וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חולמים לשחק יחד: אחד יבשל והשני יכבוש": ינאי דוד, אחיו של דין דוד, בריאיון

4.4.2022 / 9:30

בזמן שדין דוד מתכונן למשחק העונה מול הפועל באר שבע, אחיו הצעיר ינאי כבש שער מרהיב לזכות נורדיה וניצח את מכבי יפו. עכשיו הוא מספר על הילדות שלהם במושב נהורה, החלומות המשותפים והדרך של אחיו עד לנבחרת: "היו כאלה שפקפקו. לי לא היה ספק שדין יצליח בחיפה"

תיקתקנו - קליפ סיכום היום 4.4/ספורט1

כשדין דוד היה בן 19 וכבר החל לפרוע שטרות בבוגרים של מ.ס. אשדוד, ינאי דוד, אחיו הצעיר, עוד שיחק רק במגרש הקט רגל של מושב נהורה, על הכביש המחבר את קרית גת ואשקלון. ארבע שנים מפרידות ביניהם, אבל כבר לפני שבע שנים הם היו החברים הכי טובים, לא רק אחים. דין וגם ההורים המליצו לינאי לא לוותר לעצמו ולא להסתפק בכדורגל בשכונה עם החברים, אז ינאי נסע למחלקת הנוער של עירוני קרית גת והחל לשחק במגרש גדול על דשא. דין כבש בליגת העל במ.ס. אשדוד וינאי טיפס בגילאי הנוער בדרך לבוגרים בקרית גת בליגות הנמוכות.

בעוד שדין דוד היה מלכתחילה חלוץ מטרה שכובש בצרורות, ינאי שיחק יותר בכנף וניחן בדריבל אפילו טוב יותר. מהירות היא הצד החזק של שניהם. למרות הכישרון, צ'אנס בליגת העל ינאי לא קיבל, אפילו לא בליגה הלאומית. בעונה שעברה עשה את הקפיצה לאדומים אשדוד וסייע לה עם שני שערים לעלות מליגה א' לליגה הלאומית. מי ששם עליו את העין היה המאמן הוותיק גדי כרמלי שהכיר היטב את המשפחה. "גדי גילה את דין בהפועל אשקלון כשדין היה בן 16 וחצי. הוא הביא אותו לאשדוד ויש לו חלק מרכזי בהתפתחות שלו", מספר ינאי. "זה היה טבעי שהוא ירצה אותי לבני לוד בתחילת העונה בליגה א' דרום ושנסגור ככה מעגל. שיחקתי כמעט חצי עונה שם וכבשתי שני שערים, אבל אז גדי עבר לבית"ר נורדיה ולקח אותי איתו גם לשם".

ינאי דוד שחקן בית"ר נורדיה. גילעד אימס, אתר רשמי
בעוד שדין דוד היה מלכתחילה חלוץ מטרה שכובש בצרורות, ינאי שיחק יותר בכנף וניחן בדריבל אפילו טוב יותר משל אחיו/אתר רשמי, גילעד אימס

בבית"ר נורדיה היה לו שער אחד עד יום שישי האחרון. הקבוצה הסימפטית שהוקמה כדי לקרוא תיגר על סיפור הגזענות של לה פמיליה אצל האחות הגדולה בית"ר ירושלים, תרד כנראה לליגה ב'. עם הרקורד הלא מספיק טוב שלה היא הגיעה ביום שישי למשחק חוץ ברמלה מול מכבי יפו. המשחק ששודר ישירות בערוץ הספורט היה צריך להבליט שוב את העליונות של ערן לוי ויפו על הליגה, אבל דווקא נורדיה בהדרכת כרמלי עלתה ראשונה ליתרון. ינאי דוד קיבל כדור בדקה ה-13 ובעט כדור מסובב לחיבורים מחוץ לרחבה. שער שגם ערן לוי היה שמח להוסיף לעצמו. בהמשך נורדיה כבשה את השני וניצחה 0:2 באחת התוצאות המפתיעות של ליגה א' העונה.

"אני חושב שהמיקום שלנו לא משקף את הכדורגל שלנו", סיפר אתמול ינאי כשהוא בדרכו לביתו של אחיו הגדול בחיפה לקראת משחק העונה הערב מול הפועל באר שבע. "אני אישן הלילה אצל דין כמו שאני עושה לא פעם", הוא הסביר. "מאז שדין עבר לחיפה אנחנו מתראים פחות, אבל בטלפון אנחנו כל הזמן בקשר. כשדין שיחק במ.ס. אשדוד עד הקיץ האחרון היינו כל יום יחד. או בבית של ההורים בנהורה או בדירה השכורה שהיתה לדין באשדוד. ישנתי אצלו המון. אין לדין עדיין בת זוג, אז אני מנצל את זה להיות עם אחי כמה שיותר. יש בינינו קרבה שאין בין הרבה אחים. פער של ארבע שנים אבל תמיד היינו חברים מאוד טובים".

עם שער כזה שכבשת והרבה קומפלימנטים מאנשי מקצוע שרואים אותך, איך זה שעדיין לא פרצת לליגה בכירה יותר?

"אני חושב שעד היום לא הייתי במקום הנכון ובזמן הנכון. תמיד היה חסר משהו כדי שאעשה את הפריצה שלי. גם העונה יכולתי להיות כבר עם עשרה שערים לפחות אבל לא היה לי את המזל שהכדורים ייכנסו כמו שנכנס ביום שישי מול יפו. החמצתי ממצבים הרבה יותר קלים מהשער שכבשתי ביום שישי. אבל זהו, אני מרגיש שאני בדרך לפרוץ ושזה סוף סוף יקרה לי. אני גם סומך על גדי כרמלי שמבין כל כך הרבה בכדורגל הישראלי ואם הוא מאמין בי כל כך ומשוכנע שאני צריך לשחק בליגה הלאומית או להיות בסגל בליגת העל, הגיע הזמן שזה יקרה לי".

מה אתה עושה בשביל זה?

"התחלתי לעבוד עם מאמנים אישיים, אלי כהן ויניב נוחי, ועם מאמן מנטלי יניב לוי שעובד גם עם דין. אני מרגיש שזה מוסיף לי וזה מקדם אותי".

עוד בוואלה!

גדי כרמלי לשדרנית קווים: "אני צריך להיות מוכן כששולחים מישהי יפה כזאת"

לכתבה המלאה
גדי כרמלי מאמן בית"ר נורדיה. גילעד אימס, אתר רשמי
הרבה מחמאות והערכה. גדי כרמלי/אתר רשמי, גילעד אימס

אחרי הניצחון על יפו יש לכם בסוף השבוע משחק מול שמשון כפר קאסם שגם רוצה לעלות ליגה. אתם מסוגלים לשחזר את ההישג מול קבוצת צמרת נוספת?

"אני מאמין שכן ובטח שגדי לא ייתן לנו לחשוב אחרת. מי שמתאמן אצלו יודע מה הוא מביא לך כמאמן וכאדם ואנחנו ננסה ליישם את זה. גדי בטוח מכיר את כפר קאסם מצוין כי חברו הטוב, שלא לומר אחיו הצעיר יובל נעים, מאמן שם".

אתה מכין עוד שער מיוחד?

"הלוואי. לא משנה איך אבקיע. את השער של שישי הקדשתי לאימא שלי. אימא שלנו. היא המנוע מאחורי מה שדין עשה והיא גם זו שהתעקשה איתי בגיל 18 לא לוותר. הייתי קרוב מאוד להרים ידיים ולפרוש מכדורגל, אבל היא אמרה לי לא לוותר".

מה דין אומר לך?

"דין כל הזמן מפרגן ומשוכנע שאני יכול לשחק בליגת העל. אנחנו כל הזמן מדברים ומנתחים את הכדורגל. כשהוא היה בבית, היה לי אותו כל הזמן כמודל לחיקוי. עכשיו הוא רחוק ממני בחיפה אבל אני הרבה לידו ונוסע אליו. אני מאושר בשביל דין ואני לא מופתע. ידעתי תמיד מה יש לו. יש אנשים שקצת פיקפקו ולא האמינו שהוא יוכל להחזיק את ההתקפה של מכבי חיפה, אבל עבורי זה טבעי מאוד לראות מה נהיה ממנו במכבי חיפה. דין הרגיש מוכן בשנתיים האחרונות. בער בו כבר שנתיים לצאת הלאה ולקפוץ מדרגה. ההתחלה בחיפה היתה קצת פחות קלה כי זה קשה לעשות מעבר כזה, אבל עכשיו נותנים לו את המפתחות והוא מחזיר במגרש".

יש משהו שדין היה לוקח ממך?

"את הדריבל על שטח קטן. אני מניח שבזה אני יותר טוב אבל בכל היתר דין עולה עלי ולטעמי הוא מהטובים שיש בארץ. בטח מבחינת כיבוש שערים והתמצאות מושלמת ברחבה".

ינאי דוד עם דין דוד. באדיבות המצולמים
"יש בינינו קרבה שאין בין הרבה אחים". ינאי ודין דוד/באדיבות המצולמים

דין לא רצה לצאת לחו"ל אחרי אשדוד?

"היינו מדברים על חו"ל, אבל רצינו קודם שהוא יפרח וייצא למקום הכי טוב ומכבי חיפה זה מועדון ענק ובית בשבילו. הוא מרגיש מאוד נוח שם ואגיד לך את האמת, אנחנו אפילו לא מדברים העונה על העתיד או על חו"ל. מרוב שדין כל כך מרוצה בחיפה, אנחנו בכלל לא מזכירים את חו"ל והוא כבר בן 26, הרי".

מה הרגשת בשער שלו מול מכבי תל אביב בניצחון 2:3?

"בחיים לא הרגשתי משהו כזה בגוף. זה היה טירוף באיצטדיון והגוף שלי הצטמרר".

תשחקו יחד יום אחד?

"אני מאוד רוצה. זה החלום שלנו. אחד יבשל, אחד יכבוש. אני מרגיש מוכן לליגת העל. מרגיש שזה הזמן שלי לפרוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully