וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטי בטוחה בחפותה, באנגליה צופים "עונש קיצוני, אבל לא העונה"

במנצ'סטר משדרים עסקים כרגיל, מברכים על מינוי ועדה חיצונית שתבחן את הדברים ומבהירים: "מצפים שהנושא יוסדר אחת ולמתמיד". ומתי צפוי גווארדיולה להתייחס להאשמות?

תקציר: טוטנהאם - מנצ'סטר סיטי 0:1 (הארי קיין הפך למלך שערי המועדון בכל הזמנים)/ספורט1

חקירה שנמשכה במשך חמש שנים הובילה אתמול (שני) להחלטה להאשים את מנצ'סטר סיטי, אלופת הפרמיירליג והקבוצה הכי דומיננטית בממלכה בשנים האחרונות, בהפרת חוקי הליגה ביותר מ-100 סעיפים שונים בין השנים 2009/10 ל-2017/18. באנגליה טוענים שהרשעה תוביל לעונשים כבדים שיכולים להתחיל בהפחתת נקודות ולהסתיים גם בלקיחת התארים שלה ובהרחקתה מהליגה, אבל הסיטיזנס בשלב זה משדרים עסקים כרגיל, או לפחות מנסים.

על פי הכתבים שמסקרים את המועדון, במנצ'סטר סיטי בטוחים בחפותם ולא במקרה נכתב כך בהודעה הרשמית שנמסרה מהמועדון: "אנו מופתעים מההאשמות על הפרת חוקי הפרמיירליג, בייחוד לאור העובדה שהועברו כמות עצומה של חומרים מפורטים בנושא. המועדון מברך על כך שתיעשה בחינה של הנושא על ידי ועדה חיצונית שתשקול זאת מחדש ללא משוא פנים ואנו מצפים שהעניין יופסק ויוסדר אחת ולתמיד לאור הראיות הרבות שסופקו, שאינן ניתנות להפרכה ושתומכות בעמדת המועדון".

העבירות, העונשים והצרה של גווארדיולה: כל הפרטים על החקירה של מנצ'סטר סיטי

פפ גווארדיולה, מאמן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
מחכים לשמוע את מוצא פיו. פפ גווארדיולה/רויטרס

עם זאת, במנצ'סטר סיטי חשים שהעיתונאים עודכנו על ההאשמות הרבות עוד לפני שהמועדון התבשר על כך והעלו שאלות ותהיות רבות בנוגע לעיתוי הפרסום, גם לאור העובדה שביום רביעי אמור היה להתפרסם "הספר הלבן" - דו"ח רשמי שנכתב על ידי הממשל, שעוסק בבעיות הנוגעות לכדורגל האנגלי ובמציאת פתרונות שפרסומו נדחה ועדיין לא ידוע למתי.

ב"מירור" ציטטו בכיר במנצ'סטר סיטי שאמר: "הפרמיירליג חוקרת מעל ארבע שנים ועדיין פרסמה הודעה עם טעויות מהותיות. אין לנו ספק שרק ניסו להסיט את תשומת הלב מההחלטה לדחות את פרסום 'הספר הלבן'". גם ב"סיטי אקסטרה" פורסם שבכירים במועדון קיימו מספר פגישות לאורך היום ושכולם משוכנעים שהחקירה תסתיים עם "תוצאה חיובית עבור מנצ'סטר סיטי".

פרשן "סקיי", קאבה סולהקול, כתב בנושא: "מנצ'סטר סיטי בבעיה חמורה בעיקר מפני שבפרמיירליג אין לזמן משמעות, מועדון לא יכול לטעון להגנתו שהעבירות לכאורה התרחשו לפני שנים רבות מדי בשביל לעסוק בהן. אם סיטי תימצא אשמה, העונש יהיה קיצוני - הורדת נקודות יכולה לחול העונה אם המועדון יורשע עוד לפני תום 2022/23, אבל אני לא חושב שזה יקרה כל כך מהר. זו חקירה שנמשכת כבר חמש שנים, אז אני לא צופה להחלטות מהירות. זה משהו שיימשך עוד הרבה זמן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מאמן מנצ'סטר סיטי עם פפ גווארדיולה עם קווין דה בראונה ופיל פודן. רויטרס
הרשעה עוד העונה ואליפות בהחלט לא תהיה על הפרק/רויטרס

כעת בממלכה מצפים למסיבת העיתונאים הבאה של פפ גווארדיולה, שתיערך ככל הנראה רק ביום שישי לקראת המשחק נגד אסטון וילה ביום ראשון, כדי לשמוע את דעתו בנושא. בחודש מאי האחרון, כשנשאל על כך המנג'ר שמונה ב-2016, טען: "שאלתי בעבר על כך, הסבירו לי הכל ואני מאמין להם. אמרתי להם 'אם אתם משקרים לי, ביום למחרת אני כבר לא כאן. לא אשאר ולא אהיה חבר שלכם יותר'".

לכן, גם אם לא צפויות החלטות מרחיקות לכת בזמן הקרוב, מצפים באנגליה לשמוע את דעתו של גווארדיולה בעניין ובהחלט דנים באפשרות שהוא יעזוב בתום העונה, חרף הארכת החוזה רק לפני כשלושה חודשים.

בנוסף, מעריכים בממלכה שהמנג'ר בהחלט יתייחס להאשמות במסיבת העיתונאים הקרובה שלו, על אף שזו אמורה לעסוק במשחק הבא של הקבוצה, כי מקרי עבר הוכיחו שבמנצ'סטר סיטי נוהגים שלא להגיב לאירועים למעט הודעות רשמיות לקוניות, אבל כן נותנים לגווארדיולה את הבמה לדבר בשם המועדון, כפי שהיה בפברואר 2020, בימים בהם הוחלט להרחיק את המועדון לשנתיים ממפעלי אופ"א, החלטה שכידוע בסופו של דבר בוטלה.

מי שעוד מצפה לענישה קשה נגד הסיטיזנס הוא לוקאס לייבה הברזילאי, בעברו קשר ליברפול. אם מנצ'סטר סיטי תורשע ויוחלט לקחת ממנה את התארים שזכתה בהם באותן עונות, המשמעות היא שליברפול תוכתר לאלופה ב-2014. לכן, צייץ הקשר: "האם אני אלוף פרמיירליג?".

גם חאבייר טבאס, נשיא הליגה הספרדית שזה מספר שנים נלחם בפריז סן ז'רמן ובמנצ'סטר סיטי בטענה להפרה בוטה של חוקי הפייר-פליי על ידן, התייחס לנושא בקצרה כשצייץ: "זה מדהים שלקח לפרמיירליג כל כך הרבה שנים להבין את זה. טענו זאת כבר ב-2017 ויש עוד כל כך הרבה מקרים, האם עכשיו נחכה עוד כמה שנים?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully