא מקבל ולא אקבל את זה, אבל צריך לקחת את זה כחוויה מלמדת".

המשחק נגד בית"ר: "בסופו של דבר החזקנו יותר בכדור ולא השכלנו לעשות מזה שערים עם חצאי המצבים שכן היו לנו. הם הכו בשלוש מתפרצות שכל הכבוד להם זו באמת הנקודה החזקה אצלם. אין לי מה להוסיף".

הורדת נקודות לבאר שבע ומכבי חיפה: "אני מצפה לדבר אחד - שנגיע ביום שני וניתן את כל מה שאנחנו יכולים על מנת לנצח את המשחק מבלי להסתכל על העננה שקיימת סביב מכבי חיפה ובאר שבע והקרב שיש ביניהן על התואר. זה משחק מאוד יוקרתי וחשוב לנו כקבוצה, כל עוד נעשה את שלנו אנחנו נהיה מרוצים".

האם נדרשת מהפכה בסגל: "נשאלתי כבר פעם אחת את השאלה הזו. אני לא מקבל החלטות במועדון, מי שכן, יקבל את ההחלטה שהוא רואה לנכון. אני בטוח שהמועדון יילך קדימה מהעונה הנוכחית, רק בשנה הבאה נראה מה יקרה. הרצון שלי הוא לסיים את הבאה הכי טוב שאנחנו יכולים. זה מתחיל מחר. עוד שלושה מחזורים נגיע לעונה הבאה. הציפיות קיימות פה בכל עונה בהתאם לסגל השחקנים והתקציב הגדול שקיימים, וצוות האימון שיש פה. כשאנחנו לא משיגים את המטרות, זו אכזבה מבחינתנו".

למה הוא פחות תורם התקפית: "בסופו של דבר אנחנו משחקים במערך מסוים שאני מבצע הוראות מסוימות בתוכו. זה בין שליטה במרכז יחד עם מי שמשחק איתי, לבין הצטרפות להתקפה שכן קורית. לוקח זמן לעשות התאמה לשיטה של המאמן. באופן אישי ברגע שקלטתי את מה שאני יכול להביא, אז זה מוציא ממני דברים טובים ואני בטוח שזה ישתפר".

החזרת שחקנים שיצאו מהקבוצה לחו"ל: "כל שחקן שיצא מפה, אני בטוח שהוא חוזר שחקן שונה. בחוץ אתה עובר חוויות שמפתחות אותך כשחקן, בין אם רואים את זה במיידי או לאורך זמן. אני במקום אחר, מקצועית ופרסונלית. לא חושב שההשוואות נכונות. בסופו של דבר המועדון קיבל החלטה ללכת עם השחקנים שהוא מאמין בהם וכל עוד הוא מאמין בזה במלוא האמונה, אני בטוח שזה ישתלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully