וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 לאצילי, דוד ושרי, 8 לגולדברג וחזיזה: ציוני האליפות של מכבי חיפה

16.5.2022 / 22:27

הברומטר, העוגן, הפתעת העונה והברקת הקיץ. מי היה הכי קרוב ל-10 המושלם ומה עם ברק בכר? ציוני העונה של מכבי חיפה

עומר אצילי בריאיון אחרי הבטחת האליפות של מכבי חיפה/ספורט1

ג'וש כהן - 7

השוער שנבחר לשחקן העונה שעברה לא חזר אמנם על אותם רגעים הירואיים והעונה לא עצר פנדל אחד, אבל תמיד היה שם כשנזקקו לו. המשיך להיות שקט ובטוח בין הקורות ושמר 16 פעמים על רשת נקייה.

רז מאיר - 6

ארבעה שחקנים איישו במהלך העונה את עמדת המגן הימני, ולמרות הפציעה הלא פשוטה שאילצה אותו לצאת לניתוח, רז מאיר שיחק יותר מכולם. תרם שני בישולים ולא מעט גיחות מוצלחות לעזרת ההתקפה.

מיקאל אלפונס - 6

היתרון הגדול על פני קודמו בתפקיד ריאן סטריין: היה תמיד כשיר. לא סיפק מספרים בחצי העונה כאן ולא היה מספיק מדויק בחלק הקדמי, אבל הוסיף עוצמה ותרם לשיפור במאזן ההגנתי.

שון גולדברג - 8

מהפתעות העונה הנוכחית במכבי חיפה ובכדורגל הישראלי. מכבי תל אביב ויתרה עליו, גם באר שבע לא התעקשה שימשיך, ואחרי שנים רבות שבהן זכה להערכת המאמנים ופחות לזו של הקהל - עשה שדרוג משמעותי עד לנבחרת, ודווקא כבלם. גולדברג הפך לסימן קריאה במכבי חיפה. התחיל כמגן וסיים כבלם אינטליגנטי, נמוך קומה שמנתר גבוה, חזק פיזית שכמעט ולא מפסיד קרבות מגע, ונשאר תמיד יציב על הרגליים.

שון גולדברג, מכבי חיפה. ברני ארדוב
מעמדת מגן שמאלי מחליף לבלם נבחרת. שון גולדברג/ברני ארדוב

בוגדן פלאניץ' - 9

הבלם הטוב ביותר בליגה, בפער. השילוב של כוח, מהירות וטכניקה אצלו הוא גם היכולת של ברק בכר להרשות לעצמו ללחוץ גבוה ואפילו קצת להפקיר כי הוא יודע שיש לו את פלאניץ' מול כל חלוץ מהיר בליגה. תמיד מדגישים את היתרון הבלתי מעורער של מכבי חיפה על הליגה בזכות החלק הקדמי, אבל גם פלאניץ' הוא שובר שוויון שמעניק לירוקים יתרון על פני האחרות.

סאן מנחם - 6

זאת לא הייתה עונה גדולה של סאן מנחם. ירידת מתח מסוימת, יחד עם פציעות קטנות, הביאו למצב בו הוא איבד את המקום בהרכב וגם את הביטחון. הוא לא חזר אותו דבר, אך אי אפשר לקחת ממנו רגעים טובים, בעיקר בפינישים של העונה. וכמובן אי אפשר לשכוח שני שערים העונה, נגד מכבי תל אביב בבלומפילד, והיותר משמעותי בחודש שעבר נגד הפועל באר שבע בבית - המשחק שלמעשה סגר את סיפור האליפות.

חוסה רודריגס - 8

לא במקרה ברק בכר העדיף אותו כמגן על פני סאן מנחם. רודריגס לא שחקן סקסי, לפעמים קשה להבין למה מכבי חיפה נלחמת עליו ומה מיוחד בו, אבל זאת גם הגדולה שלו: הוא לא יוצא דופן בכלום, אבל טוב בכל תפקיד. מגן, בלם, קשר - הכלבויניק האידיאלי. מביא המון אחריות, דינמיות, אגרסיביות וחוכמת משחק. מאמנים משוועים לשחקנים כאלה.

עופרי ארד - 5

שנה מורכבת עברה על עופרי ארד, שנאלץ להתמודד עם מות אביו שהיה קשור אליו מאוד. מקצועית איבד את המקום שלו בהרכב והיה פחות דומיננטי, אך עדיין לקח חלק ב-20 משחקים ואפילו כבש שער אחד נגד בני סכנין ב-0:6.

עוד בוואלה!

חוזה חדש לאצילי, חמש החתמות ומי יעזוב? התכניות של מכבי חיפה

לכתבה המלאה
בוגדן פלאניץ' שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
הבלם הטוב בליגה, בפער. בוגדן פלאניץ'/מאור אלקסלסי

עלי מוחמד - 8

הגיע אחרי שנה רעה מאוד בבית"ר ירושלים, עם סימני שאלה רבים בנוגע לצעד של מכבי חיפה ששילמה עבורו כ-1.4 מיליון יורו. סבל קצת מחוסר יציבות בחודשים האחרונים, אך היה מאוד דומיננטי, נייד ויציב בחלק בו מכבי חיפה פתחה פער על הליגה והפכה לגדולה עליה כבר בשלב מוקדם.

נטע לביא - 5

הקפטן פתח רק בשבעה משחקים וזה אומר הכל. השחקן שכל פעם שהוא פצוע כולם מחכים שיחזור ואומרים שאיתו הקישור ייראה הרבה יותר טוב. הפציעות בגיל צעיר יחסית עוצרות את ההתקדמות שלו וגם את התרומה למכבי חיפה. חזר אחרי היעדרות ממושכת ולקח לו זמן להיכנס לעניינים, ברק בכר אפילו היה מוכן לשלם עבורו מחיר מסוים, אך זה עדיין לא נטע לביא שכולם מכירים. אולי בעונה הבאה

מוחמד אבו פאני - 7

לא משנה איך נסכם את העונה המקצועית של אבו פאני, עוד הרבה שנים יזכרו אותו בזמן הפציעות שומר על הכדור ליד דגל הקרן קרוב לארבע דקות אחרי המהפך וה-2:3 על מכבי תל אביב - אחד הרגעים הגדולים של העונה הזאת. ועדיין, בעל חלק נכבד באליפות, אך בניגוד לעונה שעברה, ידע יותר מדי עליות וירידות, הורחק פעמיים ובסך הכול היה פחות דומיננטי.

מחמוד ג'אבר - 6

עצם זה שהצליח להשתלב במכבי חיפה בעונה הזאת, לקבל דקות משמעותיות ואף להבקיע שלושה שערים - זה הישג בפני עצמו. פציעה עצרה אותו דווקא לאחר שקיבל מקום בהרכב, אך עדיין הוא הוכיח שלמכבי חיפה יש מה לבנות עליו לעתיד כשחקן משמעותי ברוטציה.

מאור לוי - 6

כמו במקרה ג'אבר, זה לא פשוט בעונה בה הקבוצה רצה לאליפות לשלב שחקני בית ולתת להם דקות משמעותיות. בכר שילב אותו בכל המפעלים, קיבל ממנו שני שערי ליגה וחשוב מאוד לציין, שחקן בית בחלק הקדמי שהקהל מחכה שאט אט ישתפשף ויהפוך למוביל בעתיד.

מוחמד אבו פאני. ספורט1, אתר רשמי
הרגע הבלתי נשכח של מוחמד אבו פאני/אתר רשמי, ספורט1

דולב חזיזה - 8

מבחוץ זה נראה שלחזיזה הייתה העונה ירידה ביחס לעונה שעברה. בכל שנה הוא עובר איזושהי פציעה שעוצרת אותו לחודשיים ולוקח לו חודש נוסף לחזור, אך הוא תמיד שם כשמכבי חיפה צריכה אותו. בעונה שעברה סיים עם 8 שערים, העונה עם 9 בפחות דקות. הוא תמיד כלול בחלק הקדמי שובר השוויון של חיפה יחד עם אצילי, שרי ודין דוד. אי אפשר לקחת לו את זה. הילד שנזרק ממכבי פתח תקוה וגם בבני יהודה די עשו לו טובה שנתנו לו לשחק, הפך לכוכב במכבי חיפה.

צ'ארון שרי - 9

כשאצילי נפצע וגם לאחר מכן חזר חלוד, שרי היה שם לקחת פיקוד. גם לאורך העונה הוא עשה עבודה נהדרת, אבל כשהיו חסרים מוציאים לפועל או כאלה שייקחו את המשחק עליהם, שרי נכנס לחלל הזה. הוא אולי לא הכי מוכשר בקישור הקדמי, אך בוודאות הכי חכם. מבצע את הכניסות בין הקווים או מעברים בין האגף לאמצע בצורה מושלמת כדי להרוג משחקים, יחד עם ניידות בלתי פוסקת והמון המון תשוקה. חסר לו שער אחד כדי להשלים עונה שלישית בישראל עם 10 כיבושים לפחות.

עומר אצילי - 9

אלמלא הפציעה והדעיכה בפיניש, אולי היה מעגל לציון 10 המושלם. היתרון הכי גדול של מכבי חיפה על הליגה והברומטר בחלק הקדמי, עם 19 שערים ו-9 בישולים, כאשר הוא מכוון ל-20 שערים ודאבל-דאבל אישי ראשון בקריירה. כשאצילי נפצע או היה חלוד, אפשר היה לראות את מכבי חיפה פחות מפחידה, פחות דורסת, פחות מאיימת. למרות הסיומת, השחקן הטוב ביותר בישראל.

דין דוד - 9

אם בקיץ היה חשש שדין דוד יתקשה להיכנס לנעליים של ניקיטה רוקאביציה, היום זה נשמע מצחיק. 15 שערי ליגה, מעורבות בהרבה מאוד התקפות שהובילו לשערים, דומיננטיות, משחק חכם מאוד על קו ההגנה, ממושמע טקטית לדרישות של בכר בנוגע למשחק הלחץ, וכל זאת בשנה הראשונה שיצא מאשדוד למועדון גדול עם עולם אחר של לחץ וציפיות. שאפו.

שחקני מכבי חיפה, דולב חזיזה, צ'ארון שרי, עומר אצילי. מאור אלקסלסי
שלישיית הקסם. דולב חזיזה, צ'ארון שרי, עומר אצילי/מאור אלקסלסי

גודסוויי דוניו - 6

בחצי עונה שעברה שיחק יותר מאשר עונה מלאה ב-2021/22. אם בעונה שעברה היה ההפתעה והאס בשלבים מסוימים, העונה תרומתו פחות הורגשה. לא כבש מינואר, אבל עדיין תרם ארבעה שערים כמחליף וייזכר בזכות חלקו במהפך מול מכבי תל אביב.

מאוויס צ'יבוטה - 5

הגיע בינואר מלודוגורץ בתקוה להמשיך ולחזק את החלק הקדמי האימנתי. עד עתה צ'יבוטה לא מספק את הסחורה. רעב ומהירות יש, אך הוא לוקה בפעולה האחרונה, לא מרוכז ועדיין לא מספק את הסחורה לה מכבי חיפה ציפתה. דחק את שער הניצחון לרשת בית"ר, אולי בעונה הבאה יתרום יותר.

בן שהר - 5

315 דקות ליגה ושער אחד מספרים את הסיפור. בן שהר העדיף את מכבי חיפה על פני הפועל תל אביב, אבל מקצועית בכר ויתר עליו בשלב מוקדם של העונה. יש לו חוזה לעוד עונה, אך נראה שיחפש את מזלו במקום אחר.

רועי משפתי - 6

אמנם במסגרת הליגה שותף רק במשחק האחרון, אך בגביע קיבל את הבמה וקשה שלא לציין אותו אחרי מסע אל הגמר שכלל חמישה משחקים ללא ספיגה. לא פשוט להתייבש על הספסל לאורך עונה שלמה ולבוא דרוך למשחקים ספציפיים, שחלקם כללו ירידת מתח של שחקנים, שינויים לא מעטים בהרכב וכמובן מעמד של דרבי בחצי הגמר.

רמי גרשון - 5

מיעט לשחק בליגה, אך פתח בהרכב בשבעה משחקים באירופה. זה לא השחקן לו פיללה מכבי חיפה כשחזר מבלגיה, אך בסך הכול דמות חיובית בחדר ההלבשה ונותן את כל כולו על הדשא שנקרא לדגל.

דין דוד, חלוץ מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
השכיח את עזיבת ניקיטה רוקאביציה. דין דוד/מאור אלקסלסי

ברק בכר - 9

אליפות שנייה ברציפות עם מכבי חיפה ואליפות חמישית בקריירה בגיל 42. אולי המאמן הישראלי היחיד שמוערך בטירוף במקצוע ואפילו נהנה ממנו. הקרדיט שהוא נותן לצוות שלו, הדברים הקטנים שמנצחים משחקים, היכולת לטעות בגדול עם הרכב ולתקן, והכי חשוב - המנהיגות על הקווים ובחדר ההלבשה. כל עוד ברק בכר על הקווים, חיפה פייבוריטית לאליפות שלישית ברציפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully