וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה הצפויה במכבי ת"א: לידיי ומוטלי מועמדים, אבן לא ימשיך

1.6.2022 / 23:05

אחרי איבוד האליפות, הצהובים צפויים לבצע שינויים רבים בסגל: מרבית הזרים יעזבו, שחקני פרטיזן וקובאן על הכוונת, גם אונואקו, תומפסון וגאלי. ווילבקין, זיו ודיברתולומאו יישארו, ז'יז'יץ' שוקל עזיבה ובנדר עשוי לשוב. התלבטות לגבי בלייזר, כהן ואוואנס

תקציר: חובנטוד בדאלונה - טנריפה 58:81/ספורט1

אחרי ארבע אליפויות רצופות, מכבי תל אביב איבדה הערב (רביעי) את התואר בעקבות הפסד במשחק השלישי והמכריע בסדרת חצי גמר הפלייאוף מול בני הרצליה. בזמן שסדרת הגמר של ליגת העל בכדורסל תיערך, וגם בליגות באירופה קבוצות הצמרת ייאבקו על אליפויות, הצהובים יחלו במהפכה הגדולה שמחכה להם לקראת העונה הבאה.

השאלה המרכזית הראשונה נוגעת לעמדת המאמן הראשי. איבוד האליפות הופך את הסיכוי של אבי אבן להמשיך בתפקיד לנמוך מאוד, והוא צפוי לשוב לתפקידו הקודם כמנהל מחלקת הסקאוטינג. מכבי תל אביב הייתה רוצה לראות את צ'אבי פסקואל מזניט סנט פטרסבורג על הקווים שלה, והעובדה שהקבוצות הרוסיות לא ישחקו במפעלים האירופיים עשויה לפתור את הנושא, אך גם אם המהלך יתקרב לכדי סגירה, הצהובים יצטרכו לשלם סכום שלא שילמו עבור אף מאמן מעולם. אם עסקת פסקואל לא תצא לפועל, מכבי תנסה ללכת על מאמן אירופאי אחר, כשהרף יהיה עדיין גבוה בשל החוקים של משרד הספורט למאמנים זרים. בשלב הזה, מועמדותו של עודד קטש לא מדורגת גבוה בסדר העדיפויות.

צ'אבי פסקוואל מאמן זניט סנט פטרסבורג. BSR Agency, GettyImages
המבוקש העיקרי לתפקיד המאמן. צ'אבי פסקואל/GettyImages, BSR Agency

לקבוצה צפויה לצרף בין ארבעה לחמישה שחקנים, תלוי בעתידו של קינן אוואנס (עליו נרחיב בהמשך). המועמד המוביל בגזרה הישראלית הוא תומר גינת, שסיים חוזה בלבלואה מטרופוליטנס הצרפתית ומחזיק במספר הצעות מאירופה. בשלב זה גינת לא מעוניין לחתום במכבי תל אביב, אך הצעה כספית גבוהה עשויה לשנות את פני התמונה. שמות נוספים בפנקס של הצהובים הם טי ג'יי ליף וגבי צ'אצ'אשווילי.

בגזרת הזרים, לא מעט שחקנים הכוונת של מכבי תל אביב: ג'מאר גאלי, שחקנה של גזיאנטפ הטורקית בעונה החולפת ואקס הפועל גלבוע/גליל, הרכז דריוס תומפסון שהעביר את העונה בלוקומוטיב קובאן, וגם חברו לקבוצה שכבר הוזכר כמועמד לצהובים: ג'ונתן מוטלי, אחד המצטיינים ביורוקאפ בשנה האחרונה, שקלע 21.2 נקודות בממוצע למשחק. גם זאק לידיי, שחקן גלבוע/גליל לשעבר ששיחק העונה בפרטיזן בלגרד, עשוי להילקח בחשבון אם לא ימשיך בקבוצה הסרבית. גורמים רבים במכבי תל אביב התרשמו מצ'ינאנו אונואקו במהלך כל העונה, ובסדרה, וייתכן מאוד שיקבל פנייה גם כן.

עוד בוואלה!

סנסציה בהיכל: בני הרצליה הביסה את מכבי תל אביב ועלתה לגמר הפליייאוף

לכתבה המלאה
ניקולה וויצ'יץ', המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בדרך למהפכה. ניקולה וויצ'יץ'/ברני ארדוב

סקוטי ווילבקין ויפתח זיו מחזיקים בחוזה לעונה נוספת ללא אפשרות יציאה אמיתית, כשווילבקין ימשיך בוודאות בקבוצה, והתוכנית של מכבי תל אביב היא לשמור גם על זיו, אלא אם יצורף גארד ישראלי בכיר אחר. מכבי תממש את האופציה על רומן סורקין לעונה נוספת וכך גם במקרה של אנטה ז'יז'יץ' וג'ון דיברתולומיאו, אם כי השניים האחרונים יוכלו לצאת מהחוזים שלהם בהמשך תמורת פיצוי, אולם נראה כי לפחות דיברתולומאו לא יבחר בכך.

שני שחקנים נוספים שמכבי תל אביב עשויה לממש את האופציה עליהם הם קינן אוואנס וג'ייק כהן, אך לגבי שניהם קיימת התלבטות גדולה וההחלטה תיפול לפי המצב בשוק והאפשרויות לחיזוק שיהיו לצהובים.

מי שאמורים לעזוב את הקבוצה הם ג'יימס נאנלי, ג'יילן ריינולדס, אנג'לו קלויארו וקיירי תומאס, שעל כולם למכבי יש אפשרות יציאה. עוז בלייזר ודריק וויליאמס סיימו את חוזיהם במועדון, כשלגבי בלייזר יוחלט בהתאם לשוק השחקנים הישראלים ויש בו לא מעט מתעניינות בצמרת ליגת העל, בעוד שדרק וויליאמס לא צפוי להמשיך. קמרון טיילור שנמצא בהשאלה לא אמור לחזור, ובאשר למקס היידיגר שהושאל העונה לאולדנבורג קיימת התלבטות. עוד שחקן שעשוי לשוב לקבוצה הוא דראגן בנדר, שלא שיחק בשנה האחרונה עקב פציעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully