וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין קרסטאיץ' לאיביץ': כאב הראש של מכבי תל אביב הולך ומתעצם

11.4.2022 / 13:00

השבועיים שיכריעו את עתיד המאמן הנוכחי, הביקור של המאמן הקודם שהמציאות הפכה אותו פחות בררן וההחלטה של ערן זהבי שמחזיקה מועדון שלם. המשחק מול מכבי חיפה (20:30) הוא הבעיה הכי קטנה של מכבי תל אביב, וגם ההתרגשות מאוסקר גלוך לא פותרת את הקושיות של האוהדים

תיקתקנו - קליפ סיכום היום 11.4/ספורט1

1. אלה ימים לא פשוטים עבור אוהדי מכבי תל אביב. כל ציוץ בטוויטר מקפיץ. כל ידיעה מתורגמת מברזיל נקראת בקפידה. המשחק הערב (שני, 20:30) מול מכבי חיפה הוא הדבר האחרון שמעניין. נכון שיש את היוקרה, המוניטין וסיפורי הקלאסיקו של הכדורגל הישראלי, אבל הפנים כבר לעונה הבאה ולאיך מכבי תל אביב חוזרת להיות מספר אחת. כאב הראש רק הולך ומתעצם.

הגיחה של ולאדן איביץ' בשבוע שעבר לישראל, יצרה עניין גדול ושלל ספקולציות. צילום ארוחת הצהריים שלו עם ברק יצחקי התפשט במהירות. היום, כל מי שיושב עם סלולרי במסעדה הוא עיתונאי ותמונה אחת יכולה לשגע קהל שלם. איביץ' הגיע לחתונת בנו של עובד מכבי תל אביב שלומי אברמוב. אבל בניגוד לג'ורדי קרויף שגם כיבד ונחת כאן, איביץ' עדיין ללא עבודה. הוא גם הבטיח כשקיבל את ההזמנה שאם לא יאמן ויהיה פנוי בביתו בסלוניקי, הוא יגיע ביחד עם רעייתו. אף שהמחבל מהפיגוע האחרון ביום חמישי בתל אביב, נתפס כ-100 מטר בלבד מהמלון בו הוא התאכסן ביפו, איביץ' נמצא היום במקום אחר מהמקום בו היה כאשר התראיין כאן לפני כמה חודשים וסיפר על הסיבה בגללה לא נענה בחיוב להצעה של מכבי תל אביב אחרי פיטורי פטריק ואן לוון.

ולאדן איביץ' עם מלאדן קרסטאיץ'. עמוד הפייסבוק של דובי טלית, אתר רשמי
שניהם נמצאים במקום אחר מלפני כמה חודשים. איביץ' וקרסטאיץ'/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק של דובי טלית

הדברים שאמר אז בפתיחות על הקושי של משפחתו לחזור לארץ בשל התמונות שהגיעו ללונדון, שם התגורר, ממבצע שומר החומות לפני כמעט שנה, כבר פחות רלוונטיים. היום, כמעט שנתיים אחרי שעזב את ישראל, הוא לא פוסל הרבה דברים שפסל בעבר. הוא עדיין לא יסכים לאמן נבחרת כי הוא רוצה עבודה יומיומית ולא יסכים לקחת מועדונים קטנים באגן הים התיכון כי הוא מחפש אתגרים מקצועיים גדולים, אבל אחרי למעלה משנה בלי עבודה, זה איביץ' קצת פחות בררן. איביץ' שיכול גם לחזור.

במסיבת העיתונאים אתמול הבהיר מלאדן קרסטאיץ' שהוא רוצה להישאר כאן בעונה הבאה. זו לא הייתה אמירה כתשובה לשאלה של אחד העיתונאים, אבל הוא הגניב את המשפט הזה כשנשאל שאלה על אוסקר גלוך ועל הסגל של מכבי תל אביב. "אם אישאר כאן, זו תהיה מכבי תל אביב אחרת", נוהג קרסטאיץ' להגיד כבר זמן רב. הכדור נמצא כרגיל אצל מיטש גולדהאר והשבועיים הקרובים שיחלו הערב בבלומפילד יכריעו. אלה שבועיים שבהם מכבי תל אביב תשחק מול מכבי חיפה, הפועל באר שבע, שוב הפועל באר שבע בגביע ואז דרבי תל אביבי. שלושה משחקי ליגה, אחד בחצי גמר גביע המדינה. אם קרסטאיץ' ייצא מהשבועיים האלה טוב, מעמדו ישתפר. בקנדה עוקבים בדריכות.

שחקן פ.ס.וו איינדהובן, ערן זהבי. רויטרס
הנטייה הייתה מכבי תל אביב, אבל לא מעט השתנה. זהבי/רויטרס

2. בין קרסטאיץ' לאיביץ', יש פרמטר אחד מרכזי שמהווה סימן שאלה אפילו יותר גדול. בשלב הזה של העונה ערן זהבי כבר היה בטוח שיידע היכן הוא ישחק בעונה הבאה. הכיוון לפני חודשיים היה מכבי תל אביב. אלא שמאז דברים השתנו. זהבי חזר מהפציעה הארוכה לכבוש וההצעות זורמות. הוא לא מוצא היום הבדל גופני לעומת איך שנראה לפני שלוש שנים. בחודש יולי יהיה בן 35, אבל הוא מרגיש צעיר לגמרי ואין שום סיבה מבחינתו למהר ולהחליט. זו בוטאפוגו, פנרבחצ'ה, אולימפיאקוס, מכבי תל אביב וקבוצות מארצות הברית. אבל בנק ההצעות יכול להתרחב עם כל גול שהוא כובש. לסטר ביום חמישי ברבע גמר הקונפרנס ליג, אייאקס ביום ראשון בגמר הגביע ההולנדי. המשחקים האלה של זהבי הם בפרופיל הכי גבוה ומרכזים לא מעט תשומת לב.

העובדה שהוא חופשי, מעניינת מאוד קבוצות וסוכנים שנמצאים בקשר עם רונן קצב. הסוכן שמלווה את זהבי כבר שנים הוא לא אחד שמפזר מילים ללא אחריות. לפני כחודשיים דיבר על כך שעד סוף חודש מרץ, זהבי כבר יחליט היכן הוא ישחק בעונה הבאה. סוף מרץ עבר וזהבי עוד בלבטים גדולים, מה שמלמד על ההתעניינות הגדולה בו. אם מכבי תל אביב תצליח להביא אותו זו תהיה קבוצה אחרת מאשר בלעדיו. עם זהבי ואולי עם דור פרץ כחיזוק, הבנייה לעונה הבאה תהיה הרבה יותר קלה. מה שנראה כרגע ככאב ראש, יכול להיפתר ברגע, אם זהבי ופרץ יחזרו. גולדהאר מוכן לשלם. לא בטוח שהם ירצו לחזור.

אוסקר גלוך שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מהלך שממחיש גם את המצב הבעייתי של מכבי תל אביב. גלוך/ברני ארדוב

3. הידיעה שלשום בבוקר על כך שאוסקר גלוך תורגל בהרכב הפותח של מכבי תל אביב, קיבלה אתמול חיזוק מקרסטאיץ' שברגע של פתיחות מרשימה, סיפר במסיבת העיתונאים שהילד יפתח הערב ב-11. עד כמה שזה מרענן ומבטיח, ההימור על גלוך הערב מלמד על הצומת הסואן בו מכבי תל אביב נמצאת כרגע. הקפצת שחקן נוער לבוגרים ועוד למשחק בפרופיל כל כך גבוה, יכולה להיות נהדרת כשהכל טוב ורצים לאליפות, אבל היא גם מלמדת על קושי רב ושינוי דרך, על סף אובדן דרך.

כחודש לסיום העונה, מכבי תל אביב עם הרבה יותר סימני שאלה מתשובות. אבל בכדורגל כמו בכדורגל, ניצחון אחד הערב יכול לשנות את כל האווירה ולפתוח פתח לסיום עונה שייתן תנופה לזו שתגיע בעונה הבאה. כך או אחרת, הסוגיות המרכזיות רחוקות מלהיות פתורות. ליל הסדר אליו יסבו אוהדי הקבוצה בסוף השבוע הקרוב, ילווה בקושיות הרגילות מההגדה, אבל גם בקושיות מהכדורגל. עוד ייקח זמן עד שמישהו יעשה סדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully