וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם עוד ימותו עליו: האם ג'ייקוב ראמזי הוא סטיבן ג'רארד החדש?

19.3.2022 / 11:00

הקשר בן ה-20 של אסטון וילה מזכיר בסגנונו את סטיבי-ג'י, והנסיקה שלו החלה מאז מונה כוכב ליברפול לשעבר למנג'ר הקבוצה. ג'רארד מנבא לו עתיד מבטיח, פיליפה קוטיניו נהנה לשחק לצידו, והזימון לנבחרת אנגליה נמצא מעבר לפינה. המומנטום יימשך מול ארסנל (14:30, ספורט1)?

תקציר: ווסטיהאם - אסטון וילה 1:2/ספורט1

כאשר פירסם גארת' סאות'גייט את סגל נבחרת אנגליה ביום חמישי, אחת השאלות הראשונות שהופנתה אליו עסקה בהיעדרותו של ג'ייקוב ראמזי מהרשימה. "ברור שחשבתי עליו, והוא משחק מצוין לדעתי, אבל כרגע קונור גלאגר נמצא קצת לפניו. השניים האלה יתנו פייט טוב לג'וד בלינגהאם", אמר המאמן הלאומי. גלאגר, שכבר ערך הופעת בכורה בנובמבר, אכן לוהט בקריסטל פאלאס אליה הוא מושאל מצ'לסי, אולם גם ראמזי יקבל את הזימון בקרוב, וזה לא דבר של מה בכך עבור קשר שעוד ישב בעונה שעברה על הספסל של אסטון וילה. נסיקתו של הכוכב בן ה-20 מטאורית, ואי אפשר להגזים בכל הנוגע לתרומתו של סטיבן ג'רארד לתופעה.

ברגע שדרך סטיבי-ג'י במתקן האימונים בנובמבר, כמחליפו של דין סמית' המפוטר, הוא הקדיש תשומת לב מיוחדת לראמזי אשר הזכיר לו במידה לא מבוטלת את עצמו. "היכולת של ג'ייקוב טובה יותר בהשוואה לשלי בגילו", אמר כוכב העבר של ליברפול, ושיתוף הפעולה המיוחד הזה יצא לדרך. ראמזי החל לצפות במשך שעות בקטעי וידאו עם ביצועיו של ג'רארד, אפילו בלי לקבל הנחיות לכך מהבוס, ולנסות ללמוד מהם. במקביל, הוא קיבל באופן טבעי אינספור טיפים מהאיש שמכיר את התפקיד שלו טוב מכל אחד אחר.

מאמן אסטון וילה סטיבן ג'רארד עם ג'ייקוב ראמזי. Chris Brunskill/Fantasista, GettyImages
מזכיר לו במידה לא מבוטלת את עצמו. סטיבן ג'רארד עם ראמזי/GettyImages, Chris Brunskill/Fantasista

כאשר רואים את הסגנון של ראמזי, אי אפשר להתעלם מהדמיון למנג'ר שלו. הוא אוהב לכסות את המגרש בתפקיד לא ממש מוגדר, מבצע המון תיקולים, מחלץ כדורים, מנווט את המהלכים, ניחן בכושר פריצה מסחרר, אוהב לבעוט ממרחק, וגם מתגנב היטב לעמדות הבקעה בתוך הרחבה. בשורה התחתונה, הוא קשר רחבה לרחבה קלאסי עם נטיה מסוימת להתקפה. הספק העבודה שלו עצום, אחוז הדיוק במסירות מרשים, ועל פניו אין לו נקודות תורפה. הוא צריך להשתפר בכל אחד מהתחומים, כי חוסר הניסיון עדיין מורגש מאוד - אבל קל הרבה יותר לעשות זאת עם גיבוי מוחלט מהמאמן שתורם לביטחון העצמי.

ראמזי העיד לפני חודשיים: "ככל שאני משחק יותר, כך אני בטוח יותר. בעונה שעברה, כשהייתי מחליף, היו לי ספקות במשחקים מסוימים. עכשיו זה שונה, ואני מקווה שאנשים יכולים לראות זאת. עכשיו המטרה היא להמשיך את המומנטום ולהתקדם. מחמיא לי מאוד לשמוע את המילים הטובות מהבוס, כי הוא היה אחד השחקנים הגדולים אי פעם". באותה נשימה, הוא הוסיף לצד ג'רארד לרשימת המודלים לחיקוי גם את פיליפה קוטיניו.

הברזילאי שהצטרף בהשאלה מברצלונה לבקשתו של סטיבי-ג'י בינואר, הבחין מיד בפוטנציאל של חברו החדש במרכז המגרש. "ג'ייקוב הוא שחקן אדיר. הוא אמנם צעיר מאוד, אבל מפגין יכולת גבוהה ואני נהנה מאוד לשחק איתו, ואשמח לעזור לו אם אוכל. אין לי ספק שצפוי לו עתיד מזהיר", אמר אקס ליברפול מיד אחרי הגעתו.

שחקן אסטון וילה פיליפה קוטיניו. רויטרס
התרשם מראמזי מיד עם הגעתו. קוטיניו/רויטרס

לא מפתיע, אם כך, שהשניים חגגו ביחד בקאמבק נגד מנצ'סטר יונייטד. אסטון וילה פיגרה 2:0 בדקה ה-77, אבל אז צימק ראמזי כאשר מצא שטח מת ברחבה וסיים בקור רוח מול דויד דה חאה, ומיד בישל בכדור רוחב מושלם את השיוויון לקוטיניו. בתיקו 3:3 מול לידס בפברואר, החזיר הברזילאי טובה לאנגלי עם שני בישולים. ראמזי קבר שני כדורים ברשת בשקט נפשי מופתי, והביצוע השני היה מרהיב במיוחד - טיל לחיבורים תוך כדי תנועה שלא הותיר לאילן מלייה סיכוי קלוש.

באופן כללי, מתמחה ראמזי בשערים מרהיבים מסוגים שונים, והדבר מעיד יותר מכל על כשרונו הרב גוני. את שערו הראשון בפרמיירליג הוא שם ממש בחיבורים של ארסנל בנגיעה חדה משפת הרחבה. מול נוריץ' בדצמבר, בשערו הראשון בעידן ג'רארד, הוא התכבד להבקיע את אחד המועמדים הבכירים לתואר שער העונה בסלאלום מטריף ממחצית המגרש שלו, תוך ביצוע מסירה כפולה עם אולי ווטקינס ליד קו האמצע. היה שם שילוב של מהירות, עוצמת ואלגנטיות - משהו שאפיין מאוד את ג'רארד, והבוס שיבח אחרי הנצחון: "כולם ידברו על השער הזה, אבל אני רוצה שישימו לב להופעה של ג'ייקוב במשך כל 90 הדקות שהיתה מצוינת".

אוהדי אסטון וילה שמים לב, כמובן. איך אפשר אחרת? הרי זהו הנער המקומי שלהם, שגדל באקדמיה של המועדון מגיל 6. כעת, אחרי עזיבתו של אליל ברמינגהאם המושלם ג'ק גריליש למנצ'סטר סיטי, נכנס ראמזי הישר לנעליו - לא מבחינת התפקיד על המגרש, אלא בלבבות המעריצים. גם צניעותו תורמת מאוד לתדמיתו החיובית: "ברור שזה כיף לראות את המשפחה שלי ביציע ולדעת שיש לי חברים בכל פינה באיצטדיון", מספר ראמזי. "חשוב לאוהדים שגדלתי כאן וזה חשוב מאוד גם לי, אבל יש לכך גם אלמנט של לחץ נוסף".

ג'ייקוב ראמזי שחקן אסטון וילה. רויטרס
"חשוב לאוהדים שגדלתי כאן וזה חשוב מאוד גם לי". ראמזי/רויטרס

בעצם, אנשי אסטון וילה מצפים כי תצמח כאן שושלת ראמזי אמיתית. האח ארון, שחגג לא מכבר יום הולדת 19, משחק בקבוצה הצעירה של המועדון ועשוי להצטרף בקרוב לבוגרים. וגם האח הצעיר ביותר, קול, מתפתח היטב בקבוצת הנוער. למעשה, בשלב מסוים נחשב דווקא ג'ייקוב להכי פחות מוכשר במשפחה, ויש הגורסים כי המאמנים השאירו אותו באקדמיה רק כדי לא להרגיז את המשפחה ולא לפגוע בארון. אולי זו סתם אגדה, אבל עד גיל 16 היה ג'ייקוב חלש מדי פיזית, וכאן בא לעזרתו אביו. מארק ראמזי הוא מתאגרף מקצועי, שהקפיד לקחת את בניו לאימונים ביחד איתו - וכך הצליח בסופו של דבר הקשר לבנות גוף אתלטי. גם עכשיו הוא נראה קצת צנום, אבל זה לא מרגיש כך למי שפוגש אותו על הדשא כיריב.

לעומת זאת, כל חובב כדורגל שצופה בו מקבל הנאה אסתטית. ראמזי הוא מסוג השחקנים שגורמים להתמכרות ומשאירים טעם של עוד. לכן השתוקקו כה רבים לראות אותו גם בסגל של סאות'גייט, וג'רארד משוכנע שהרגע הזה יגיע בקרוב. "אני מכיר את הרמה של הנבחרת, וזה עניין של זמן. ג'ייקוב הוא כשרון פנטסטי, ואני נהנה מאוד לעבוד איתו. הוא משתדרג ממשחק למשחק, ואנחנו מעניקים לו את הבמה לבטא את עצמו. זה הולך להיות משהו מיוחד".

אחרי שהוסיף שער נאה בהפסד לווסטהאם במחזור האחרון, ראמזי הוא סגן מלך הכיבושים של קבוצתו, ומי יודע - אולי בקרוב יתחילו להריץ עליו בדיחות על רצח מפורסמים, כפי שעשו עם ארון ראמזי הוולשי כאשר שיחק בארסנל. התותחנים, שמתגעגעים לראמזי שלהם, הוזכרו לאחרונה בצהובונים כיעד אפשרי עבור ג'ייקוב, גם אם בלתי אפשרי לראות אותו עוזב את המנטור ג'רארד בעתיד הנראה לעין. בינתיים, ישמח להרוג אותם בשבת, במשחק שמבטיח חגיגה של כדורגל יצירתי משני הכיוונים. ראמזי כבר הבקיע נגד ארסנל בסיבוב הראשון, ועכשיו הוא רוצה גם לנצח אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully