וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינת המלפפונים: שאלת החיזוק הישראלי למכבי תל אביב בקיץ

29.5.2022 / 14:15

גינת המבוקש ביותר, אך בינתיים לא מראה סימנים שרוצה להגיע. ליף סימן שאלה, על היידיגר יש אופציה, בלאט מחזיק בחוזה, צ'אצ'אשווילי הוא פרויקט שדורש סבלנות, מדר יעדיף NBA וטיוס קורץ. השחקנים שמסומנים כמועמדים אפשריים לנחות ביד אליהו

תקציר כדורסל טורקי: דרושפאקה - פנרבחצ'ה 73:69/ספורט1

עונת 2021/22 תסתיים רק בעוד שבוע וחצי או שבועיים, ומכבי תל אביב תעלה הערב (ראשון, 20:30) על הפרקט באולם היובל כדי להבטיח את מקומה בגמר הפלייאוף. בינתיים, בכל אירופה החלו כבר השמועות, הדיווחים והמהלכים של הקבוצות השונות לקראת העונה הבאה, והצהובים יצטרכו להגיב מהר על מנת שלא להישאר מאחור.

מכבי תהיה פעילה הקיץ גם בשוק הישראלי, והבסיס להבאה אפשרית של מי מהשחקנים שמיד יוזכרו כאן נוגע לעתידם המעורפל של שלושה שחקנים: ג'ייק כהן, יפתח זיו וג'ון דיברתולומיאו.

כהן חזר העונה למועדון ולא נחל הצלחה יתרה, בזמן שרומן סורקין השתלט על עמדת הישראלי המוביל בקו הקדמי, ויישאר בוודאות. יפתח זיו וג'ון דיברתולומיאו. זיו היה סביר בהזדמנויות שקיבל, אך לא יותר מכך, ודיברתולומיאו אמור לחתום על חוזה חדש. אם מכבי תצרף גארד חדש, אחר מהשניים אמור לסיים את דרכו. הנה כמה מהשמות הבולטים שצפויים לעלות בהקשר של הקבוצה, וסיכויי ההגעה שלהם בסופו של דבר ליד אליהו.

שחקן נבחרת ישראל תמיר בלאט עם תומר גינת. האתר הרשמי של פיב"א, אתר רשמי
שניים מנציגי ישראל ביורוליג יובורוקאפ יתאחדו בתל אביב? תמיר בלאט ותומר גינת/אתר רשמי, האתר הרשמי של פיב"א

תומר גינת (27, 2.03)

העונה: שחקן לוולואה מטרופוליטן. 8.9 נקודות ו-5.5 ריבאונדים ביורוקאפ, 9.5 ו-5.1 בהתאמה בליגה הצרפתית.

סיכויי ההגעה: במכבי תל אביב רוצים מאוד לצרף את תומר גינת, ולא בפעם הראשונה. מבחינת הצהובים מדובר בשילוב מושלם של שחקן בגיל הנכון, שכבר עשה טבילת אש ברמה אירופית סבירה, ומוכן לעשות צעד קדימה. הבעיה מגיעה עם גינת. השחקן, שהיה קפטן הפועל תל אביב, לא ימהר להגיע ליריבה העירונית גם מהטעמים הללו, ורק הצעה כספית מאוד משמעותית יכולה לפתות אותו. בשלב זה, אנשיו של גינת מתמקדים באופציה האירופית, כשגם לוולואה מעוניינת מאוד שימשיך לעונה שלישית.

עוד בוואלה!

דיווח ביוון: המו"מ בין מכבי תל אביב לצ'אבי פסקואל הופסק

לכתבה המלאה

טי ג'יי ליף (25, 2.08)

העונה: 25 נקודות, 11.7 ריבאונדים ו-1.7 חסימות ב-15 משחקים בליגה הסינית במדי גוואנגז'ו לונג ליונס.

סיכויי ההגעה: נמוכים. טי ג'יי ליף הוא שם שמסתובב בהקשר של מכבי תל אביב כבר שלוש שנים, אך השחקן לא ממהר להגיע לישראל, ועל פי אנשיו ינסה לחזור ל-NBA דרך ליגת הקיץ. ליף יצא לראשונה השנה מגבולות ארה"ב לסין, ואנשי מקצוע רבים התרשמו מהיכולות שלו, וקבעו כי הוא בהחלט יכול להיות אפקטיבי גם ברמת היורוליג. הצהובים עוקבים אחריו, אך עד היום נתקלו בסירוב מצידו. את התמונה עשויה לשנות האפשרות הריאלית שישחק עם נבחת ישראל ביורובאסקט.

מקס היידיגר (24, 1.90)

העונה: שחקן אולדנבורג. 18.3 נקודות ו-4.5 אסיסטים בליגה הגרמנית, 15.8 נקודות בליגת האלופות.

סיכויי ההגעה: היתרון הגדול של מקס היידיגר על פני כל המועמדים האחרים - לו יש חוזה שמכבי תל אביב בהחלטה יכולה לממש. הצהובים בטוחים כי היידיגר יכול לשחק במועדון, וההופעות הטובות שלו בליגה הגרמנית חיזקו את התחושות לגביו. אלא שההחלטה הפעם היא תלויית סיטואציה: כדי להביא את היידיגר מכבי תצטרך לוותר על אחד הגארדים הישראלים האחרים שלה, ולא ברור כרגע אם היא רוצה לעשות זאת.

טי ג'יי ליף. GettyImages
לא ממהר לוותר על חזרה ל-NBA, אבל אולי הנבחרת תשנה את התמונה. טי ג'יי ליף/GettyImages

תמיר בלאט (25, 1.80)

העונה: שחקן אלבה ברלין. 5 נקודות ו-3.5 אסיסטים ב-15 דקות ביורוליג. 7.1 נקודות ו-4.8 אסיסטים ב-18 דקות בגרמניה.

סיכויי ההגעה: על פניו, תמיר בלאט לא אמור להיות ברשימה, מאחר שהוא מחזיק בחוזה באלבה. אלא שקיימת אפשרות כלשהי שהפרידה תגיע אם מכבי תל אביב תהיה בתמונה. בלאט עשה את טבילת האש ברמת היורוליג, ובלא מעט משחקים עלה מהספסל, היה טוב ותרם במדי הקבוצה הגרמנית. אם הוא ייצא מאלבה, הסיכוי שלו להגיע למכבי תל אביב הוא יותר מטוב, ונראה כי היום שבו השידוך הזה ייצא לפועל הולך ומתקרב מעונה לעונה.

גבי צ'אצ'אשווילי (22, 2.10)

העונה: 7.9 נקודות ו-5.2 ריבאונדים במדי הפועל גליל עליון בליגת העל.

סיכויי ההגעה: גבי צ'אצ'אשווילי יהפוך הקיץ לאחד המלפפונים החמים ביותר בישראל. הפועל ירושלים והפועל חולון צפויות להיות בתמונה, כשמכבי תל אביב - שעוקבת אחריו עוד מהימים ששיחק בצ'כיה - רואה בו כשחקן שיכול להתאים לרמות גבוהות, אך לא ברור האם יהיה נכון מבחינתה להשקיע בו כפרויקט לטווח ארוך, במיוחד כשסורקין נמצא על המשבצת הזאת כרגע. גם אם הצהובים יחליטו להיכנס למאבק על הסנטר, ייתכן שההזדמנות שמחכה לו באחת הקבוצות המובילות האחרות, או באירופה, תקרוץ לו יותר.

שחקן פרטיזן בלגרד ים מדר. הטוויטר של פרטיזן בלגרד, אתר רשמי
ומה התוכניות של ז'ליקו אוברדוביץ' לגביו? ים מדר/אתר רשמי, הטוויטר של פרטיזן בלגרד

ים מדר (21, 1.90)

העונה: שחקן פרטיזן בלגרד. 8.6 נקודות ו-2.8 אסיסטים ביורוקאפ, 7.4 ו-2.2 בליגה האדריאטית.

סיכויי ההגעה: נמוכים. ים מדר אמנם הראה ניצוצות בשורות פרטיזן, ואין ספק שהוא שם שעלה בהקשר של מכבי תל אביב בקיץ שעבר, אך נכון לעכשיו נראה כי אם הצהובים יעדיפו לצרף גארד - זה יהיה היידיגר או בלאט. מדר מחזיק בחוזה בבלגרד, וגם חולם בקיץ הקרוב על מעבר אפשרי ל-NBA.

אלכס טיוס (34, 2.04)

העונה: 7.7 נקודות ו-5.1 ריבאונדים במדי פינאר קרשיאקה.

סיכויי ההגעה: מדובר בשם שהצטרף לרשימה רק לאחר שהוא עצמו הזכיר את האפשרות. אלכס טיוס התראיין לאחרונה ל"ישראל היום" וסיפר כי ישמח לסיים את הקריירה בישראל. הזיכרונות של מכבי תל אביב מהמתאזרח הם טובים, והוא השכיל לשחק בצורה טובה בשנתיים האחרונות על תקן שחקן משלים גם בריאל מדריד וגם בקרשיאקה. ייתכן שדווקא על תקן של גיבוי לגבוהים, מדובר באפשרות טובה. נכון לעכשיו אין דיבור אמיתי במכבי על החזרת השחקן המבוגר לשורותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully