וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טובים במספרים: נתוני האליפות ה-14 של מכבי חיפה

16.5.2022 / 22:29

התקדים שקבע בכר, ההיסטוריה אליה מתקרב אצילי, הדאבל של צ'יבוטה, השישיות, הרצפים והסופר-סאב. האליפות הירוקה במספרים

שחקן מכבי חיפה עומר אצילי, שון גולדברג בחגיגות האליפות עם אוהדי מכבי חיפה/לפי סעיף 27/א' לחוק זכויות היוצרים

0 - דקות ליגה החמיץ ג'וש כהן עד שנפצע ונעדר מהמשחק מול מכבי תל אביב בשבוע שעבר. רק שוער הצהובים דניאל פרץ גבר עליו בקרב על תואר איש הברזל של הליגה. שוער מכבי חיפה שמר על שער נקי ב-16 מחזורים, בדיוק כמו בעונה שעברה (בה לא שותף בארבעה משחקים).

1 - בלבד היה שותף לשתי אליפויות בשתי מדינות שונות העונה: מאוויס צ'יבוטה. הוא כבש שלושה שערים במדי לודוגורץ שטיילה לאליפות מספר 11 ברציפות בבולגריה, ובחלון של ינואר החליף לירוק של מכבי חיפה ותרם שער אחד (שער ניצחון לרשת בית"ר) בדרך לאליפות ראשונה שלו בישראל.

2 - שחקני מכבי חיפה מובילים את טבלת מלך השערים, שנה שנייה ברציפות. בעונה הקודמת היו אלה ניקיטה רוקאביציה (19) וצ'ארון שרי (12) וכעת עומר אצילי (19) ודין דוד (15). זו תהיה עונה שלישית ברציפות עם מלך שערים ירוק, אחרי שרוקאביציה השיג את התואר האישי גם ב-2019/20.

3 - פעמים בעבר הצליחה מכבי חיפה לייצר רצף אליפויות: שתי זכיות עם שלמה שרף באמצע שנות ה-80', שתיים עם אברהם גרנט לפני 20 שנה ושלוש עם רוני לוי בין 2004 ל-2006.

מאמן מכבי חיפה ברק בכר. אודי ציטיאט
היחיד שיצר שתי שושלות. ברק בכר/אודי ציטיאט

4 - אליפויות רצופות יש לאצילי, שלפני הגלות בקפריסין היה שותף לשתי אליפויות של מכבי תל אביב וכעת חוגג בפעם השנייה עם מכבי חיפה.

5 - אליפויות יש כעת לברק בכר כמאמן והוא הצטרף במקום השני למשה פוליאקוב (חמש אליפויות עם הפועל תל אביב לפני קום המדינה). דרור קשטן ודוביד שוויצר הם שני היחידים שזכו בשש אליפויות וזה היעד הבא של בכר, אבל הוא בכל המקרה המאמן הראשון אי פעם שעשה רצף זכיות בשני מועדונים שונים: שלוש אליפויות רצופות עם הפועל באר שבע ועכשיו שתיים עם מכבי חיפה. גרנט הוא היחיד שהשיג יותר מאליפות אחת עם שני מועדונים שונים, אבל שתי הזכיות במכבי תל אביב היו בהפרש של שלוש שנים.

6 - הפסדים יש למכבי חיפה העונה, אחד יותר מאשר בעונה שעברה. רק באליפות ב-2003/04 היו לה יותר הפסדים - 8 מתוך 33.

7 - שערים בהם היה מעורב גודסוויי דוניו כמחליף העונה: ארבעה שערים ושלושה בישולים. יותר מכל מחליף אחר בליגה. יואב תומר כבש יותר (חמישה שערים) אך הוסיף רק בישול אחד.

עוד בוואלה!

ברק בעיניים: ברק בכר ממשיך לזלול תארים ולא מתכוון לעצור

לכתבה המלאה
גודסוויי דוניו שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
לא כבש מינואר, אבל בכל זאת תרם יותר מכל מחליף אחר. גודסוויי דוניו/מאור אלקסלסי

8 - ניצחונות חוץ רצופים יש למכבי חיפה על הפועל תל אביב. זה הרצף הכי ארוך בתולדות המפגשים בין הקבוצות, כשבכל אחד מהמשחקים גם כבשה המנצחת שני שערים ומעלה.

10 - ניצחונות רצופים היו למכבי חיפה עד ה-1:1 מול הפועל ירושלים ב-22 בינואר. רק בפתיחת עונת 2005/06 היה לה רצף טוב יותר (11 ניצחונות).

14 - אליפויות יש כעת למכבי חיפה, וכולן ב-38 השנים האחרונות. התואר הזה העלה אותה למקום השני בטבלת כל הזמנים, כשהיא משאירה מאחור את הפועל תל אביב עם 13 (חמש אליפויות לפני קום המדינה). בפסגה עדיין בודדה מכבי תל אביב עם 23 אליפויות (19 מאז קום המדינה).

17 - שערים כבשה העונה מכבי חיפה בבעיטות מחוץ לרחבה. יותר מכל קבוצה אחרת והרבה יותר מכפי שהיו לה בעונה שעברה (שלושה בלבד).

עומר אצילי שחקן מכבי חיפה חוגג שער. מאור אלקסלסי
יזכה גם בדאבל אישי? עומר אצילי/מאור אלקסלסי

17 - זה המחזור בו עלתה מכבי חיפה לפסגת ליגת העל לראשונה העונה. מאז לא ירדה ממנו. בארבעת המחזורים הראשונים המוליכה התחלפה (בני סכנין, הפועל תל אביב, הפועל נוף הגליל והפועל חיפה) ומהמחזור החמישי ניצב בראש הפועל באר שבע.

18 - מפגשי ליגה ללא ניצחון על מכבי תל אביב היו למכבי חיפה, עד שהורידה את הקוף מהגב עם קאמבק מופלא ב-2:3 הביתי ב-3 בינואר. זה גם היה הניצחון הביתי הראשון על הצהובים מאז דצמבר 2012.

19 - שערי ליגה יש לאצילי בעונה הטובה בקריירה שלו, לצד תשעה בישולים. הוא מוביל את הליגה בשתי הקטגוריות ויוכל להיות הראשון בתולדות מכבי חיפה שמסיים כמלך השערים ומלך הבישולים באותה עונה. האחרון שעשה את זה בליגה היה אורי מלמיליאן במדי מכבי תל אביב (1990) ולפניו רק עודד מכנס (1982) ומוטל'ה שפיגלר (1969) במכבי נתניה. אגב, אצילי היה מלך הבישולים (10) בעונה הקודמת למרות שהגיע רק בינואר.

וגם 19 - שערים כבשה האלופה ברבע השעה האחרונה של המשחקים. יותר מכל קבוצה אחרת בליגה. בעונה שעברה, לשם השוואה, היו לה 10 שערים מהדקה ה-75 ואילך.

דין דוד שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
חתום על השער שהוריד את הקוף מהגב. דין דוד חוגג מול מכבי תל אביב/מאור אלקסלסי

22 - ניצחונות יש כעת למכבי חיפה. היא צריכה עוד שניים (אם תקבל את הניצחון הטכני על סכנין ואז עוד אחד על נתניה) כדי לשחזר את הכמות מהעונה הקודמת וגם מהאליפות עשור לפני כן. זה עדיין רחוק משיא הליגה שלה שעומד על 28 ניצחונות (1993/94 ו-2009/10).

72 - שערים הבקיעה העונה מכבי חיפה. בדיוק כמו בעונה שעברה, ונותר לה מחזור נוסף כדי לשפר את המאזן. היא מציגה גם את ההגנה הטובה בליגה, עם 27 ספיגות.

102 - שערים כבשה האלופה ב-56 משחקים בכל המסגרות העונה.

1991 - הייתה השנה בה מכבי חיפה חגגה את הדאבל היחיד בתולדותיה. היא תוכל לעשות את זה בפעם השנייה אם תנצח את הפועל באר שבע בגמר הגביע, כשבנוסף הניפה העונה את גביע הטוטו ואת אלוף האלופים.

1999/00 - הייתה העונה האחרונה בה מכבי חיפה כבשה שתי שישיות. אז היו לה למעשה שתי שביעיות (0:7 בראשון לציון ועל מכבי נתניה) ושישייה אחת (0:6 על הפועל ירושלים). העונה חגגה 0:6 על בני סכנין בחוץ (בנתניה) ו-0:6 על מ.ס. אשדוד בבית עם רביעייה של אצילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully