וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כזה דבר טרם קרה בכדורגל הישראלי": כתב אישום חמור נגד סכנין

עודכן לאחרונה: 17.5.2022 / 20:44

במועדון מקווים לא לספוג הפסד טכני אחרי השערורייה והביטול, ולא מתרגשים מהקנס מהמנהלת. מנגד, תובע ההתאחדות דורש הפסד הטכני והפחתת נקודות בפועל בעונה הבאה, לצד קנס כספי נוסף: "נזק אדיר בעקבות מחדלי הנאשמת"

אוהדי מכבי חיפה מחוץ לאוטובוס של השחקנים אחרי ביטול המשחק נגד בני סכנין/שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

תובע ההתאחדות לכדורגל, עו"ד ניר רשף, דורש הפחתת נקודות בפועל לעונת המשחקים הבאה, כך על פי כתב אישום חמור במיוחד שהגיש היום (שלישי) נגד מועדון בני סכנין.

עו"ד רשף החליט להעמיד את בני סכנין לדין משמעתי בגין אי קיום חובות הקבוצה הביתית בנסיבות מחמירות, וכך פתח את כתב האישום החמור שהגיש: "כזה דבר טרם קרה בהיסטוריה של הכדורגל המקצועני בישראל. משחק ליגה המבוטל כשעתיים לפני המועד שנקבע תחילתו, בשל צו סגירה שהוצא על ידי המשטרה כתוצאה ממחדליה של הנאשמת. אין לתאר את הנזק האדיר אשר נגרם למעורבים באירוע, אולם בעיקר לתדמיתו של הכדורגל הישראלי ולאלפי צופים אשר הקדישו מזמנם ומכספם ואשר הגיעו למגרש להשתתף ולקחת חלק פעיל במשחק שעשוי היה להסתיים בחגיגות אליפות של הקבוצה האורחת".

עו"ד רשף הבהיר כי על בית הדין לפסוק הפסד טכני לחובתה של בני סכנין, גם בשל העובדה כי אין מועד אפשרי לקיומו של המשחק, והוסיף כי בית הדין מתבקש להעניש את בני סכנין גם בקנס כספי משמעותי, נוסף לזה שהיא כבר ספגה מהמנהלת, בנוסף להפחתת נקודות ליגה בפועל לעונת המשחקים הבאה וכן עונשים מרתיעים על תנאי.

מכתב בני סכנין למנהלת הליגות. ., צילום מסך
המכתב של בני סכנין למנהלת/צילום מסך, .

עוד לפני כתב האישום החמור, הנהלת בני סכנין הודיעה שהיא פנתה היום במכתב רשמי למנהלת הליגות, להתאחדות לכדורגל ולמכבי חיפה בדרישה לקיום מהיר ככל שניתן של המשחק נגד הירוקים, שבוטל אתמול. מסכנין נמסר: "אנחנו מאמנינים ובטוחים שהאלופה מכבי חיפה תתן את מלוא הסכמתה להכרעת ערכי הספורט על כר הדשא וכדי לתת נחת לאלפי אוהדיה ולאפשר להם לצפות פיזית במשחק".

נוסף, בבני סכנין מתכוונים לפעול משפטית נגד הקנס שהטילה מנהלת הליגות על המועדון, בגובה של רבע מיליון שקלים. בסכנין קיבלו את ההודעה של יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון, אך לטענתם למנהלת אין סמכות להעניש אותם על אירועי אמש. "אם צריך נפנה לפן המשפטי", הצהיר המנכ"ל המועדון חאלד (דוכי) קאסום בשיחה עם וואלה! ספורט, "אנחנו לא מתכוונים לעמוד בקנס שהמנהלת הצהירה עליו. רק בית הדין יכול להעניש אותנו ונחכה לראות מה יגידו".

דוכי אף טוען שכבר אתמול בבוקר הם הבהירו למנהלת שלא יעמדו בתקנים ומי שהתעקשו לקיים את המשחק הם דווקא אנשיה. "ביקשנו אפילו לדחות ביום את המשחק, אך המנהלת סירבה. הבהירו לנו שאם לא נופיע למשחק נרד ליגה. אמרנו לכולם במנהלת שאנחנו לא מצליחים, אבל לא ביטלנו כי אמרו לנו שנרד".

סדרנים יושבים לפני המשחק שלא התקיים בין בני סכנין לבין מכבי חיפה. קובי אליהו
"נזק אדיר". הסדרנים הגיעו בכמות לא מספקת למגרש בפתח תקוה/קובי אליהו

בנוגע לכרטיסים הבהיר מנכ"ל סכנין שכל הכספים יוחזרו לאוהדים. היום צפויה שיחה בין ראשי סכנין למנכ"ל מכבי חיפה, אסף בן דב ובה ינחו אנשי המועדון את חיפה להחזיר אוטומטית את הכסף לכרטיסים שנמכרו לאוהדי חיפה מהמועדון. בנוסף יוחזר כסף על ידי קופת ברק לכאלה שקנו דרכם כרטיס. "לא קיבלנו את הכסף מחיפה עדיין ולכן מבחינתנו נבקש מחיפה שיחזירו את הכסף במלואו בזיכוי אוטומטי", אמר דוכי.

למרות הטענות של סכנין, לידי וואלה! ספורט הגיע מכתב ששלחה סכנין יום לפני המשחק בו הודיעה שבתוך זמן קצר יוסדר כל עניין המאבטחים.

הבוקר הוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד בני סכנין, מנהלת הליגות וההתאחדות לכדורגל. ההערכה הראשונה כפי שהוגשה לבית המשפט, היא שסכום התביעה ינוע סביב 12.63 מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully