וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היריבות של מנצ'סטר סיטי לוחצות על הפרמיירליג: הענישו אותה בחומרה

עודכן לאחרונה: 7.2.2023 / 19:22

הגדולות של אנגליה דורשות שהאלופה תספוג עונש כבד ותורחק מהליגה, גווארדיולה עשוי לעזוב מוקדם מהצפוי, שחקני הרכש עשויים שלא להגיע וחוקר של אופ"א מסביר למה לסיטי יש הרבה סיבות לחשוש. הצרות של התכולים נמשכות

תקציר: טוטנהאם - מנצ'סטר סיטי 0:1 (הארי קיין הפך למלך שערי המועדון בכל הזמנים)/ספורט1

מנצ'סטר סיטי נמצאת בחוסר ודאות גדול מאז ההודעה על כך שהקבוצה מואשמת בהפרה של קרוב ל-100 סעיפים של התנהלות פיננסית לא תקינה. הקבוצה עלולה לספוג עונשים כבדים מאוד, כולל הורדת ליגה והפחתת נקודות, וכעת במועדון מתמודדים עם הלחץ שעל כתפי פפ גווארדיולה המאמן, שעל פי הדיווחים צפוי להחליט לעזוב - ייתכן שעוד לפני שיתבררו העונשים שתקבל הקבוצה.

הקבוצה תיכנס כעת לתהליך משפטי ארוך שיכלול ערעורים מצד שני הצדדים. אבל מה שלא יוחלט, באנגליה טוענים שהחשש הוא שגווארדיולה לא יהיה בסביבה כדי להתמודד עם העונש. החדשות המרעישות על מנצ'סטר סיטי התפרסמו קצת אחרי שגווארדיולה רמז שייתכן שהוא ישקול את עתידו.

הפחתת נקודות או הורדת ליגה? "מנצ'סטר סיטי מואשמת בהפרת חוקי הפרמיירליג"
העבירות, העונשים והצרה של גווארדיולה: כל הפרטים על החקירה של מנצ'סטר סיטי
סיטי בטוחה בחפותה, באנגליה צופים "עונש קיצוני, אבל לא העונה"

פפ גווארדיולה, מאמן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
העונה האחרונה במנצ'סטר סיטי? גווארדיולה/רויטרס

עוד טוענים באנגליה שמי שמפעילות לחץ כבד על הנהלת הפרמיירליג הן היריבות של סיטי מ"שש הגדולות": ליברפול, מנצ'סטר יונייטד, ארסנל, טוטנהאם וצ'לסי. "נציגים משש הקבוצות דוחפים חזק במטרה שסיטי תיענש בחומרה, ודורשים שהקבוצה תודח מהליגה", מדווחים ב"סקיי ספורט", "היריבות של סיטי סבורות שלקיחת תארים מהקבוצה בדיעבד זה משהו חסר משמעות, וכמובן שגם לקנס אין אפקט אמיתי, ולכן מבקשות שתיזרק מהפרמיירליג". סיטי כידוע לקחה שש אליפויות ב-11 העונות האחרונות. אגב - אם שש האליפויות יילקחו ממנה ויעברו לסגניות שלה, שלוש יילכו ליונייטד ושלוש לליברפול. "הקבוצות זועמות על כך שלאורך השנים הן עשו הכל כדי לעמוד בחוקים ובמגבלות של הפייירפליי ונאבקו על התואר בצורה הוגנת, בעוד סיטי עשתה ככל העולה על רוחה מבחינה כספית, ללא מגבלות", נכתב.

ג'וד בלינגהאם, שחקן נבחרת אנגליה. רויטרס
ירצה לבוא בקיץ? בלינגהאם/רויטרס

כזכור, מנצ'סטר סיטי הואשמה כבר לפני כן בהתנהלות פיננסית לא תקינה והושעתה מאירופה, אך העונש בוטל על ידי ה"קאס". גווארדיולה גונן אז על המועדון, אבל טען שהוא עשוי להתפטר אם הוא יגלה שראשי המועדון שיקרו לו לגבי ההתנהלות הכלכלית שלו. כעת נטען שבסיטי ידעו על החקירה, אבל למעשה חשבו שגווארדיולה יעזוב הרבה לפני שתוצאותיה יפורסמו.


כזכור, גם אופ"א ערכה בעבר חקירה נרחבת על ההתנהלות של סיטי, אבל אז ההאשמות בוטלו בגלל התיישנות - דבר שלא יכול לקרות בחקירה של הפרמיירליג. אחד החוקרים של אופ"א, איב לטרמה, אומר ש"היו לנו ראיות מוצקות, אני משוכנע שמנצ'סטר סיטי רימתה" וטוען: "הפרמיירליג לא תיתקל בבעיות של תקופת התיישנות כמונו. אנחנו לא יכולנו להשתמש באלמנטים חשובים. במהלך החקירה מהמועדון הייתה העברת מידע מאוד חלקית מצדם על ההתנהלות הכספית. עם סוללת עורכי דין ומשפטנים, הם עשו הכל על מנת לבטל את הטענות שלנו ושל רואי החשבון שלנו. בנוסף, אנחנו לא יכולנו לערער על ההחלטה של CAS, עם בוררים שתמיד נוהגים להקל בעונשים".

עוד בוואלה!

אבו עלי: פרשת הפייר פליי של מנצ'סטר סיטי והלקח לכדורגל העולמי

לכתבה המלאה
מאמן ליברפול יורגן קלופ מול קווין דה בראונה מנצ'סטר סיטי. רויטרס
היריבות טוענות: נלחמנו קשה במסגרת החוקים, וסיטי עשתה מה שבא לה. ליברפול תזכה באליפויות נוספות?/רויטרס

בנוסף, מנצ'סטר סיטי חוששת מאוד שהפרשה תפגע קשות בקבוצה מבחינה מקצועית. ג'וד בלינגהאם היה אחד השחקנים שסומנו כמטרה לרכישה בקיץ, עוד נטען שגווארדיולה רצה עוד שני קשרים חדשים, שחקן כנף ועוד בלם אחד לפחות - אבל כעת הקבוצה חוששת שההליך המשפטי יקשה עליה לרכוש שחקנים וירחיק ממנה שחקני רכש.

כך או כך, למאמן מצפה משימה קשה מאוד בחודשים הקרובים שנותרו לסוף העונה: לשמור על תואר האליפות, על רקע הרחש הבלתי פוסק. כרגע ארסנל היא הפייבוריטית הגדולה לזכות בתואר, כשהיא מקדימה בחמש נקודות את סיטי כשיש לה משחק חסר. בסוף השבוע סיטי תארח את אסטון וילה ואז היא תצא לאמירויות, שם היא תתארח אצל ארסנל למשחק שיכול להכריע את זהות האלופה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully