וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עצמתי עיניים ורק ביקשתי שהכדור יפגע בי, מצדי בפנים"

מרטינס חזר להדיפה ההיסטורית בגמר המונדיאל, וגם הרגיע את הסערה בארגנטינה בעקבות דבריו של דה פול: "לא הייתה כוונה לפגוע". וגם: בחירתו לשוער השנה וההתערבות שבגללה הכעיס עולם שלם

בווידאו: חגיגות אליפות גביע העולם בארגנטינה/צילום: רויטרס

סבב הראיונות של שחקני נבחרת ארגנטינה נמשך, והיום (חמישי) הגיע תורו של שוער השנה של פיפ"א שקיבל את הפרס לפני שלושה ימים: אמיליאנו "דיבו" מרטינס. בשיחה עם "TyC", אלוף העולם התייחס למחלוקת שעורר חברו רודריגו דה פול שלשום, להדיפה ההיסטורית בתוספת הזמן של הגמר נגד צרפת וגם לתנועת החגיגה עם כפפת הזהב לאחר הזכייה, שבגללה ספג קיטונות של ביקורת מכל העולם.

כזכור, דה פול אמר בריאיון לאותו גוף תקשורת שלדעתו נבחרת ארגנטינה הנוכחית היא הטובה ביותר שהייתה למדינה. מאז פורסמו ברשתות החברתיות ובאתרים התגובות של אלופי העולם הארגנטינאים מ-1978 ו-1986, שלא בדיוק אהבו זאת. "אלה דעות. ברור שרודרי לא רצה לפגוע באף אחד וגם לא עשה זאת מתוך אגו", הגן מרטינס על חברו לנבחרת, לפני שהבהיר את עמדתו האישית: "לדעתי אנחנו לא הכי טובים בהיסטוריה".

הנימוק שנתן דה פול היה שארגנטינה הנוכחית ניצחה שלוש אלופות מכהנות בגמרים שהעניקו לו את שלושת התארים בעידן ליאונל סקאלוני: ברזיל (קופה אמריקה), איטליה (פינליסימה) וצרפת (מונדיאל). "זה לא דבר של מה בכך, אבל יש לנו עוד הרבה דברים לעשות", הוסיף מרטינס באותו עניין. "ההבדל בינינו לנבחרות קודמות הוא שהיה לנו את המזל לזכות. גם במונדיאל, ניצחנו שני משחקים בפנדלים. זה לא ששיחקנו 'טיקי טאקה' והבסנו 0:3 בכל משחק. אם נזכה שוב, רק אז אולי אגיד שאנחנו הטובים ביותר אי פעם".

אמיליאנו מרטינס עם פרס שוער השנה של פיפ"א. רויטרס
הצטנע. מרטינס בטקס פרסי השנה של פיפ"א/רויטרס

על הכתרתו לשוער הטוב בעולם ל-2022, בטקס פרסי The Best השבוע, אמר האיש בין הקורות של אסטון וילה: "לא ציפיתי לזה. צחקתי עם ליאו (מסי) ואמרתי לו 'אני אסע ואשמח לראות אותך ואת סקאלוני זוכים, מקסימום הרווחתי ארוחה חינם'".

מרטינס, שהחגיגה שלו כשנבחר לשוער המצטיין בגביע העולם הכעיסה רבים, הסביר: "אני לא גאה בזה, מן הסתם, אבל זו הייתה התערבות שבדיוק לפני הענקת כפפת הזהב החבר'ה אמרו לי 'אין לך אומץ לעשות אותו דבר כמו בקופה אמריקה'. אז עניתי 'דווקא יש לי אומץ'. הם אשמים, החברים שלי לנבחרת". כשנשאל האם היה עושה זאת בערב פרסי השנה של פיפ"א, הארגנטינאי הבהיר: "זה אירוע שונה, עם חליפה. באצטדיון כדורגל, עם כל האדרנלין, אולי כן. המטרה היחידה שלי הייתה לא לבכות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אמיליאנו מרטינס עם גביע השוער המצטיין, מונדיאל 2022. רויטרס
לא ישכחו לו את זה, לטוב ולרע. מרטינס והחגיגה הבעייתית/רויטרס

עוד על נבחרת ארגנטינה

בנוגע למהלך בדקה ה-123, בו הדף בעיטה של רנדאל קולו מואני ומנע מארגנטינה הפסד דרמטי בגמר המונדיאל, מרטינס אמר: "לא הבנתי את הערך שלה כי הכל קרה כל כך מהר, אני זוכר שיצאנו למתפרצת בהתקפה האחרונה, עם הזדמנות של לאוטרו מרטינס לכבוש בנגיחה. לא הייתי יכול להערך את ההדיפה כמו שעשיתי אחרי הניצחון. זה הדבר הראשון שראו. אני רציתי שהכדור יפגע לי בפנים, לא היה לי אכפת איפה. עצמתי עיניים, הקשיתי את כל הגוף ואמרתי 'פגע בי, זה כל מה שאני מבקש'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully