וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק בעיניים: ברק בכר ממשיך לזלול תארים ולא מתכוון לעצור

11.5.2022 / 10:00

ההחלטה לדחות את גנט, אסטרטגיית בניית הסגל בשלבים, הדמיון הרב בין האליפות הזו לאליפות השנייה בבאר שבע, השיאים החדשים והרעב: "הוא מאמין שיוכל לעשות במכבי חיפה דברים גדולים אף יותר"

מכבי חיפה חוגגת זכייה באליפות לעונת 2021/22/צילום וידאו: שלמה וייס, עריכת וידאו: ניר חן

מיד אחרי האליפות השלישית בהפועל באר שבע, ברק בכר היה על גג העולם. מועדון שטרם הגעתו לא טעם 40 שנה מטעם האליפות חגג פתאום שלוש רצופות בהישג כביר, ונראה היה שאין מי שיעצור את באר שבע. במקביל, הדיבורים סביב בכר היו שהמאמן מיצה את עצמו, שאולי הוא צריך לחפש אתגר אחר כי בבאר שבע כבר השיג כמעט הכול.

בכר החזיק אז בחוזה והמשיך לעונה רביעית, אלא שמה שמתברר היום זה שהבחירה שלו להישאר הייתה למרות הזדמנות מפתה במיוחד. מיד לאחר אותה אליפות, החלו גישושים מצד גנט. קבוצת הצמרת הבלגית רצתה לראות את המאמן הצעיר מגיע מישראל כדי להוביל גם אותה להישגים. "אכן היו גישושים ואפילו יותר מכך מצד גנט", הודה השבוע גורם המעורה בפרטים, "אבל בכר החליט שזה לא הזמן הנכון". הכוונה בעניין "הזמן הנכון" לא הייתה לסיבות משפחתיות או לחוסר אמונה ביכולתו להצליח בחו"ל, אלא בעיקר נגעה לרצון של המאמן להגיע להישגים נוספים עם באר שבע: "ברק חשב שיוכל להגיע עם הקבוצה לליגת האלופות ולכן לא עזב".

ארבע שנים עברו, ובכר שנפרד מהפועל באר שבע במהלך העונה הרביעית, לא מתחרט על אותה החלטה, בייחוד לאור ההצלחה האדירה במכבי חיפה - הקבוצה שאהד בילדותו ואותה הצעיד כעת לאליפות שנייה ברציפות. הרבה קווים מקבילים בין האליפויות בבאר שבע לאלו בירוק, מה שרק מגביר את התחושה שעם כל הכבוד לאנתוני וואקמה, מאור מליקסון והאחרים, ולצ'ארון שרי, עומר אצילי והירוקים - אדריכל חמש האליפויות של המאמן המצליח ביותר בעשור האחרון הוא בעיקר בכר בעצמו.

ברק בכר מאמן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
חמש אליפויות, והיד עוד נטויה. ברק בכר/מאור אלקסלסי

אל העונה הנוכחית הגיע המאמן אחרי שהנחית את הצלחת בכרמל אחרי עשר שנים שחונות. בקיץ האחרון עוד היו ימים של דפיקות לב עבור אוהדי מכבי חיפה, כאשר נראה היה שיש פערים בין ראשי המועדון לבכר, אך בסופו של דבר היה זה הבעלים יעקב שחר וכן יד ימינו עוזי מור שהחליטו להיכנס לעניין במלוא הכוח וסגרו עם בכר לעונה נוספת. "זה היה ברור שאסור אפילו לחשוב על מצב שברק לא יהיה בקבוצה" מעיד גורם במועדון. "נכון שהיו קצת דיבורים בקיץ, אבל כולם ידעו שיענקל'ה לא ייתן לזה לקרות ושברק יישאר במועדון".

לאחר החתימה החל בכר בבנייה מהירה של הקבוצה. בדיוק כמו באר שבע, אחרי המהפכה של העונה הראשונה, בכר מחזק את השלד בשחקנים בכירים. "השיטה של ברק היא לבנות סגל בשלבים", מסביר גורם במועדון. "הכוונה להעמיד שלד חזק מאוד וסביבו כל עונה לחזק עוד קצת בעמדות מסוימות". העונה היו אלה עלי מוחמד, אורי דהן ודין דוד שהיו אמורים להיות החיזוק המשמעותי לעונה שעברה. בעוד שדהן מצא עצמו מחוץ לסגל במרבית שלבי העונה, דוד ומוחמד התבררו כבינגו ושדרגו משמעותית את הירוקים.

עוד בוואלה!

חוזה חדש לאצילי, חמש החתמות ומי יעזוב? התכניות של מכבי חיפה

לכתבה המלאה
ברק בכר עם אלונה ברקת בעלים הפועל באר שבע בטקס הוקרה. דני מרון
לא מעט קווי דמיון. ברק בכר עם שלוש הצלחות בהפועל באר שבע/דני מרון

אם מחפשים עוד קווי דמיון בין התקופה של המאמן בבאר שבע לבין זו הנוכחית בחיפה, הרי שאפשר למצוא אותה היטב בסגנון האליפות. בעונה הראשונה בבאר שבע פתח בכר בצורה מקרטעת את העונה, בדיוק כמו בעונה שעברה בחיפה, ואז הקבוצה שהתרוממה הגיעה למחזור לפני האחרון כשניצחון מעניק לה אליפות, אך בשני המקרים בכר מעד בגלל שער בתוספת הזמן. עם באר שבע מול מכבי חיפה, כששער של אייל משומר העביר את ההכרעה למחזור האחרון בטרנר, אז ניצח את סכנין וזכה באליפות היסטורית, ועם מכבי חיפה זה קרה ב-1:1 בקרית שמונה, כאשר מייק אמנגה השווה בתוספת הזמן ושלח את הירוקים להשלים את משימת האליפות בבית במחזור הסיום מול באר שבע.

הקבלה ניתן למצוא גם בעונה השנייה. באר שבע רשמה אז קמפיין מפואר באירופה, בדומה למכבי חיפה שחזרה העונה אחרי שנים ארוכות לשלב בתים אירופי. בגזרה המקומית, באר שבע של אותה עונה רשמה עליות וירידות כשבחלק מהזמן הייתה בלתי עצירה, בדיוק כפי שקרה לבכר העונה. "ברק הוא לא מאמן שגרתי, הוא אוהב לשנות והוא אוהב להעז", קובע גורם בחיפה. "ברור שאם אתה כל הזמן מתחדש וכל הזמן מאתגר את היריבות ואת עצמך יש גם טעויות בדרך, אבל זה סוד הקסם של ברק".

ברק בכר מאמן מכבי חיפה עם שחקניו. מאור אלקסלסי
המטרות הבאות: דאבל וכניסה לבתי האלופות. ברק בכר/מאור אלקסלסי

האליפות הנוכחית של בכר היא החמישית שלו ומציבה אותו במקום השני בכל הזמנים ביחד עם משה פוליאקוב (זכה עם הפועל תל אביב אך לפני קום המדינה) והוא רחוק רק אליפות אחת מדרור קשטן ודוביד שוויצר שמחזיקים בשש אליפויות כל אחד. והוא עוד לא בן 43.

אם בכר מחפש עוד הישג הרי שלא רק חניכיו בעבר ובהווה, עומר אצילי ומהראן ראדי, יכולים להתהדר ברצף אליפויות בשתי קבוצות שונות. בכר הוא המאמן הראשון אי פעם שעושה רצף זכיות בשתי קבוצות. "היום כבר אין סימני שאלה", קובע שחקן בכיר מאוד במכבי חיפה. "ברק הוא אחד מהמאמנים הגדולים בהיסטוריה ויש לנו עוד הרבה דברים לעשות ביחד".

כשמתכוונים למטרות הבאות, הכוונה היא לא רק להעפלה ראשונה לשלב הבתים של ליגת האלופות, אלא גם לגמר הגביע בעוד שבועיים וחצי. בכר יוכל לרשום דאבל ראשון בקריירה שלו ולהוביל את מכבי חיפה לדאבל השני בתולדותיה. המאמן כבר האריך את חוזהו, וזאת למרות שידע שהצעות מחו"ל יגיעו אחרי אליפות נוספת. "כשלברק טוב במקום מסוים, הוא נשאר", מסבירים בסביבתו. "הוא באמת מאמין שיוכל לעשות דברים גדולים מאוד במכבי חיפה, אפילו יותר ממה שעשה עד עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully