וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם הגנה חזקה, אך גם רגליים עייפות: הכוכב האדום מחכה למכבי ת"א

10.3.2022 / 11:30

הצהובים יתארחו אצל קבוצת הגנה מצוינת, שעבורה יהיה זה משחק רביעי בשמונה ימים, בתקוה להשיג ניצחון שיקרב אותם לפלייאוף. וויליאמס: "נצטרך לשחק חכם, לא רוצים להכניס את הקהל שלהם למשחק". וגם, 45 שנה לזכייה בבלגרד: מכבי תל אביב ציינה את הקשר עם סרביה

תקציר: לייטקאבליס - פרטיזן בלגרד 78:93/ספורט1

עונת היורוליג של מכבי תל אביב, שקיבלה טוויסט השבוע עם ההחלטה למחוק את תוצאות הקבוצות הרוסיות כשהן יושעו סופית מהמפעל, תימשך הערב (חמישי, 21:15) בסרביה כשהצהובים יתארחו אצל הכוכב האדום בלגרד. מכבי מגיעה למשחק עם 12 ניצחונות מ-25 משחקים, או 11 ניצחונות מ-21 משחקים אחרי ביטול התוצאות נגד הרוסיות, ויריבתה עם מאזן דומה, אלא שהשפעות הפלישה לאוקראינה החמירו את מאזנה ל-10 ניצחונות מ-22 משחקים בלבד.

בכמה מילים: מכבי תל אביב נחתה אתמול בערב בבלגרד בתחושה שמדובר במשחק שיכול להעניק לה את הכרטיס לפלייאוף. אמנם הפסד חוץ לכוכב האדום לא יחסל את סיכויי הצהובים, שאחרי השינוי בטבלה רחוקים שלושה ניצחונות בלבד מהפלייאוף, אבל ניצחון על יריבה ישירה אמור לקרב אותם מרחק נגיעה מחזרה לשלב ההצלבה לראשונה מאז עונת 2014/15.

במכבי הודו בימים האחרונים שמתחילת העונה הם התקשו מול קבוצות בסגנון המשחק של הכוכב האדום, שמתבססות על הגנה חזקה ולחץ. עם זאת, הצהובים מאמינים שהם נמצאים במגמת התקדמות ויכולים להפתיע את היריבה החזקה שלהם בחוץ. קינן אוואנס וקיירי תומאס שלא שיחקו במשחק היורוליג האחרון ישובו לסגל, כשתומאס ישחק לראשונה מאז התבוסה נגד אנאדולו אפס בטורקיה לפני שבועיים.

שחקני מכבי תל אביב קינן אוואנס, דרק וויליאמס, ג'ון דיברתולומיאו. אודי ציטיאט
מאמינים במגמת ההתקדמות. שחקני מכבי ת"א/אודי ציטיאט

"הם קבוצה טובה וכולנו נמצאים באותה הסיטואציה כשנותרו מספר משחקים", אמר דרק וויליאמס לקראת המשחק, "משחק החוץ הזה חשוב לעונה שלנו ולביטחון שלנו לקראת 6-7 המשחקים הקרובים. אנחנו פשוט צריכים להיות חכמים ולא לתת ללחץ שלהם להוציא אותנו ממה שאנחנו רוצים לעשות. וזאת תוכנית המשחק שלהם, להפריע לנו, לשחק חזק בהגנה ולהפריע לקווי המסירה. אנחנו נצטרך להתמודד ולשחק חכם, לא לאבד כדורים, יש להם מגרש ביתי טוב כך שנרצה שהקהל לא ייכנס לעניינים, אבל הרבה דברים תלויים בנו. אנחנו רוצים להוריד ריבאונדים ולשחק במעבר. זה יהיה המשחק הרביעי שלהם בשמונה ימים ונרצה לנצל את זה".

על השינוי הצפוי בשיטת הדירוג אמר וויליאמס: "כולנו באותה הסיטואציה, כך שאנחנו רוצים להמשיך ולשחק טוב יותר. זה לא איך שהעונה מתחילה אלא איך שהיא נגמרת. אנחנו מכוונים לשחק טוב יותר מול קבוצה מאוד טובה".

הקפטן ג'ון דיברתולומיאו הוסיף: "ברור שזה מגרש ביתי קשה עם אווירה קשוחה. הם משחקים טוב בבית והקהל תומך בהם. אין ספק שזה אתגר עבורנו, אבל אני חושב שאם נצליח לשלוט במשחק ובעצמנו רגשית, ניתן לעצמנו סיכוי טוב לנצח. הם פיזיים ואוהבים להאט את הקצב. המשחק הקודם שלהם היה באזור 60 הנקודות, אבל זה המשחק הרביעי שלהם בשמונה ימים כך שנקווה שהרגליים שלהם יהיו עייפות יותר ושלנו טריות יותר. אני חושב שהקצב שבו אנחנו משחקים לאחרונה בו הוא אגרסיבי יותר מזה ששיחקנו בו בסיבוב הראשון ונקווה שזה יתורגם ליותר סלים מבחינתו".

במרכז ההתמודדות: קינן אוואנס. הלחץ המסיבי שמפעילה הכוכב האדום על הגארדים של היריבה מצריך משחק גדול של רכז מכבי תל אביב אם הצהובים רוצים להתקרב לכרטיס המיוחל לפלייאוף.

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב מבינה שקיבלה "מתנה". עכשיו היא צריכה לשבור את המנחוס

לכתבה המלאה
קינן אוואנס שחקן מכבי תל אביב. Stephane Danna - Direction de la communication, אתר רשמי
שחקן מפתח. קינן אוואנס/אתר רשמי, Stephane Danna - Direction de la communication

הנתונים:

- מכבי תל אביב הפסידה את חמשת המשחקים האחרונים בבלגרד נגד הכוכב האדום, כשהניצחון האחרון של הצהובים הגיע בעונת 2013/14, 76:78, בדרך לזכייה ביורוליג. עד הניצחון של הכוכב האדום בתחילת העונה ביד אליהו, הקבוצה הביתית ניצחה בתשעה מעשרת המפגשים בין המועדונים.

- המפגשים בין הקבוצות סיפקו נתון היסטורי שלילי עבור הצהובים - בתבוסה 83:58 בבלגרד בעונת 2016/17 לא הגיעה מכבי ולו פעם אחת לקו העונשין ובכך הפכה לקבוצה הראשונה שמחזיקה בנתון הלא מחמיא הזה.

- במשחקיה של הכוכב האדום נקלעות 145.8 נקודות למשחק, כשרק במשחקיה של מילאנו נקלעים פחות נקודות בממוצע. לעומת זאת במשחקיה של מכבי תל אביב נקלעות 158.3 נקודות בממוצע, כשהממוצע תחת אבי אבן קופץ ל-166.8 נקודות למשחק.

- ג'ון דיברתולומיאו ממוקם שלישי בטבלת היורוליג בכל הזמנים בממוצע האסיסטים-איבודים, כשעל כל 2.7 אסיסטים הוא מאבד כדור אחד. סטפן מרקוביץ' מהכוכב האדום מדורג שמיני בנתון הזה כשעל כל 2.54 אסיסטים הוא מאבד כדור אחד.

נייט וולטרס שחקן הכוכב האדום בלגרד. Roberto Finizio, GettyImages
גם הוא מחכה לצהובים. וולטרס/GettyImages, Roberto Finizio

היריבה: הכוכב האדום בלגרד נמצאת בכושר נהדר בשבועות האחרונים, והיא תצטרך להמשיך בקצב הזה על מנת להיכנס לפלייאוף. הסרבים ניצחו בארבעה מחמשת משחקיהם האחרונים, ולמרות שבטבלת היורוליג הרשמית היא צמודה כעת למכבי תל אביב, לאחר הורדת המשחקים נגד הקבוצות הרוסיות, היא נופלת ל-10 ניצחונות ו-12 הפסדים, כך שהם יצטרכו לרשום בין שלושה לארבעה ניצחונות עד לסיום העונה על מנת להיכנס לפלייאוף.

הכוכב מחזיקה באחת ההגנות החזקות ביורוליג, והיא עושה את זה באמצעות משחק לחץ על הכדור שמוציא את היריבה מתוכנית המשחק לרוב. התקפית מובילים את הקבוצה שני שחקנים - ניקולה קליניץ עם 12.7 נקודות בכמעט 30 דקות, והגארד נייט וולטרס, אקס מכבי תל אביב עם 11.1 נקודות ו-3.6 אסיסטים לערב.

שימו לב ל... אוסטין הולינס. הגארד האמריקאי הוא אחת הסיבות לעלייה של הכוכב בתקופה האחרונה עם לא פחות מ-12.2 נקודות בממוצע בששת המשחקים האחרונים של הכוכב לעומת 6.6 נקודות בלבד לפני כן.

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי, טל ברודי, המנכ"ל עדלי מרכוס, דורון ג'מצ'י, נציג המרכז לאימפקט יהודי אל"מ במיל' אביעזר סגל, מנכ"לית המחלקה לישראל ולהנצחת השואה בישראל שרית הנדקנופף. מכבי תל אביב, אתר רשמי
יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי, טל ברודי, המנכ"ל עדלי מרכוס, דורון ג'מצ'י, נציג המרכז לאימפקט יהודי אל"מ במיל' אביעזר סגל, מנכ"לית המחלקה לישראל ולהנצחת השואה בישראל שרית הנדקנופף/אתר רשמי, מכבי תל אביב

היום נערכו סדרת אירועים רשמיים במעמד שגריר ישראל בסרביה, יהל וילאן, לרגל 30 השנים לכינון היחסים הדיפלומטיים הרשמיים בין ישראל וסרביה ו-45 השנים לזכייתה הראשונה של מכבי תל אביב בגביע אירופה. האירועים התקיימו במסגרת פרויקט "קבוצה אחת - עם אחד" שמובילים המרכז לאימפקט יהודי, המחלקה לישראל ולהנצחת השואה בהסתדרות הציונית העולמית ומועדון הכדורסל מכבי תל אביב, בשיתוף שגרירות ישראל בסרביה, הפועלים יחד לקידום הספורט ככלי למאבק באנטישמיות והשנאה, יחד עם חיזוק הקשר בין ישראל והקהילות היהודיות באירופה, דרך משחקיה של מכבי תל אביב ביורוליג.

אירועי הפתיחה החלו אמש, בהקרנה חגיגית של הסרט "על המפה", בסינמטק בלגרד, המתעד את זכייתה הראשונה וההיסטורית של קבוצת הכדורסל בגביע אירופה לפני 45 שנה. בהמשך לכך, נערך הבוקר טקס הנחת זרים באתר ההנצחה סטארו סיימישטה המנציח את עשרות אלפי יהודי סרביה שנרצחו בשואה.

באירועים לקחו חלק היו"ר שמעון מזרחי, טל ברודי, המנכ"ל עדלי מרכוס, דורון ג'מצ'י, נציג המרכז לאימפקט יהודי אל"מ במיל' אביעזר סגל, מנכ"לית המחלקה לישראל ולהנצחת השואה בישראל שרית הנדקנופף ועוד.

מזרחי: "הביקור הזה והפעילות הזו חשובים שבעתיים בעיתוי זה בעקבות האירועים באירופה בימים אלה. הדבר הזה ממחיש את החשיבות של הפעילות הזו והעובדה שמדינת ישראל תמיד תהיה הבית של כל יהודי באשר הוא. נמשיך בפעילות ונחזק את הקשר עם יהודי התפוצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully