וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבירות, העונשים והצרה של גווארדיולה: כל הפרטים על החקירה של מנצ'סטר סיטי

עודכן לאחרונה: 6.2.2023 / 16:08

מהם לכאורה פשעיה של הקבוצה, מה ההבדל בין חקירת הפרמיירליג לזו של אופ"א שבוטלה ולמה גווארדיולה עשוי לעזוב בגללה כבר בקיץ הקרוב. כל השאלות והתשובות

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 6.2/ספורט1

אחרי ההאשמות הקשות נגד מנצ'סטר סיטי, באנגליה מנסים לברר: מה הם לכאורה עשו לא בסדר? מה קורה עכשיו? והאם באמת אפשר לזרוק את הקבוצה מהפרמיירליג? כאמור, אלופת אנגליה מואשמת בהפרת חוקי הפרמיירליג ביותר מ-100 סעיפים, והמועדון עומד בפני סכנה של הפחתת נקודות או אפילו עלול להיות מורחק. העבירות נעשו בטווח זמן של תשע עונות והן קשורות לסוגיות שכוללות בין השאר אי מתן מידע פיננסי מדויק על הכנסות מחסות ואי חשיפת השכר האמיתי של בכירים בקבוצה. אבל מה המשמעות של כל זה, מה קורה אחר כך ומה יכולות להיות ההשלכות על סיטי?

עוד בנושא
הפחתת נקודות או הורדת ליגה? "סיטי הפרה את חוקי הפרמיירליג"
חשיפה: האם כך רימתה מנצ'סטר סיטי את חוקי הפייר פליי של אופ"א?

ארלינג הולאנד, חלוץ מנצ'סטר סיטי. רויטרס
על פי החשד, נעשו עשרות עבירות פיננסיות. סיטי/רויטרס

מהם האישומים?

הפרמייר ליג פרסמה את הצהרתה ביום שני בבוקר בה פירטה עשרות הפרות לכאורה של חוקי הליגה על ידי מנצ'סטר סיטי - תוך שהיא מתארת את הסעיפים הספציפיים.

הסעיף הראשון מתייחס למתן מידע פיננסי מדויק על ידי הקבוצות לגבי מצבו הפיננסי של המועדון, בפרט ביחס להכנסותיו (לרבות הכנסות מחסות), הצדדים הקשורים אליו ועלויות התפעול שלו. לאחר מכן ההצהרה פירטה את החוקים הספציפיים, עבור כל עונה בין השנים 2009/10 ל-2017/18, שסיטי הפרה לכאורה.

יש לציין שקבוצת אבו דאבי יונייטד, בראשות השייח' מנצור בן זאיד, לקחה את הבעלות על סיטי בספטמבר 2008 ועדיין שומרת על השליטה.

הסעיף השני, שמתייחס רק לעונות 2009/10 עד ל-2012/13, מתייחס לדרישה ממועדונים 'לכלול פרטים מלאים על שכר המאמנים בחוזים הרלוונטיים שלהם'. המאמן של סיטי בתקופה זו היה רוברטו מנצ'יני.

הסעיף השלישי מתייחס למועדוני פרמיירליג "העומדים בתקנות אופ"א כולל רישוי מועדונים ופייר פליי פיננסי'". סעיפים אלה מתייחסים לעונות 2013/14 ועד לעונת 2017/18.

סעיף רביעי עוסק בכללים בנושא "רווחיות וקיימות" והם נוגעים לשלוש עונות מ-2015 ועד 2018.

הסעיף החמישי והאחרון הוא על התקופה שבין דצמבר 2018 עד היום, ומתייחס לכללים "המחייבים מועדון לשתף פעולה ולסייע לליגת העל בחקירותיה, על ידי מסירת מסמכים ומידע לראשי הפרמיירליג בתום לב".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שייח' מנסור, בעלים מנצ'סטר סיטי. GettyImages
הרבה חשדות. שיח' מנסור/GettyImages
מאמן מנצ'סטר סיטי, רוברטו מאנצ'יני. GettyImages
קיבל מיליונים מהצד, לכאורה. מאנצ'יני/GettyImages

האם זה בא בהפתעה?

זו שיאה של חקירה שנמשכת ארבע שנים והתנהלה בחשאיות רבה. גם סיטי וגם הפרמיירליג עשו מאמצים גדולים בניסיון לשמור על זה חשאי - עד היום.

הכל התחיל כשאתר התחקירים הגרמני Der Spiegel פרסם מסמכים מה-Football Leaks - שם נטען שסיטי שיקרה בדיווחים על הכנסות מחסות, כשלמעשה הכסף שולם לה על ידי בעלי המועדון מאבו דאבי, במקום ספונסרים הקשורים למדינת המפרץ, כפי שדיווחה, לכאורה בשקר.

הנתונים האלה התייחסו לעסקות חסות עם חברת התעופה אל אתיחאד, שעדיין נותנת חסות לאצטדיון ולחולצות של סיטי, וחברת הטלקום Etisalat.

למעשה נטען כי הכסף הגיע למעשה מקבוצת אבו דאבי יונייטד של שייח' מנצור. עוד פורסם ששכרו של מנצ'יני הועלה למעשה באמצעות חוזה סודי עם אנשי אבו דאבי.

המסמכים שפרסם דר שפיגל הראו ככל הנראה שהמאמן האיטלקי מנצ'יני קיבל תשלומים סודיים באמצעות חוזה סודי, שהיה הסדר ייעוץ עם המועדון. בעוד שלחוזה של מנצ'יני היה שכר בסיס של 1.45 מיליון ליש"ט נטו, החברה שלו באיטליה קיבלה גם 1.75 מיליון ליש"ט מדי שנה עבור תפקיד ב"אל ג'זירה". המטרה הברורה הייתה לעקוף את חוקי הפייר פליי הפיננסי.

ההדלפות גם טענו שסיטי הפרה את הכללים בנוגע לפנייה שלה לשחקנים צעירים.

פפ גווארדיולה, מאמן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
בטח במנהלים שלו. פפ/רויטרס

אבל כל זה לא טופל על ידי אופ"א? כאשר סיטי הורחקה מליגת האלופות ולאחר מכן זה בוטל?

סיטי אכן הואשמה על ידי אופ"א והודחה מליגת האלופות לשנתיים על ידי גוף הבקרה הפיננסית בפברואר 2020 וגם נקנסה ב-27 מיליון ליש"ט.

סיטי פנתה לבית המשפט לבוררות לספורט (CAS) ביולי 2020, קיבלה את ביטול העונש והקנס הופחת ל-9 מיליון ליש"ט.

CAS אמרה ש"רוב ההפרות לכאורה לא הוכחו או התיישנו". במילים אחרות, הייתה מסגרת זמן של חמש שנים שבה ניתן לבסס תיק מוצק נגד סיטי וזה לא קרה.

בזמנו, החלטה זו הפיגה את חששותיו של המנג'ר פפ גווארדיולה, שהטיל ספק בהיררכיה של המועדון בעניינים פיננסיים אלה. בשנה שעברה אמר גווארדיולה: 'אמרתי לאנשינו 'ספר לי' על החשדות. הסתכלתי עליהם והאמנתי להם ב-100 אחוז מהיום הראשון אז הגנתי על המועדון בגלל זה".

מנצ'סטר סיטי תמיד הכחישה כל עבירה, ואמרה שהמיילים נפרצו והוצאו מהקשרם. אבל גם הפרמייר ליג פתחה בחקירה משלה בדצמבר 2018, ובאופן מכריע, בניגוד לזו של אופ"א - אין עליה מגבלת זמן כזו.

עכשיו השאלה היא מה יעשה גווארדיולה, שהצהיר בעבר שאם יתברר לו שהמועדון עבר על החוקים יעזוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully