וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: האם כך רימתה מנצ'סטר סיטי את חוקי הפייר פליי של אופ"א?

ב"פוטבול ליקס" טוענים במחקר מקיף שבעלי אלופת אנגליה, שייח' מנסור, הזרים למועדון כספים במסווה של כסף שמגיע מספונסרים

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים. רויטרס
ייכנסו לבעיה? שחקני מנצ'סטר סיטי/רויטרס

האם מנצ'סטר סיטי רימתה את חוקי הפייר פליי של אופ"א? "דר שפיגל" הגרמני חשף היום (שני) את החלק הראשון בתחקיר המקיף של "פוטבול ליקס" אודות אלופת אנגליה, שעל פי טענותיו כופפה את החוקים והשתמשה בשיטות אסורות על מנת לעבור בהצלחה את מבחני הפייר פליי הנוקשים של אופ"א. על פי הטענה, בעלי סיטי, שייח' מנסור, השקיע כספים בקבוצה במסווה של עסקאות של ספונסרים מאבו דאבי.

אחת הדוגמאות מדברת על מקרה ב-2010 בו התבצעה עסקה שתכניס למועדון כ-15 מיליון ליש"ט מחברת "אאבר" מאבו דאבי. מייל פנימי במועדון חשף ש-3 מיליון ליש"ט בלבד מהעסקה הועברו מהחברה, וש-12 המיליון הנותרים שולמו על ידי לא אחר מבעלי סיטי, שייח' מנסור, שהזרים בעצמו כספים למועדון שלו דרך ספונסרים, דבר שאסור על פי חוקי פיפ"א.

עוד בנושא
"פוטבול ליקס" בשורה של חשיפות: ליגת האלופות עשויה להתבטל, סיטי ופסז' חמקו מעונש
"תמיד פעלנו בשקיפות וציות לחוקים": פריס סן ז'רמן מכחישה את ההאשמות
העיקר שניימאר ואמבפה ישחקו ביחד: "פוטבול ליקס" חשפו את הכדורגל במערומיו

רוברטו מאנצ'יני מאמן נבחרת איטליה. AP
פיטוריו היו אמורים לסבך את הסיטיזנס. רוברטו מאנצ'יני/AP

מקרה נוסף סובב סביב פיטוריו של המאמן רוברטו מאנצ'יני במאי 2013. ה"שפיגל" טען שמייל פנימי במועדון הזהיר כי בשל הפיצויים שישולמו לאיטלקי, הקבוצה תעבור על חוקי הפייר פליי הפיננסי בבדיקה הבאה. המייל המליץ על פיתרון בדמות "השקעה נוספת מצד הספונסרים מאבו דאבי", כשככל הנראה הכוונה הייתה להשקעה של הבעלים שייח' מנסור דרך גורם כביכול חיצוני, אשר בעצם שייך לו. בכך, טוענים בתחקיר, הסיטיזנס נמנעו מלעבור על חוקי הפייר פליי דרך עסקה עם ספונסר חדש וכסף שהגיע, למעשה, מבעלי הקבוצה.

בשיטה הזאת, נכתב בחשיפה, סיטי תוכל לכסות על הוצאותיה ולמעשה לאפשר לעצמה לבזבז כמה שבא, מתי שבא לה, בעיקר מכיוון שיהיה לה מקור הכנסה נוסף שיוכל לכסות על ההוצאות. הבעיה היא, שעל פי המסתמן, מקור ההכנסה הוא בעליה, שפשוט משתמש בעסקיו הרבים באבו דאבי על מנת לגרום לאנשים אחרים לשלם את הכסף, שכנראה שייך לו. ב"דר שפיגל" צפויים לפרסם את המשך התחקיר, אותו ביצעו בשיתוף עם "פוטבול ליקס" ועליו עבדו יותר מעשרה כתבים במשך תקופה ארוכה, בימים הקרובים.

החשיפות ברחבי אירופה החלו כבר ביום שישי, והן עלולות לגרום לזעזוע בצמרת הכדורגל האירופי. האחראים לחשיפות הם אנשי "פוטבול ליקס" - עיתונאים חוקרים מכמה מדינות ביבשת הישנה שמשתפים פעולה. בסוף השבוע הם חשפו כיצד נשיא פיפ"א, ג'אני אינפנטינו, סייע לפריס סן ז'רמן ומנצ'סטר סיטי להתגבר על מכשולים שנבעו מהגבלות הפייר פליי. הטענה היא שהוא ניצל את מעמדו והתערב בחקירות של אופ"א כדי ששני המועדונים ששייכים לשייחים מהמפרץ, לא ייענשו.

כמו כן פורסם שכמה מהמועדונים הגדולים באירופה מעסיקים חברה חיצונית שעוסקת בפרויקט אחד: הקמת ליגה אקסקלוסיבית של קבוצות פאר מרחבי היבשת - שתקום במקום ליגת האלופות.

עוד באותו נושא

"תמיד פעלנו בשקיפות וציות לחוקים": פריס סן ז'רמן מכחישה את ההאשמות

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully