וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר בני סכנין מצהיר: "מהיום אנחנו לא חלק מהמנהלת"

18.5.2022 / 10:31

מתקפה קשה של בני סכנין אחרי המשחק שבוטל, כולל איום על עזיבת המנהלת. אבו יונס: "ננסה למצוא עוד קבוצות שיילכו איתנו בעניין הזה. המנהלת רוקדת לפי החליל של התקשורת. המשטרה קובעת את הטבלה". המנכ"ל דוכי: "כלפון חלם כל הלילה איך לקנוס אותנו"

תקציר: מכבי נתניה - בני סכנין 0:3/ספורט1

גורמים בהנהלת בני סכנין חוששים שהפארסה שהובילה לביטול המשחק נגד מכבי חיפה בשבת, תוביל לעזיבה של יו"ר המועדון מוחמד אבו יונס. אותם גורמים זועמים על הקנס שהטילה מנהלת הליגות, 250 אלף שקלים, ועל כתב האישום של תובע ההתאחדות ניר רשף. בסכנין טוענים שהמנהלת עשתה למועדון משפט שדה עוד לפני שזה השמיע את טענותיו בבית הדין.

אותם גורמים חוששים שקנס בגובה כזה שיחייב להביא סכום גבוה מהבית בתוספת הפסד טכני שימנע סופית את הגעתה של הקבוצה לאירופה, יביאו לכך שאבו יונס ישקול את עתידו במועדון. "הוא וגם אנחנו מרגישים שחיכו שזה מה שיקרה כדי להיכנס בנו", טען גורם המקורב מאוד להנהלת המועדון ולאנשי הקבוצה, "הרי כל השבוע דיברנו עם כולם וכולם ידעו על הבעיה, אבל ברגע האמת אף אחד לא עזר ולא סייע. רק היה קל להגיד סכנין אשמים. אם יהיה קנס כזה גבוה וגם הפסד טכני שיהרוס את כל מה שעשינו העונה, אף אחד מאיתנו לא יתפלא אם אבו יונס יקום ויילך".

בני סכנין במסיבת עיתונאים. שלמה וייס, מערכת וואלה!
מסיבת העיתונאים של בני סכנין היום/מערכת וואלה!, שלמה וייס

היום הקבוצה ערכה מסיבת עיתונאים, והתייחסה באופן נרחב לפרשה - כולל האשמות קשות נגד מנהלת הליגות ואיום להתנתק ממנה.

אבו יונס: "קודם כל אנחנו מתנצלים בפני כולם שהמשחק לא התקיים. אנחנו עוסקים בכדורגל, רצינו שהקהל יהנה ולא הצלחנו לגרום לזה לקרות במשחק האחרון. זה מאוד סקסי שכל מנחה או כל פרשן טלוויזיה עכשיו יפתח את התכנית שלו בעליהום על בני סכנין. אני שומע את זה, אנשים מדברים, אומרים חצאי אמת, כל פרשן נותן עצות לדיינים, יש כאלו שהלכו רחוק ולא רוצים את סכנין בליגה".

אבו יונס המשיך: "אנחנו יותר מ-20 שנה בליגת העל. סכנין מייצגת מגזר שלם, יש לה מיליוני אוהדים בכל הארץ. לא מאות אלפים, מיליונים. התנאים שלנו הם לא של מכבי חיפה ומכבי תל אביב, אנחנו עובדים בתנאים קשים. זה מעיק עלינו. המשחק הזה היה צריך להיות משחק בית, אבל בגלל הקשיים שהערימה המשטרה העדפנו להעביר אותו למושבה. היינו בהתקשרויות עם כל הגופים הרלוונטים, התנהלנו בשקיפות מלאה".

אבו יונס סיפר: "ניסיתי להתקשר לכלפון והטלפון היה תפוס. תיארתי לעצמי שהוא מנסה להגיע לפתרון ופתאום אנחנו מגלים שהוא מתראיין לכלי התקשורת ומוסיף לעליהום עלינו. חבל שהמנהלת פועלת ככה. הרי מה זה המנהלת? אנחנו בחרנו בה כאחת מ-14 קבוצות. כשיש לי בעיה אני צריך שהמנהלת תעזור לי ולא תפיל אותי במלכודת. גם במקרה הזה היא הייתה יכולה לעזור לנו, כולם ידעו שיש מחסור במאבטחים בכל הארץ. כל היום מאיימים - לא בשביל זה צריך מנהלת".

היו"ר הוסיף: "המנהלת רוקדת לפי החליל של התקשורת. חבל שזה קורה ככה, אנחנו תורמים מזמננו ומכספנו ועושים למען הקהילה והאוהדים. אנחנו רוצים שהתוצאות יקבעו על כר הדשא ולא על פי החלטות המשטרה. מי שקבע איך תיראה הטבלה זו המשטרה. איזה אצטדיון נסגר ל-50 יום? איך פתאום הוא לא מאושר באמצע העונה אחרי שבתחילתה היה אישור? אנחנו יודעים לקרוא בין השורות. אני אומר לכם שלדעתי המשטרה לא רצתה בכלל לקיים את המשחק, לא בדוחא ולא בפתח תקוה.

"לבטל משחק ככה, עם יד קלה על ההדק? היו כבר משחקים עם 25-30 מאבטחים, אז בגלל שיש 150-160 במקום 180... איפה זה קרה? רק בסכנין. אם הייתה קבוצה אחרת היו מבטלים? לא. סכנין היא הבטן הרכה של הספורט, קל לתקוף אותנו ולרדת עלינו. אבל אנחנו חזקים, הקבוצה תישאר בליגה ובטופ".

אבו יונס המשיך ותקף: "מהיום אנחנו לא חלק מהמנהלת וננסה למצוא עוד קבוצות שיילכו איתנו בעניין הזה. היה עדיף להישאר בהתאחדות. המנהלת יושבת על 13-14 מיליון שקל הוצאות. בשביל מה? לא בשביל לשתות קפה, אלא בשביל לעבוד ולעזור לפתור בעיות".

עוד בוואלה!

"כזה דבר טרם קרה בכדורגל הישראלי": כתב אישום חמור נגד סכנין

לכתבה המלאה
מוחמד אבו יונס יו"ר בני סכנין. מאור אלקסלסי
"לדעתי המשטרה לא רצתה בכלל לקיים את המשחק, לא בדוחא ולא בפתח תקוה". אבו יונס/מאור אלקסלסי

מנכ"ל בני סכנין, חאלד "דוכי" קאסום, אמר: "אנחנו מתנצלים בפני כל מי שניזוק מהאירוע הזה. אנחנו בסיטאציה מלאת רגשות מאז יום שבת. ניהלנו את האירוע בצורה מאוד אחראית, כפי שניהלנו בעבר. זה לא האירוע הראשון שאנחנו מנהלים, גם לא משחק הרדיוס הראשון. בנתניה אירחנו משחק עם 14 אלף צופים והכל היה פיקס. זה לא שונה, זה היה אמור להיות משחק כדורגל סטנדרטי. אף אחד בחלומות הכי שחורים לא תיאר לעצמו סיטואציה כזו".

המנכ"ל סיפר על השתלשלות העניינים: "כאשר באצטדיון אומרים שהם רוצים חברת אבטחה שהם עובדים איתה, אני אומר 'בסדר'. קיבלתי תשובה שהחברה במושבה היא חברת 'מעיין' ואישרתי למרות שאני לא מכיר את החברה ואת אנשיה. הכול היה בסדר, אבל ביום ראשון, יום לפני המשחק, קיבלנו טלפון שחברת 'מעיין' לא יכולה להעמיד את כמות הסדרנים הזו והסאגה התחילה.

"נדרשנו לאלתר חברות אבטחה וסדרנים. היו הצעות לחברות אבטחה אחרות, מה לא חיפשנו? חברות של הפועל תל אביב, חברות מבאר שבע, ירושלים... אבל היה מחסור אדיר במאבטחים בכל הארץ כי המון נשלחו להר מירון. המחסור גרם לאי ודאות לגבי המשחק כבר יום לפני כן. כולם ידעו, המנהלת, המשטרה, התקשורת. נתקלנו רק במשפט אחד מכיוון המנהלת: המשחק חייב להתקיים ביום והשעה שנקבעו.

"סגרנו עם ארבע חברות אבטחה, 165 מאבטחים. ההסכמים הועברו למנהל האירוע בשעות הצהריים ביום המשחק. עשינו באותו יום שתי הערכות מצב עם המשטרה ועם מנהל האירוע, הצגנו את כל הנתונים, העברתי את ההסכמים עם חברות האבטחה ואישרו את קיום המשחק. הייתה חברה אחת שסגרנו איתה בלילה. בבוקר הבעלים של חברת האבטחה נעלם. בסוף תפסתי אותו בטלפון והוא אמר שהוא טס לחו"ל ולא יכול לספק את המאבטחים שסיכמנו לגביהם. המשטרה קיבלה החלטה בקלות יתר שלא לקיים את המשחק".

דוכי תקף את מנהלת הליגות: "יש לי הרבה מה להגיד על המנהלת. ניסינו לדבר עם אנשיה, אבו יונס ניסה לדבר עם היו"ר כלפון ולא קיבל מענה. לתדהמתי בבוקר קיבלנו שורה של מכתבים ממנו. כנראה כלפון חלם כל הלילה איך לקנוס אותנו, איך לתבוע, איך לעכב תשלומים, פתח את כל התיקים 10 שנים אחורה. כאילו אנחנו היחידים שיש להם תקלות. קל להעניש את סכנין, קל לו להראות שהוא החזק אולי כי אנחנו ה'חלשים', אבל אנחנו לא נתמסכן".

בירם כיאל שחקן בני סכנין. קובי אליהו
מבקש לכבד את ההנהלה. כיאל/קובי אליהו

בירם כיאל: "אנחנו שחקני כדורגל שרוצים לשחק, לנצח משחקים, להצליח בשביל הקבוצה והאוהדים שלנו. אני במועדון הזה כמעט שנתיים ואני אסיר תודה להנהלה על כל מה שהיא עושה בשבילנו ובשביל החברה הערבית. אלו אנשים שצריך לדעת לחבק אותם, כי בעולם הכדורגל לא רואים הרבה אנשים שבאים מהלב ומשקיעים זמן על חשבון העסקים והמשפחות שלהם. ההעפלה לפלייאוף העליון היא בראש ובראשונה בזכות ההנהלה. הם עושים הכול בשביל המועדון הזה. העמידו פה את התקציב הכי גבוה בהיסטוריה של סכנין, המטרה הייתה להחזיר את הקהל אחרי תקופת הקורונה".

כיאל הוסיף: "יש לנו הרבה קושי. לשחק חודשיים מחוץ לאצטדיון שלנו העונה בגלל שהוא לא אושר... לאוהדים שלנו אסור במשך תקופה ארוכה אסור להכניס ציוד עידוד. אנחנו לא מסכנים, אנחנו מועדון חזק עם אנשים חזקים, אבל המטרה היא להסתכל למציאות בעיניים. הייתה פאשלה, אנחנו כולנו מתנצלים, אבל צריך גם לדעת לתת מילה של כבוד לאנשים פה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully