וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דין דוד חושף בריאיון את הדרמה המשפחתית: "הבטחתי לאמא שלי שאביא לה צלחת"

12.5.2022 / 14:00

המחלה של אמו ("האליפות הזו היא בשבילה"), העומס הפיזי ("בחודש האחרון כבר היינו מותשים"), המוטיבציה המיוחדת ("דיברו עליי פחות באשדוד, זה נתן לי דרייב"), השער שגרם לו "להתפוצץ" מול מכבי תל אביב וגמר הגביע: "רוצים להשלים עונה שלא הייתה פה שנים". דין דוד נפתח

תקציר ניצחונה של מכבי חיפה 2:3 על מכבי תל אביב/ספורט1

בקיץ האחרון ביקש ברק בכר מצוות הסקאוטינג לנתח לו כמה שחקנים ישראלים בניסיון לצרפם לקבוצה. אחד השחקנים היה דין דוד, אז חלוצה של מ.ס אשדוד. בצוות הסקאוטינג ניתחו את החוזקות והחולשות של דוד ובדו"ח שהגישו לבכר נכתב "השחקן הכי מוכן לאירופה מבין הישראלים בליגת העל". בכר, שגם ככה העדיף את דוד על פני האופציות האחרות, קיבל חותם סופי וביקש מיעקב שחר לעשות הכל כדי להנחית את החלוץ בכרמל.

אחרי משא ומתן לא קל הצליחו בחיפה להגיע להסכמות עם ג'קי בן זקן. ההתחלה לא הייתה פשוטה ולצמרות הצלחה במוקדמות הקונפרנס, בליגה התקשה במחזורים הראשונים למצוא את הרשת. מסביב כבר החלו רחשים האם הוא החלוץ שיכול לרשת את ניקיטה רוקאביציה. במחזור התשיעי דוד עלה לראשונה על לוח התוצאות, ומאז היה קשה לעצור אותו כשהוא עד כה עם 15 שערים והפך לחלוץ המוביל בליגת העל. השבוע, אחרי הבטחת האליפות, דוד התיישב לדבר בריאיון בלעדי על העונה הארוכה, ההצלחה בליגה, השער נצחון מול מכבי תל אביב וגם על המחלה של אמו, הימים הקשים שעבר והאח שעוד יגיע רחוק.

שחקני מכבי חיפה דין דוד, מוחמד אבו פאני, נטע לביא, סאן מנחם, דולב חזיזה. אודי ציטיאט
מגשים את החלום. דוד חוגג אליפות/אודי ציטיאט

- דין, איך התחושה לזכות בתואר ראשון?

"זה כיף אדיר. אני ממש מתרגש, אני אחרי לילות ללא שינה וזה כיף גדול. אני גאה מאוד על האליפות הזו".

- זה הרגע שחיכית לו כשהגעת מאשדוד.

"ברור, באתי למועדון הכי טוב בארץ שזה מכבי חיפה עם השחקנים הכי טובים ועשינו עונה טובה מאוד. שיחקנו כמעט 60 משחקים עם שלב בתים באירופה וההרגשה היא אדירה".

- דיברת על כמות המשחקים, אתה לא רגיל לזה.

"זה קשה מאוד וזה מתיש מאוד. לא הכרתי את זה לפני אבל באמת יש צוות הכי טוב ואת כל התנאים. זו עונה אחרת מבחינת עומסים, זו עונה שלא קל פיזית ואתם רואים את זה לבד בחודש האחרון. כולם רואים שכל הקבוצה פחות חדה ופחות רעננה אבל העיקר היה לקחת את האליפות".

- בתשעת המשחקים הראשונים בליגה לא כבשת והיו הרבה דיבורים מי צריך להיות החלוץ המוביל. איך לקחת את המושכות?

"ההתחלה הייתה לא פשוטה. יש הרבה שחקנים טובים בקבוצה והייתה תחרות אבל אני שמח שלקחתי את זה על עצמי. אמרתי לעצמי שאני אתפקס, שאני רוצה לקחת את זה, ואני שמח שעשיתי את זה. אני עובד עם יניב לוי - מנטליסט אישי כבר כמה שנים - וגם עם דני ענבר במסגרת הקבוצה. התחלתי עם יניב ומאז אני מרגיש שהתחלתי דרך, ואני רץ איתה עד היום".

דין דוד שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
"באשדוד דיברו עליי פחות, זו תחושה לא פשוטה אבל זה נתן לי יותר דרייב להצליח ועבדתי בגלל זה עוד יותר קשה. תמיד חשבתי שאגיע למועדון גדול ושאצליח, וברוך השם הצלחתי"/מאור אלקסלסי

כשהיה בן 15 עוד שיחק דוד ממושב נהורה בהפועל אשקלון. דוד היה כובש בצרורות והאקדמיה באשדוד סימנה אותו. באשקלון סירבו למעבר והילד בן 15 היה צריך להיכנס להסגר קטין. אחרי שנה בלי כדורגל , דוד הגיע למשחק נוער מול הפועל באר שבע, כבש שלושער והדהים את כולם. מי שנדהמו גם כן מהיכולת הם מאמן הבוגרים ניר קלינגר וג'קי בן זקן שנכחו בקבוצה. אחרי המשחק הזה קלינגר החליט להעניק שתי הופעות לחלוץ בבוגרים כשהוא אף פותח במשחקים נגד הפועל חיפה והפועל רעננה. לאחר מכן היה זה אייל לחמן שעונה וחצי אחרי נתן לו את מלוא הבמה והפך אותו לשחקן הרכב קבוע.

- באשדוד בעיקר דיברו על קינדה, מיכאל אוחנה, ניב זריהן ואפילו יעקב בריהון ואחרים לפניך. איך זה גרם לך להרגיש?

"באשדוד יש חממה וכולם שחקנים טובים. דיברו עליי פחות, זו תחושה לא פשוטה אבל זה נתן לי יותר דרייב להצליח ועבדתי בגלל זה עוד יותר קשה. תמיד חשבתי שאגיע למועדון גדול ושאצליח, וברוך השם הצלחתי".

היו בתחילת השנה ויכוחים בקרב הפרשנים אם אתה שחקן קו או חלוץ.

"הכי נוח לי זה לשחק כחלוץ 9, זה המקום שאני מרגיש בו הכי טוב אבל זה לא אומר שאני לא יכול לשחק בקו. המאמן יחליט איפה תהיה העמדה שלי".

- דווקא באירופה הצלחת להבקיע מההתחלה.

"אני חושב שאירופה עשתה טוב לכולנו. קיבלנו בבית קבוצות חזקות מאוד, פיזיות, וקצב המשחק היה גבוה. היה קשה אבל בחלק מהמשחקים שיחקנו טוב מאוד. אמרו שעשינו בונקר נגד פיינורד וזלזלו אבל הנה אתם רואים שהם בגמר של המפעל. זה קצב אחר וזה תרם לנו".

- בעונה הבאה אליפות כבר תהיה משהו שמצפים וגם שלב בתים של הקונפרנס. אתם חושבים כבר על שלב בתים באלופות או באירופאית?

"אנחנו מרגישים שאנחנו יכולים לעשות את המקפצה אבל קודם כל בוא נסיים את העונה כי יש עוד גביע".

- אמרת בעצמך שאתם סחוטים. איך תצליחו להתעלות בגמר הגביע?

"אנחנו מאוד רוצים לעשות עונה של ארבעה תארים, נחלק את זה כמו שצריך, נתכונן ואני סומך על הצוות שיביא אותנו רעננים כדי שנעשה עונה שלא הייתה פה הרבה שנים".

עומר אצילי שחקן מכבי חיפה עם דין דוד. מאור אלקסלסי
צמד קטלני, לא אכפת להם מי כובש, העיקר הניצחון. דוד ואצילי/מאור אלקסלסי

בקיץ, בזמן המשא ומתן, הייתה נוכחת בפגישה המכרעת גם אמו של החלוץ, אורלי, האמא, שהיא הדמות הדומיננטית בקריירה של החלוץ. רגע לפני החתימה היא קמה והצהירה: "יש לי רק בקשה אחת לפני דין חותם". בחיפה התרגלו שהבקשות האחרונות נוגעות לסעיפי שחרור, סוג רכב ודברים חומריים אחרים, אלא שגברת דוד הפתיעה: "אני רק מבקשת שתשמרו לי על הילד שלי".

בזמן שדוד קרע רשתות, מאחורי הקלעים התרחשה דרמה לא פשוטה במשפחת דוד: האם חלתה, ומבלה זמן רב בבתי החולים. דוד, שידוע כמופנם, לא סיפר על כך ליותר מדי אנשים, כך שאפילו חלק מאנשי מכבי חיפה לא ידעו על מה שמתחולל אצלו בפנים. השיא הגיע עם הזימון לנבחרת, כאשר ביום בו היה אמור להגיע להתכנסות, הגיע לחיפה ואנשי ההתאחדות מידע על מצבה של האם, והם רצו להקל על דוד ולשחררו מהמסע. החלוץ שמע על הדברים והלך להתייעץ עם המשפחה בעצמה, שם שמע את אימו מבקשת ממנו לצאת אל המסע וכך אכן עשה.

- לא הרבה יודעים, אבל אתה עובר שנה מאוד לא פשוטה בפן האישי.

"גם בתוך מכבי חיפה היו חלק שלא ידעו. אני עובר תקופה לא הכי קלה עם המשפחה שלי. החלום שלי ושל המשפחה שלי היה שאני אקח אליפות. רציתי להיות חלק ממנה, וכשאני חלק ממנה גם אמא שלי, ובכלל המשפחה שלי היא חלק ממנה".

- היא מעורבת בקריירה?

"מאוד. מה שאני היום ולאן שהגעתי זה הכל בזכות אמא שלי. הבטחתי לה שאני אביא לה צלחת, כל השנה דיברתי איתה על זה והאליפות הזו היא בשבילה".

- איך הצלחת לשחק במצב הזה?

" זה נתן לי דרייב להצליח. כל השנה רציתי בשביל האוהדים, בשבילי ובעיקר בשבילה, אם לא בשבילה אז בשביל מי?".

- הייתה גם את פרשת הנבחרת, שוחררת בגלל המחלה שלה ובסוף ביקשת לצאת. ספר קצת מה קרה באותו יום?

"זה היה יום לא קל בכלל אבל החלטתי שאני הולך עם הנבחרת. הייתי אצל אמא שלי בבית חולים באותו יום והיא ביקשה ממני שאסע עם הנבחרת וגם כל שאר המשפחה ביקשו. זה היה החלום שלי לשחק בנבחרת ישראל אז אחרי שהיא ביקשה היה ברור לי שאני נוסע. אני שמח שעשיתי את זה".

- ועדיין, איך צולחים עונה כזו שהיא רכבת הרים רגשית.

"זה לא קל לחזור מאימון הביתה בסיטואציה כזו אבל הייתה לי מטרה אחת מול העיניים וזה לזכות באליפות. המשפחה עזרה לי והקבוצה עזרה לי להצליח בזה ואני שמח שהמטרה הושגה אבל יש לנו עוד מטרה העונה ומבחינתי זה לא נגמר".

- דודו דהאן הסוכן שלך מתמחה בלהוציא שחקנים לחו"ל, כבר חושב על זה?

"ברור שזה החלום שלי אבל יש לי חוזה לעוד עונות וממש טוב לי במכבי חיפה, אין פה כרגע מה לדבר על זה".

- בתחילת הקריירה החמצת גם לא מעט, איפה הייתה נקודת השינוי גם מבחינת מספרים.

"תמיד ידעתי להבקיע שערים, בהתחלה היה לי קצת קשה אבל תמיד האמנתי בעצמי ואת היכולות שלי, כמו שאמרתי גם לקחתי אנשים שיעזרו לי בפן המנטלי. אני מנסה במהלך השבוע לעבוד הרבה על סיומות".

- 15 שערים זה מספק אותך?

"זה מספר יפה מאוד אבל אני חושב שאני יכול יותר".

- השנה קשה להאמין שתעבור את עומר אצילי בשני המשחקים שנותרו אבל בעונה הבאה השאיפה גם להיות מלך שערים?

"תמיד זו השאיפה והמטרה שלי אבל יש בקבוצה שחקנים מאוד טובים שעוזרים לי ואני עוזר להם וזה לא משנה מי מבקיע ומי מבשל, משנה רק שננצח".

עוד בוואלה!

"חולמים לשחק יחד: אחד יבשל והשני יכבוש": ינאי דוד, אחיו של דין דוד, בריאיון

לכתבה המלאה
דין דוד שחקן מכבי חיפה מול אנריק סבוריט שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
"אני אישית לא מרגיש משהו מיוחד כשפוגשים אותם. ניצחנו אותם, ועוד ננצח אותם". דין דוד מול מכבי תל אביב/אריאל שלום
"דקה 92 לתת גול ניצחון מול מכבי תל אביב זה משהו שאי אפשר להסביר במילים. הרגשתי שזה משהו מיוחד, דיברנו על זה כל השבוע שאנחנו רוצים כבר לעשות את זה, ואז זה התפוצץ"

- כולם מדברים על החמיצות לקחת אליפות אחרי הפסד.

"ברור שזה מבאס לחגוג אחרי הפסד וזה לא פשוט לחגוג אליפות אחרי הפסד כזה אבל לקחנו אליפות שנייה ועשינו עונה מדהימה עם משחקים מדהימים ומגיע לנו".

- מה קורה לכם כשאתם רואים את מכבי תל אביב?

"אני אישית לא מרגיש משהו מיוחד כשפוגשים אותם, אני גם לא רואה על החברים שלי שיש משהו מיוחד. היה לנו ניצחון השנה על מכבי תל אביב ויהיו לנו עוד ניצחונות".

- ועדיין אתה היחיד שניצחת את מכבי תל אביב בעונות האחרונות, השער שלך גרר חגיגות שהרגישו כחגיגות אליפות.

"נכון. דקה 92 לתת גול ניצחון זה משהו שאי אפשר להסביר במילים. הרגשתי שזה משהו מיוחד, דיברנו על זה כל השבוע שאנחנו רוצים כבר לעשות את זה ואז זה התפוצץ".

- מאיפה הגיע הכינוי דינדה?

"בן דוד שלי היה קורא לי ככה שהייתי נער אבל אז שהגעתי למכבי חיפה זה שוב חזר ותפס. האמת שאני אוהב את הכינוי הזה וגם בקבוצה כולם קוראים לי ככה".

- אחיך גם משחק אבל בליגות נמוכות, נראה אותו גם בבמה המרכזית?

"אנחנו חברים טובים ומדברים המון. אני מאוד מאמין בו וחושב שהוא יגיע, הוא עדיין צעיר אבל הוא יגיע אין לי ספק".

- מכבי חיפה תזכה בגביע?

"בעזרת השם, אני מאמין שנעשה את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully