וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צל"ש או טראש: קיירי אירווינג יכול לשבור את דונצ'יץ', או לגרום לו להתפוצץ

6.2.2023 / 13:30

דאלאס התפתתה לקחת הימור מסוכן שעלול להיות הרסני, אבל גם עשוי להפוך אותה לגרסה עכשווית של קליבלנד שרצה לאליפות. רביץ מנתח את הטרייד הגדול, מסביר כיצד הדמיון בין דונצ'יץ' ללברון עשוי לסייע לשילוב עם קיירי, ותוהה האם דווקא עכשיו דוראנט ישתכנע להישאר בברוקלין

קיירי

קיירי אירווינג הוא הספורטאי הכי פחות צפוי בעולם. אף פעם לא ניתן לדעת מה הצעד הבא שלו, ובעיקר כיצד הוא יהפוך לכאב ראש עבור הקבוצה שלו הפעם. בקליבלנד הוא ברח ללברון ג'יימס, בבוסטון הוא החריב כל חלקה טובה והפך לפרסונה נון גרטה בעיר, בברוקלין הוא פירק במו ידיו את הפייבוריטית לאליפות עם סרבנות החיסונים שלו, את השנה הנוכחית הוא החל בשיתוף סרטון אנטישמי. הוא הרוויח ביושר את המעמד של שחקן שצריך להיזהר ממנו.

בקשת הטרייד שלו מברוקלין שבוע לפני הטרייד דדליין הייתה מעט מאכזבת. הוא כבר הרגיל אותנו לדרכים מקוריות יותר להחריב קבוצות, הוא לא אמור להסתפק כיום בסתם לבקש טרייד. אבל זו גם הפעולה הכי הגיונית שהוא יכול לבצע, הגיונית בחוסר ההיגיון שלה. הקבוצה כבר התייצבה, נראתה טוב, הצליחה להתגבר על הבלגאן המתמשך שבעיקר הוא עצמו יצר. הוא עדיין נפגע מכך שלא הציעו לו חוזה ארוך בקיץ? הדרך הטובה ביותר לקבל את החוזה הזה הייתה להמשיך לשחק טוב ולעזור לקווין דוראנט להוביל את ברוקלין לשלבים המאוחרים של הפלייאוף. הדרך הרעה ביותר לקבל חוזה היא להמשיך להיות השחקן הזה שיכול לפרק הכל ברגע.

התגובה המיידית לבקשת הטרייד של קיירי הייתה גיחוך. הנה הוא עושה את זה עוד פעם, אין סיכוי שמישהו ירצה לקחת אותו עכשיו, בטח עם חוזה שנגמר בסוף העונה. אבל מהר מאוד התעורר גם הפיתוי. יש לא מעט קבוצות בליגה שתקועות בבינוניות, שמבינות שהן לא יכולות להתמודד על התואר עם הסגל הקיים ורוצות לתת לכוכבים שלהן הזדמנות אמיתית. מנהלי הקבוצות האלה לא יכלו שלא לשאול את עצמם שאלה אחת: "ומה אם זה כן יעבוד"? התשובה שלהם הייתה שאז תהיה להם מועמדת לאליפות.

קל לשכוח כעת, אז כדאי להזכיר גם את הסיבות להאמין בקיירי. הוא אחד הסקוררים השלמים של העשור האחרון והוא הביא לידי ביטוי את היכולות שלו בפלייאוף. יש לו ברזומה שמונה משחקי פלייאוף עם 37 נקודות ומעלה, כולל שלושה בגמר. הוא קלע את הסל החשוב ביותר במשחק 7 בגמר 2016 בדרך לאליפות של קליבלנד. אם הוא לא היה נפצע בפלייאוף של 2021 סביר להניח שהיה זוכה באליפות גם עם ברוקלין ודוראנט. כשזה עובד, זה עובד ברמה הגבוהה ביותר. אי אפשר גם להתעלם מכך ששחקנים בליגה מעריכים את קיירי, הוא נבחר בעבר לסגן נשיא איגוד השחקנים והשנה קיבל הכי הרבה קולות של שחקנים לאולסטאר מבין הגארדים במזרח.

ישתף פעולה עם דונצ'יץ': "קיירי אירווינג עובר בטרייד לדאלאס"
קיירי ב"אקסטזה", דונצ'יץ' נלהב, בדאלאס בטוחים: קיד יגרום לזה לעבוד
ברוקלין דחתה את הצעת הלייקרס על קיירי, לברון צייץ בתסכול

קיירי אירווינג, ברוקלין נטס. רויטרס
קיירי אירווינג מציג: הדרך הכי גרועה לנסות לקבל חוזה ארוך טווח/רויטרס

דאלאס

השילוב בין הפיתוי שבהחלט קיים לכמות הקבוצות שזקוקות לתקווה הוביל למאבק הצעות זריז בין מספר קבוצות. דאלאס ניצחה את המאבק הזה עם הצעה אטרקטיבית וזריזה, כזו שאפשרה לאנשי הנטס לוותר על האפשרות של למשוך את המכירה הפומבית עד הרגע האחרון. המשמעות היא שלאחר ששיחק לצד לברון ודוראנט, קיירי אירווינג יקבל הזדמנות לשחק גם לצד לוקה דונצ'יץ'.

מארק קיובן לקח הימור גדול. אף אחד לא יודע אם קיירי רצה להגיע לטקסס, לא שמענו ממנו כלום בימים האחרונים, למרות הדיווחים על כך שהוא "באקסטזה" לקראת המעבר. אף אחד לא יודע היכן הכדורסל מדורג בסדר העדיפויות שלו כיום, מה יכול לצוץ שיגרום לו לשבור את הכלים פעם נוספת. יכול להיות שכבר יש לו תוכניות לקיץ ודאלאס היא רק העברת זמן עבורו. ואם זו תהיה הגישה שלו, ההשפעה שלו על חדר ההלבשה המגובש שנוצר בדאלאס בשנתיים האחרונות יכולה להיות הרסנית. אחרי ההימור הלא מוצלח על פורזינגיס, אם גם ההימור על קיירי ייכשל זה יכול מאוד להעצים את חוסר שביעות הרצון של לוקה מהמועדון שלו.

מצד שני, ניתן לומר שדאלאס לא ויתרה על שום דבר קריטי בהימור הזה. ספנסר דינווידי השתלב נהדר לצד לוקה, אבל נהיה די מיותר עם קיירי. דוריאן פיני סמית' היה שחקן ההגנה החשוב ביותר של המאבס בעונה שעברה, אבל נראה הרבה פחות חד השנה. גם אם הוא יחסר לג'ייסון קיד, לא מדובר בשחקן שאין לו תחליף. הבחירה ב-2027 או 2029 (היו שני דיווחים שונים) עלולה להיות גבוהה אם לוקה יעזוב, אך זה בדיוק המחיר שצריך לשלם כדי לנסות להשאיר אותו.

הסגל של דאלאס היה עמוס בשחקנים דומים ברמתם, זו הייתה הבעיה שלו וזה גם היתרון כשבונים חבילה לטרייד, אף ויתור לא מרגיש כואב במיוחד. בחודשים האחרונים נהיה ברור שדאלאס ממקדת את המאמצים שלה בניסיון למצוא ללוקה כוכב משנה. אחרי הפלייאוף המוצלח בעונה שעברה, העונה הנוכחית הבהירה שהגג של הסגל הנוכחי מוגבל מאוד. גם הניסיון ליצור חמישייה התקפית, שנראה מבטיח לרגע, לא הוכיח את עצמו לאורך זמן. עד לבקשת הטרייד של קיירי נראה היה שהזדמנות להביא כוכב משנה כבר לא תצוץ השנה, שיותר הגיוני מבחינת המאבס לחכות לקיץ, אבל אז הגיע הרגע ששבר את הכלים בדדליין הנוכחי.

ספנסר דינווידי חוגג במשחק 7 בסדרה של דאלאס מאבריקס מול פיניקס סאנס. Christian Petersen, GettyImages
כשכמעט כל הסגל ברמה דומה, אף ויתור לא מרגיש כואב במיוחד. דינווידי/GettyImages, Christian Petersen

התקווה של קיובן היא שקיירי החליט לברוח מברוקלין כי הוא מחפש התחלה חדשה. דאלאס תוכל לספק לו מקום שקט ביחס לניו יורק, קבוצה עם כוכב שמגיע מדור אחר, מתרבות אחרת, מעולם אחר. אולי זה בדיוק מה שהדוקטור מנסה לרשום לו כל השנים האלה. היתרון בלהביא את השחקן הכי פחות צפוי בליגה הוא שהוא יכול להפתיע גם לטובה, הכל אפשרי במקרה שלו.

מבחינה מקצועית, לוקה וקיירי אמורים להסתדר בקלות. קיירי, כאמור, שיחק רוב הקריירה לצד אחד השחקנים הטובים בעולם, למד לתפקד ככינור שני ליד שחקן שהכל עובר דרכו. הסגנון של דונצ'יץ' דומה לזה של לברון ג'יימס, שניהם משחקים בקצב שלהם וצריכים שחקנים שיידעו להתאים את עצמם אליהם. קיירי בשיאו ידע לתפקד כיוצר משני, להשתלט על דקות מסוימות ומשחקים מסוימים בלי לערער לרגע על העליונות של בעל הבית. כריסטיאן ווד, שחקן פנים מגוון שיודע לעבוד גם בפנים וגם בחוץ, ייצור שלישייה התקפית שיכולה להזכיר את ההיא מקליבלנד עם קווין לאב.

השאלה היא איך תיראה ההגנה. אף אחד מהשלושה הוא לא שחקן הגנה גדול והסגל הנוכחי של המאבס לא משופע בכאלה. רג'י בולוק נראה בירידה השנה, מקסי קלבר שפצוע לתקופה ממושכת הוא רק עוד שומר טוב לסגל וג'וש גרין עוד לא מוכח. בכלל, הסגל הנוכחי לא מאוד מאוזן, אין בו סנטר הגנתי ראוי וגם לא שומר על שחקני כנף גדולים.

לכן, אני מאמין שדאלאס לא סיימה את המהלכים שלה השבוע. אחרי שהביא את קיירי בחוזה נגמר, אין טעם לקיובן לחכות לקיץ, הוא צריך לשים את כל הז'יטונים על העונה הזו ולקוות שייווצר משהו שישכנע את קיירי להישאר. יש לדאלאס עוד שתי בחירות סיבוב ראשון שהיא יכולה לתת, יש לה את ג'וש גרין שנחשב שפוטנציאל מעניין ויש לה חוזים גבוהים שניתן להשתמש בהם לטריידים. לא יפתיע אותי אם קיובן ינסה לשים כל מה שנשאר לו על שחקן כמו או ג'י אנונובי, או יחפש סנטר הגנתי בסגנון יאקוב פלטל לצד עיבוי רוטציית שחקני הכנף. את דאלאס החדשה עדיף להעריך רק ביום שישי.

קווין לאב קיירי אירווינג לברון ג'יימס קליבלנד קאבלירס. רויטרס
הטריו של קליבלנד חוזר בגרסה מודרנית? אירווינג עם לברון ולאב/רויטרס

ברוקלין

האם הגיוני לרחם על מועדון כמו ברוקלין, מועדון קלאסי של העיר הגדולה והכסף הגדול שבנה קבוצת שלושה כוכבים מהסוג שרוב חוקי ה-NBA מנסים למנוע? תוך שנה וקצת כל אחד מהשלושה ביקש טרייד ושניים באמת עזבו, מה שמשאיר את הנטס עם סגל של מזעור נזקים. זה לא סגל רע, שון מרקס אסף סביב דוראנט חבורה עמוקה ומגוונת של שחקנים, אבל זה לא בדיוק מה ש-KD תכנן כשחבר לקיירי כדי לחתום ביחד בברוקלין.

ההחלטה לקחת חבילה שכוללת שני שחקני חמישייה בני 29 מבהירה שברוקלין לא מוותרת על הסיכוי להיאבק בצמרת. יש שמועות על כך שהנטס מוכנים לשמוע שוב הצעות על דוראנט, אבל לא יהיה הרבה הגיון בלהישאר עם סגל שעמוס בשחקני רוטציה מבוגרים יחסית. נראה שהכוונה של מרקס היא לתת לסגל הזה הזדמנות, לפחות לפלייאוף אחד.

יש בסגל הזה מובילי כדור. בן סימונס ודינווידי, שחוזר למועדון בו פרץ, המציאו את עצמם מחדש בשנה האחרונה כשחקנים שמחזיקים את הכדור הרבה פחות, הם יצטרכו להיזכר ביכולות שלהם לנהל התקפות בעצמם. יש בסגל הזה גם לא מעט קליעה מבחוץ: ג'ו האריס, סת' קרי, דינווידי עצמו שקלע השנה שלשות ביותר מ-40 אחוזים. יש בסגל הזה כמה שחקנים שעושים קצת מהכל כמו פיני-סמית' ורויס אוניל.

קווין דוראנט, ברוקלין נטס. Dustin Satloff, GettyImages
דווקא עכשיו אפשר לבנות סביבו בסיס לא רע בכלל. דוראנט/GettyImages, Dustin Satloff

אך יותר מהכל, יש בסגל הזה הגנה. סימונס, אוניל, פיני-סמית', דוראנט וניק קלקסטון הם כולם שחקני הגנה איכותיים והם חמישה מהשחקנים הבכירים ברוטציה של ז'אק וון. אם יש לברוקלין הנוכחית זהות שיכולה לעבוד, זו זהות של קבוצת הגנה שמתבססת על KD בהתקפה. בוסטון הראתה בפלייאוף האחרון את המשמעות של היכולת להעלות חמישיות שאין להן אף נקודת תורפה הגנתית, לוון תהיה אפשרות להעלות חמישיות כאלה. קשה להאמין שזה יספיק במזרח העמוס כל טוב בצמרת, אבל זו זהות שיכולה להותיר את ברוקלין כקבוצה שלא ניתן לזלזל בה. ואולי אולי לשכנע את דוראנט להישאר ולתת למרקס הזדמנות להוסיף בעתיד הקרוב כוכב משנה לסגל שיש בו הכל חוץ מאחד כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully