וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלום על קאמבק של ליאו מסי לברצלונה הוא לא מציאותי": גיאם בלאגה מנתח

המצב הכספי, המעורבות של הבנקים, הדילמה של טבאס, הלוקש שמוכר המועדון: הפרשן הבכיר מסביר למה המעבר של מסי לבארסה הוא לא ריאלי למרות ש"כולם רוצים"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 30.4/ספורט1

האם אנחנו בדרך לתפנית בעלילה? למרות שהכל הצביע על כך שהקאמבק של ליאונל מסי לברצלונה ייצא לפועל במהלך הקיץ הקרוב, ואפילו דווח ש"לה ליגה" מוכנה לשנות את חוקיה כדי שזה יקרה, העיתונאי הארגנטינאי מרטין ארבאלו טען הערב (ראשון) ב-ESPN שהליך חזרתו של מסי לברצלונה "הסתבך מאוד".

ארבאלו הסביר: "הכל היה בדרך הנכונה, אבל למרות שמסי ניסה מצדו הכל, בין ברצלונה לליגה הספרדית ישנן חומות שלא ניתן לעבור. פריז סן ז'רמן תנסה עד הרגע האחרון להחתים אותו על חוזה חדש. מסי מוכן לשחק בברצלונה בחינם, אבל כרגע זה עדיין מאוד מסובך".

עוד כדורגל עולמי

ליאונל מסי שחקן פריז סן ז'רמן מאוכזב. רויטרס
התכנית תשתבש? ליאו מסי/רויטרס

בינתיים, בערוץ הטלוויזיה הצרפתי "+Canal" טענו שעתידו של מסי ייוודע לכולם בקרוב, אך לא לפני שזכייתה של פריז סן ז'רמן באליפות תהפוך לעובדה מוגמרת.

לא ברור מי מדייק בדיווחו ומי לא, אבל העיתונאי טוני חואנמרטי מכלי התקשורת הספרדי "Relevo" סתר את הפרסום של ארבאלו: "נכון להיום, בארסה כלל לא קיבלה פידבק שלילי בנוגע לתכנית שלה להחזרת מסי. הם יצטרכו לעשות מהלכים, כמובן. אבל המועדון כבר ידע זאת וממשיך לעבוד. היו רגועים וסבלניים".

במקביל, גיאם בלאגה, העיתונאי הוותיק והבכיר המקורב לליאו מסי ומנתח ל-BBC בין השאר את הכדורגל הספרדי, טוען שהסיכויים שמסי יגיע לבארסה הם קלושים. "האם מסי יכול לחזור לבארסה?", כותב בלאגה, "הוא יכול היה, אם יחליט לעשות את הצעד לחזור, למעשה הוא היה נותן את כל העולם כדי שזה יקרה, כי הוא מכיר את מצב המועדון. עם זאת, לליגה אין מושג אם ברצלונה תציע משהו שיעמוד בפייר פליי. ואנחנו בחודש מאי! הליגה מתעקשת שברצלונה חייבת לציית לכללים עד סופם.

"כרגע אין שום הצעה קונקרטית מבארסה. ועדיין לא ידוע כיצד הם מתכוונים לרשום לסגל את גאבי, אראוחו, מרקוס אלונסו, איניגו מרטינס (עמו יש להם הסכם) כאשר הם יצטרכו להפחית את הוצאות השכר, יש אומרים בסכום כולל של 200 מיליון יורו, חלק אפילו העלו את המספר הזה ל-340 מיליון יורו. עלות השכר שלהם היא בסביבות 600 מיליון יורו, כך שההפחתה תשפיע על איכות הסגל.

"לחברת ההשקעות גולדמן-סאקס יש כעת שליטה ניכרת במועדון מכיוון שהיא כיסתה את רוב החוב שלו, הצליחה להביא משקיעים אחרים ולכן רוצה להשפיע יותר על ההחלטות. הם, כמו המועדון, מעוניינים בחזרתו של מסי, מה שעשוי לעזור למשוך עוד משקיעים וספונסרים. התקוות הן שהגעתו של מסי תוביל לתשלומים מהירים יותר של החובות הללו, והתקשורת נותנת תקווה להמונים כשהם מקשיבים למועדון שאומר להם שהם ישכנעו את מסי לחזור.

"אבל מה שקרה לפני שנתיים עדיין בראש של כולם: כולם במועדון אמרו שהם רוצים שהוא יישאר, ואפילו אמרו שהכל מוסכם, גם מסי רצה להישאר, אבל בסופו של דבר זה לא הספיק. כל זה מצביע על דבר אחד: שמסי לא הולך לחזור לברצלונה".

לטענת בלאגה, "למה ברצלונה כל כך אובססיבית לגבי החזרה של מסי? בתקשורת טוענים כי בזמן שכולם אובססיביים לגבי ההקאמבק, הם מתעלמים משערוריית נגריירה המתמשכת. ברצלונה עומדת בפני אישומים בשחיתות בגין תשלומים שהמועדון שילם לחוסה מריה אנריקה נגריירה - לשעבר סגן נשיא ועדת השופטים של ספרד. החזרה שלו בהחלט תחזיר חלק מהיוקרה למועדון שרבים מאמינים שהוא איבד בתקופה האחרונה.

"בינתיים, נשיא לה ליגה חאבייר טבאס מוצא את עצמו בין הפטיש לסדן כיצד הוא מתמודד עם המצב. הוא יודע שכל מועדון אחר בספרד צופה בו כדי לוודא שהוא וברצלונה פועלים לפי הכללים עד לאותם. במקביל, הוא מודע לכוח השיווקי של מסי והתרומה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully