וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארסיי פתחה עונה עם 1:4 ובוז למאמן החדש, ראמזי הציל את ניס

עודכן לאחרונה: 7.8.2022 / 23:48

סגנית האלופה הביסה את ריימס, טודור ספסל את פאייה והמחליף סוארס כבש צמד בבכורה. הוולשי נכנס כמחליף אצל וקבע 1:1 מול טולוז. 1:4 לליל על אוקזר, לוריין הפתיעה את ראן, שלושער לסוטוקה בניצחון לאנס

סילבן אדמס מברך את שחקני פריז סן ז'רמן/קבוצת קומטק

אחרי שליון, מונאקו ופריז סן ז'רמן פתחו בשישי ובשבת את עונת 2022/23 בליגה הצרפתית עם ניצחונות, הגיעה הערב (ראשון) תורה של מארסיי שהביסה 1:4 את ריימס. ניס, אותה מכבי תל אביב עשויה לפגוש במוקדמות הקונפרנס ליג, סיימה ב-1:1 נגד העולה החדשה טולוז. ליל, לאנס ומונפלייה רשמו ניצחונות ביתיים במשחקים שהניבו חמישה שערים כל אחד, לוריין הפתיעה בחוץ את ראן.

שחקני מארסיי חוגגים עם נונו טבארס. רויטרס
בכורה מוצלחת. נונו טבארס חוגג/רויטרס

מארסיי - ריימס 1:4

איגור טודור ספג בוז מהקהל כאשר הוצג בסטאד ולודרום לפני הבכורה הרשמית לאור המתיחות עם כמה משחקניו, ביניהם הקפטן דימיטרי פאייה שהחל את המשחק על הספסל, אבל בכל זאת סימן וי ראשון מול יריבה אותה מארסיי לא ניצחה בבית מאז מאי 2016. את הניצחון הביאו שני המגנים החדשים: הימני ג'ונתן קלוס הכניס בדקה ה-13 כדור חד לרחבה שהבלם האורח ואוט פאס דחק לשערו, והשמאלי נונו טבארס חתך משמאל ובעט בימין כדור שטוח אל הרשת בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. הקולומביאני לואיס סוארס נכנס כמחליף והבקיע גם הוא בבכורה (74) ואילו פולארין באלוגון המושאל מארסנל צימק לאורחת שש דקות לסיום, אבל סוארס השלים צמד בתוספת הזמן. אוסקר גרסיה, שאיבד בפגרת הקיץ כמה מנכסיו הגדולים, כולל פרדראג ראיקוביץ' שנמכר למאיורקה והוגו אקיטיקה שעבר לפריז סן ז'רמן, פתח את העונה עם הפסד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
איגור טודור מאמן מארסיי. רויטרס
האוהדים נגדו. איגור טודור/רויטרס

טולוז - ניס 1:1

הסגולים שחזרו לליגה הבכירה אחרי שנתיים רצו להפתיע את הקבוצה מהריביירה, והיו בדרך הנכונה אחרי שעלו ליתרון בדקה ה-20. ברנקו ואן דה בומן, שבישל אשתקד 21 שערים בליגת המשנה, רשם לעצמו בישול ראשון בליגה הבכירה כאשר מצא את בן ארצו ההולנדי, תייס דאלינגה, שקבע 0:1 מפתיע. ניס של לוסיאן פאבר, שעשויה לפגוש את מכבי תל אביב בפלייאוף מוקדמות הקונפרנס ליג, העלתה מהספסל את ארון ראמזי להופעת בכורה בדקה ה-77 וראתה אותו משפיע באופן מיידי. דקה לאחר שנכנס, הוולשי קיבל מסירה מבילאל ברהימי ובנגיעה אחת שלח בעיטה מדויקת לפינה הרחוקה. האורחת שחולמת על הצמרת הגבוהה לא הצליחה להשלים מהפך, ובשבוע הבא בבית נגד שטרסבורג תנסה לרשום ניצחון ראשון העונה לפני תחילת דרכה באירופה.

שחקני ניס חוגגים עם ארון ראמזי. LIONEL BONAVENTURE/AFP, GettyImages
שער בכורה יש, ניצחון עדיין אין. שחקני ניס חוגגים עם ראמזי/GettyImages, LIONEL BONAVENTURE/AFP

ליל - אוקזר 1:4

פתיחה נהדרת לפאולו פונסקה, שאמנם נאלץ לתמרן אחרי שהמועדון מכר חצי הרכב, אבל לפחות הצליח לשמור על הסקורר ג'ונתן דייויד שסיפק צמד ובישול במחזור הפתיחה. אוקזר חזרה לליג 1 אחרי עשור, אבל תוך 36 שניות ועוד לפני שמי משחקניה נגע בכדור, החלוץ הקנדי שהוצב בכנף ימין, הכין לבנז'מן אנדרה שהכניע את בנואה קוסטיל והעניק לליל יתרון. שתי דקות לאחר מכן דייויד כבש בעצמו ובדקה ה-39 רמי קאבלה הכין לו פעם נוספת. המגן הימני אקים זדאדקה חתם בדקה ה-64 עם שער בהופעת הבכורה שלו, אחרי שהגיע בהעברה חופשית מקלרמון. גאטן שרבונייה הוותיק צימק בהקפצה בדקה ה-68, אך לא מנע שלוש נקודות קלילות מאלופת 2020/21.

ג'ונתן דייויד שחקן ליל חוגג שער. FRANCOIS NASCIMBENI/AFP, GettyImages
הגיע חד לעונה החדשה. ג'ונתן דייויד/GettyImages, FRANCOIS NASCIMBENI/AFP

לאנס - ברסט 2:3

פלוריאן סוטוקה בן ה-31 חגג שלושער ראשון בקריירה והוביל את המארחת לניצחון ביתי במחזור הפתיחה. החלוץ ניצל הדיפה רעה של השוער מרקו ביזוט בדקה ה-27 ונעצר על ידו בפנדל שש דקות לאחר מכן, אך תיקן בדקה ה-62 עם נגיחה אחרי הרמה של פז'מיסלב פרנקובסקי ונעץ את השלישי בחלוף שלוש דקות. חאריס בלקבלה האלג'יראי צימק בדקה ה-66 וחברו המחליף רומן דל קסטיו נתן תקווה עם פנדל בדקה ה-80, אחרי שבריס סמבה עצר את הניסיון הראשון ונקבעה בעיטה חוזרת.

פלוריאן סוטוקה שחקן לאנס חוגג שער. FRANCOIS LO PRESTI/AFP, GettyImages
הצגה של איש אחד. פלוריאן סוטוקה/GettyImages, FRANCOIS LO PRESTI/AFP

ראן - לוריין 1:0

לפני קצת יותר משלושה חודשים, לוריין הגיעה להתארח אצל ראן בדרבי של חבל ברטאן וחטפה חמישייה. הערב הגיעה הנקמה בדמות הפתעה גדולה במחזור הפתיחה, כאשר הקבוצה שסיימה רביעית בעונה שעברה והציגה בה את ההתקפה השנייה בטיבה בליגה, לא הצליחה לכבוש ונענשה בצד השני עם שער עצמי אומלל בדקה ה-65. הגיבור הטרגי היה הבלם הבלגי ארתור תיאט, שנרכש ב-19 מיליון יורו מבולוניה ולא ירצה לזכור את הבכורה שלו.

ארתור תיאט, שחקן ראן. FRED TANNEAU / AFP, GettyImages
בכורה איומה. ארתור תיאט, מימין/GettyImages, FRED TANNEAU / AFP

משחקים נוספים

מונפלייה - טרואה 2:3
למונפלייה: תאו סנט-לוס (3), טז'י סבאנייה (15 ו-81). לטרואה: פלוריאן טרדיו (12 בפנדל), מאמה באלדה (17)

אנז'ה - נאנט 0:0

שאר משחקי המחזור הראשון בצרפת:

ליון - אז'קסיו 1:2
שטרסבורג - מונאקו 2:1
קלרמון - פריז סן ז'רמן 5:0

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully