וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה של ימים היסטוריים: אוהדי בית"ר ירושלים שוב סקפטיים

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 20:28

על בן ח'ליפה נכתב שהוא "בן מלוכה שישקיע 300 מיליון שקל". על מלול נכתב שהוא "סיפק את כל המסמכים הרלוונטיים". אז למה אוהדי בית"ר לא חוגגים את עסקת אברמוב? מספיק להיזכר בהודעות על הרוכשים הקודמים, כדי להבין איך הפכו את הקבוצה שלהם לבדיחה

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 13.7/ספורט1

אוהדי בית"ר ירושלים וחובבי הכדורגל הישראלי אמורים להתרגש היום (רביעי) מהעברת הבעלות באחד המועדונים הגדולים בישראל, אחרי שהקבוצה הודיעה על "עידן חדש". בהודעה שהוציא היום המועדון נכתב: "נחתמה עסקת העברת הבעלות על מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים בין מר משה חוגג למר ברק אברמוב. העסקה כפופה לאישור משטרת ישראל ועיריית ירושלים. המועדון ומאות אלפי אוהדיו מצפים לעידן החדש אשר עומד בפתח".

אבל האמת היא שאוהדי בית"ר יכולים להיות סקפטיים, ולא רק בגלל נסיבות העסקה הנוכחית, אלא גם בגלל העבר הלא רחוק תחת חוגג. כיום, ממרחק הזמן, אחרי שהפרשות הסתיימו, מצד אחד משעשע לקרוא את ההודעות הנרגשות, ומצד שני עצוב על אלפי האוהדים שפיתחו תקוות לרגע קצר, לפני שחזרו למציאות העגומה.

בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג עם השיח' חמד בן ח'ליפה. האתר הרשמי של בית"ר ירושלים, אתר רשמי
יביאו את השלום ואת הדו קיום. חוגג וח'ליפה/אתר רשמי, האתר הרשמי של בית"ר ירושלים
סטפן מלול. אתר רשמי,
בהתחלה זה היה מצחיק, אחר כך עצוב. מלול/אתר רשמי

כזכור, ב-7 בדצמבר 2020 הופצה בתקשורת ההודעה הבלתי נשכחת: "יום היסטורי ומרגש בתולדות בית"ר ירושלים! היום נחתמה עסקת שותפות בבעלות על הקבוצה בין מר משה חוגג לשייח חאמד בן ח'ליפה אל-נאהיאן". עוד נכתב בהודעה כי "השיח', אשר נחשב לאחד האנשים המכובדים באיחוד האמירויות, וחלק ממשפחת המלוכה, רכש לאחר משא ומתן ארוך כ-50 אחוז מהבעלות של המועדון, כשההתחייבות להשקעה שלו תעמוד על למעלה מ-300 מיליון ש"ח בעשר השנים הקרובות (כולל החזר השקעת בעלים).

"הכסף אשר ייכנס לקופת המועדון ישמש בראש ובראשונה להשקעה בתשתיות, נוער ורכישת שחקנים פוטנציאליים להתפתחות. כמו כן, יוקם דירקטוריון חדש לקבוצה שיכלול גם את בנו של השייח', מוחמד בן חאמד בן ח'ליפה, אשר יהיה נציגו בכל הקשור למועדון". חוגג אמר לאחר החתימה: "ערב חג החנוכה המנורה הבית"רית נדלקת באור חדש ומרגש במיוחד. אנחנו מצעידים ביחד, כולנו, את המועדון לימים חדשים של דו קיום".

כזכור, העסקה לא יצאה לפועל אחרי שבן ח'ליפה התגלה כאדם בעל עבר מפוקפק. אחרי שנעשתה עליו חקירה, הוועדה להעברת הזכויות הודיעה לבית"ר: "במודיעין האמירתי המליצו להתרחק מבן ח'ליפה, הוא מוקף באנשים פליליים שנמצאים ברשימות של האינטרפול".

בעלי בני יהודה ברק אברמוב. אריאל שלום
נכנס למשבצת בעייתית. אברמוב/אריאל שלום
דן אדלר, אדם לוין בעלי בית"ר ירושלים. מגד גוזני
את דן אדלר ואדם לוין אתם זוכרים?/מגד גוזני

אבל אם סיפור בן ח'ליפה היה פארסה משעשעת, הבדיחה הגדולה הגיעה ב-13 בינואר 2022, בדיוק לפני חצי שנה, כאשר בית"ר ירושלים הודיעה במפתיע: "בית"ר ירושלים שמחה להודיע כי איש עסקים היהודי-צרפתי, סטפן מלול, חתם על מזכר הבנות לקניית המועדון מידיו של הבעלים הנוכחי, משה חוגג".

בהודעה נכתב כי "מלול ניפק לדרישת הנהלת המועדון את המסמכים הרלוונטיים וכעת יחלו הצדדים בהליך בדיקת נאותות מהיר אשר בסיומו צפוי להיחתם ההסכם הסופי.... מלול, איש עסקים יהודי צרפתי, יעביר לנאמנות סכום של מיליון דולר דמי רצינות אשר יישמרו אצל הנאמן, עו"ד יצחק יונגר, וייכנס לבדיקת נאותות מהירה בנוגע למועדון. יש לציין כי כאשר העסקה תצא אל הפועל, מלול יקבל על עצמו את כל ההתחייבויות של המועדון".

מהר מאוד התברר כי למלול אין את הגב הכלכלי שאותו הבטיח, ובנוסף, בתקשורת הוא הצטייר כאדם די תמוה. "אני רוצה שהקבוצה תהיה בין חמש הגדולות באירופה", אמר מלול בריאיון עמו, "אני רוצה להיות מספר 1, אבל אני יודע שזה קשה. אבל אם נהיה 5-6 באירופה זה יהיה וואו!".

ההברזה הבלתי נשכחת של דן אדלר ואדם לוין: הסיפור המלא!

כשמוסיפים לזה את צמד האמריקאים דן אדלר ואדם לוין שרצו עם השחקנים באימון (שכיכבו בכותרות ובסופו של דבר כמובן לא רכשו את הקבוצה), וכמובן את הבעלים שכן היו במועדון - גד זאבי, ארקדי גאידמק ואלי טביב - אפשר להבין את הייאוש של בית"ר ואוהדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully