וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנסציה בהיכל: בני הרצליה הביסה את מכבי תל אביב ועלתה לגמר הפלייאוף

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 23:22

מחזיקת הגביע השלימה 1:2 בסדרה עם 74:96 ענק ותוכל להשלים דאבל היסטורי. אונואקו כיכב עם 25 נקודות ו-15 ריבאונדים. האלופה היוצאת, שהחזיקה במאזן 0:30 עד עכשיו בסדרה של הטוב מ-3 משחקים, מסיימת עונה בצורה מביכה מבחינתה

כריס באב בני הרצליה. קובי אליהו
איזו סנסציה. שחקני הרצליה חוגגים/קובי אליהו

סנסציה בכדורסל הישראלי: בני הרצליה הדהימה את מכבי תל אביב עם 74:96 מוחץ בהיכל ועלתה על חשבונה לגמר הפלייאוף עם 1:2 בסדרה. הצהובים מצידם הפסידו סדרה של הטוב מ-3 לראשונה אי פעם אחרי שהיו במאזן של 0:30 עד כה בסדרות האלו. פחות מארבעה חודשים אחרי הזכייה שלה בגביע המדינה, הקבוצה שעד לפני שנתיים וחצי עוד שיחקה בליגה הלאומית, הגיעה לאולם שבו כל כך הרבה קבוצות יורוליג מפוארות הפסידו ללא מורא ופחד, והציגה את הכדורסל השוטף שאפיין אותה כל העונה. הרצליה, שפירקה את האלופה גם במשחק הקודם, נהנתה מיכולת נהדרת של הזרים שלה: קמפ, באב, ואנווילט ובעיקר אונואקו שחגגו על הצבע הפריך של מכבי תל אביב.

שון דוסון נכנס לעניינים בפתיחת הרבע השני וברבע השלישי היו אלה כריס באב ומוריס קמפ שהראו למה הרצליה כל כך מצליחה העונה ומאידך למה מכבי תל אביב הייתה כל כך פגיעה ופריכה העונה מבחינה הגנתית. הצהובים פתחו את הרבע הרביעי בפיגור של 17, אבל שלשה גדולה של דוסון קבעה 57:77 ושברה את הקבוצה של אבי אבן, כאשר הרבע הרביעי היה לפרוטוקול ועמד בסימן החגיגות בכחול וההלם הצהוב.

סקוטי ווילבקין מכבי תל אביב. קובי אליהו
היחיד שתפקד במכבי. ווילבקין/קובי אליהו

הרבה מצטיינים היו במשחק הזה בצד של הרצליה, אבל שחקן אחד בלט מעל כולם. צ'ינאנו אונואקו, הסנטר של הרצליה שהיה השחקן הכי דומיננטי לאורך כל העונה, פשוט חיסל את מכבי בצבע והלם בה שוב ושוב עם 25 נקודות (13 מ-15 מהעונשין), 15 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 3 חסימות ואיבוד אחד בלבד. שון דוסון, מוריס קמפ, כריס באב ואנדי ואנווילט סייעו לאונואקו בפן ההתקפי והותירו את הצהובים חסרי תשובות. מנגד, מכבי תל אביב שוב נשענה על ווילבקין, שאומנם צבר 23 נקודות והוסיף 6 אסיסטים. אבל חוץ מהבלחות של אוואנס, אף שחקן אחר בצהוב לא הופיע, כאשר וויליאמס ונאנלי כמעט שלא היו קיימים בהתקפה.

הצהובים, שהודחו בסוויפ על ידי ריאל מדריד בפלייאוף היורוליג, מסיימים עונה מאכזבת במיוחד מבחינת ויצטרכו לעשות היערכות מחדש בקיץ כדי שעונה כזו לא תחזור על עצמה. והרצליה? היא כבר יכולה לחכות למנצחת בין הפועל ירושלים להפועל חולון מחר. מה שבטוח, אף אחד לא יוכל לקרוא לה אנדרדוג, ולא משנה מי תהיה היריבה שלה.

עוד בוואלה!

שיר פרידה, אולי: האם מכבי תל אביב צריכה לוותר על סקוטי ווילבקין?

לכתבה המלאה
seperator

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 22 נקודות (1 מ-8 לשלוש) ו-6 אסיסטים, קינן אוואנס 14, רומן סורקין 11 ו-5 ריבאונדים, אנטה ז'יז'יץ' 9, דרק וויליאמס 6 (1 מ-6 מהשדה), ג'יימס נאנלי 6, ג'ון דיברתולומאו 4 (1 מ-5 מהשדה), ג'ייק כהן 2. יפתח זיו (09:16 דקות) שותף, אך לא קלע.

קלעו לבני הרצליה: צ'ינאנו אונואקו 25 נקודות, 15 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-3 חסימות, מוריס קמפ 16, כריס באב 15, שון דאוסון 14, קווינטון הוקר 6, 6 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-5 חטיפות, סנדי כהן 3, יאיר קרביץ 2, דורי סהר 2. נעם וינברג (01:35 דקות), עידו פוגל (00:45) ודור ענבי (00:45) שותפו, אך לא קלעו.

סקוטי ווילבקין מול סנדי כהן מכבי תל אביב. קובי אליהו
יוביל את מכבי תל אביב אל הגמר? ווילבקין/קובי אליהו

מהלך המשחק

המשחק הזה נפתח בצורה שקולה למדי, אבל הראשונה שעשתה מיני בריחה הייתה דווקא הרצליה. ואנווילט קלע שלשה, ז'יז'יץ' איבד ואונואקו קבע 7:10 מהקו. אנדי ואנווילט המשיך להיות פעיל בהרצליה, כשמנגד סקוטי ווילבקין התעורר וקבע שוויון 13. כריס באב ואונואקו העלו את האורחים ליתרון שיא ברבע של 15:21, אבל נאנלי מזער נזקים עם שלשה קריטית, אבל שלשה שנייה של הוקר מנגד קבעה 18:26 והביכה את הצהובים שספגו נקודות בסיטונות ברבע הזה ונקלעו לבור די משמעותי.

צ'ינאנו אונואקו בני הרצליה מול אנטה ז'יזיץ' מכבי תל אביב. קובי אליהו
חגג על ז'יזיץ' בצבע. אונואקו/קובי אליהו

אם מכבי תל אביב חשבה שהיא תחזור בפתיחת הרבע השני, אז לשון דאוסון היו תוכניות אחרות. הפורוורד קלע סל מהיר בפתיחת הרבע השני, וויליאמס לא הפסיק להחטיא ודוסון קבע יתרון שיא די מדהים של 22:36 כשאנחנו רק ארבע דקות מפתיחת הרבע. אנטה ז'יז'יץ' הצליח למזער מעט נזקים ולצמק את הפיגור ל-10 עם נקודות מהקו וסל בצבע. אלא ש-2:53 דקות להפסקה ווילבקין ביצע עבירה שלישית, אבי אבן קיבל טכנית וסנדי כהן קבע 29:41 מהקו. אלא שלמרות בעיית העבירות שלו, ווילבקין נותר על הפרקט וצימק את הפיגור לחד ספרתי בזכות מהלך של סל ועבירה. מאידך, מכבי לא מצאה פיתרון לאונואקו שחגג בצבע ועם מהלך של שלוש נקודות קבע שוב יתרון דו ספרתי ודיברתולומאו קבע 39:48 מבטיח להרצליה במחצית.

אוהדי בני הרצליה במחווה מודי בר און. קובי אליהו
אוהדי בני הרצליה במחווה למודי בר און/קובי אליהו

מכבי פתחה את הרבע השלישי עם שלשה של ווילבקין, שצימק את הפיגור לשמונה. אבל במקום להיכנס למומנטום, כריס באב הימם אותה עם שתי שלשות רצופות שקבעו 44:56. מכבי ניסתה בשיניים להישאר בפיגור סביר, אבל אונואקו מסר שני אסיסטים רצופים. אחד ליאיר קרביץ' ואז לוואנווילט שתחת השמירה קלע, סחט עבירה וקבע 47:63 מדהים כשאנחנו קצת יותר מארבע דקות לסיום הרבע. מכבי תל אביב לא מצאה שום תשובה לקו הקדמי של הרצליה. ז'יז'יץ' היה יעיל בהתקפה, אבל חור בהגנה ושבע נקודות רצופות של מוריס קמפ קבעו 52:71 (!) לכחולים. ווילבקין מזער נזקים עם סל על הבאזר שקבע 71:55. האם מכבי תל אביב יכולה לצאת מבור כזה ברבע האחרון?

סקוטי ווילבקין מאוכזב מכבי תל אביב. קובי אליהו
היחיד שתפקד בהתקפה. ווילבקין/קובי אליהו

הרבע הרביעי עמד בסימן השבירה של מכבי תל אביב. שון דוסון קבר שלשה שקבעה 20 הפרש ונתן את האות לפתיחת החגיגות בכחול. מכבי עשתה מאמץ אחרות עם שתי שלשות רצופות של אוואנס ו-וויליאמס, אבל אז אונואקו קבר אותה עם שש נקודות רצופות בצבע והעמיד את ההפרש על 68:90. מכבי נשברה, בזמן שחלק מהקהל שלה כבר נטש את ההיכל. אורן אהרוני הוציא את אונואקו הנפלא והתחיל להכניס את הילדים, כשאפילו דורי סהר משתתף בחגיגה ובסיום: 74:96 לבני הרצליה שעולה לגמר הפלייאוף!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully