וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקנים מביעים תמיכה בנובאק דג'וקוביץ', מאמן מוכיח: "הכל פוליטי"

עודכן לאחרונה: 15.1.2022 / 23:06

זברב טוען שהפרשה לא תפגע לו במורשת, מדבדב לא מבין למה נטפלים אליו, מאמן קרואטי טוען: נכנסתי עם אותו אשרה של דג'וקוביץ', פתאום בגללו החליטו לגרש אותי

מעריציו של נובאק דג'וקוביץ' תומכים בו מחוץ למלון פארק במלבורן, אוסטרליה/מתוך טוויטר

בזמן שדעת הקהל באוסטרליה נוטה בבירור נגד נובאק דג'וקוביץ' ושר ההגירה המקומי אלכס הוק החליט לבטל את הוויזה של הטניסאי ולגרש אותו מהמדינה - רבים החלו להביע תמיכה בדג'וקוביץ'. הסרבי ישהה הלילה (שבת) בבית המלון במלבורן, יחד עם פליטים ומבקשי מקלט, ויחכה לדיון בית המשפט בערעורו, ובינתיים הוא החל לזכות בתמיכה מהקולגות שלו.

אלכסנדר זברב, המדורג 3 בעולם, רומז שדג'וקוביץ' קיבל יחס לא הוגן, על רקע הטענות שהוא קורבן של שיקולים פוליטיים של גורמים בממשלת אוסטרליה, שמתמודדים עם לחץ ציבורי ואופוזיציה לוחמנית. "אני לא יודע איך זה נתפס בקרב הקהל", אמר הגרמני, "אני יודע שהוא אחד הגדולים אי פעם בתולדות הענף, בזכות ההישגים שלו, שאי אפשר לקחת אותם. הוא עדיין זכה ב-20 גראנד סלאמים. הוא עדיין השחקן עם הכי הרבה שבועות במקום הראשון. הכי הרבה זכיות בטורנירי מאסטרס. מה שעובר עליו, זה לא יפה, עבור כל אחד, ובמיוחד עבורו. אבל אל תפקפקו במורשת שלו".

נובאק דג'וקוביץ' מוחזר לבית המלון לבידוד, מלבורן אוסטרליה. רויטרס
עושים לו דווקא? דג'וקוביץ' מוחזר לבית המלון למבודדים ופליטים/רויטרס

דניל מדבדב, המדורג 2, מפקפק במניעים שהביאו לביטול הוויזה של דג'וקוביץ' ורומז לשרירותיות לא לגיטימית. "אני רוצה להגיד לגבי המצב של נובאק באוסטרליה, זה שאלה החוקים שלהם", אמר הרוסי, "אבל ממה שאני יודע, אם הייתה לו ויזה שמאשרת לו להיכנס לאוסטרליה ולעשות מה שהוא רוצה, אז הוא צריך לשחק. אם פתאום הפטור הרפואי שלו לא מתקבל או שמשהו אחר לא מתקבל, ובכן - כל מדינה יכולה לשלול את הכניסה שלך". מדבדב הוסיף: "אני רק יודע שראש הממשלה אמר לא. אבל לא הצלחתי לקרוא למה. זה מה שמעניין אותי, מה הסיבה. האם הוא רק אמר, 'אני לא רוצה את דג'וקוביץ' במדינה'? יש לזה סיבה חוקית? בגלל זה יהיה מעניין לראות מה יהיה בערעור שלו בבית המשפט".

הטענה לאכיפה בררנית נגד דג'וקוביץ' נאמרת שוב ושוב כי על פי מספר דיווחים, היו מספר אנשים שכן הגיעו לאליפות אוסטרליה עם אותו פטור רפואי כמו שהיה לדג'וקוביץ', וכן קיבלו אישור להיכנס למדינה. המאמן הקרואטי פיליפ סרדרוסיץ', אחיו ומאמנו של המדורג 246 נינו סרדרוסיץ', טוען שהוא קיבל אישור להיכנס, אבל לפתע הוחלט לגרשו. "על חשבון השם שלי, אף אחד לא יכול לצבור כוח פוליטי, אבל דג'וקוביץ' הוא כזה שם חזק ומפורסם, ובגלל זה כל זה קורה", אמר המאמן. לדבריו, הוא הבהיר בגבול שהוא לא מחוסן אבל זכאי לפטור כי הוא מחלים מקורונה, וקיבל אישור. עם זאת, לדבריו, "פתאום, בגלל שעצרו אותו, החליטו לגרש גם אותי", אמר.

מנגד, רפאל נדאל, שכמו דג'וקוביץ' מנסה להשיג את הגראנד סלאם ה-21 שלו, נשמע מסויג יותר. הספרדי אמר עוד בתחילת הפרשה ש"דג'וקוביץ' ידע את החוקים כבר מזמן, פשוט לך תתחסן. כל אחד רשאי לעשות מה שהוא חושב, אבל שיידע מה ההשלכות ויישא בהן", במעין ביקורת על חברו. היום הוא הוסיף ואמר ש"האמת היא שקצת נמאס לי לדבר על זה, חשוב יותר שידברו על טניס, על הספורט שלנו... אני מעריך מאוד את דג'וקוביץ', כאדם וכמובן שכשחקן, אין ספק, אבל אף אחד לא יותר גדול מהטורניר. אם הוא ישחק, יופי. אם לא, הטורניר גם יהיה גדול".

הטניסאי הגרמני אלכסנדר זברב. רויטרס
"מה שעובר עליו, זה לא יפה, עבור כל אחד, ובמיוחד עבורו". זברב/רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' מברך את דניל מדבדב, גמר אליפות ארה"ב. Sarah Stier, GettyImages
"יש לזה סיבה חוקית?". מדבדב/GettyImages, Sarah Stier

שחקן העבר מארדי פיש: "מזימה פוליטית"

כזכור, ביום שישי שר ההגירה האוסטרלי אלכס הוק החליט לבטל בשנית את אשרת השהייה של הטניסאי הסרבי, וקבע שיש לגרשו מהמדינה בהקדם האפשרי. דג'וקוביץ' הלא מחוסן נחת במלבורן בשבוע שעבר כדי להתכונן לאליפות אוסטרליה שתצא לדרך ב-17 בינואר, אבל נעצר בשדה התעופה אחרי שלטענת הרשויות לא עמד בקריטריונים הרפואיים כדי לקבל החרגה ולהשתתף בטורניר.

אוסטרליה כבר הורתה לגרשו בתחילת השבוע, אולם הסרבי המדורג 1 בעולם ערער על ההחלטה, ובית המשפט קיבל את ערעורו והורה לאפשר לו להשתתף במשחקים, בטענה שהכשלים ואי ההבנות היו בראש ובראשונה באחריות הגורמים הרלוונטיים באוסטרליה. אבל ביום שישי, כאמור, השתמש שר ההגירה בסמכותו המיוחדת לבטל את החלטת בית המשפט וקבע שדג'וקוביץ' יגורש מהמדינה, וייתכן שאף ייענש וייאסר עליו להיכנס לשטחי אוסטרליה עד 2025.

בסרביה טוענים שהאתגר האמיתי במשפט הוא הטיעון של שר ההגירה שדג'וקוביץ' "מהווה איום על הסדר הציבורי" מאחר שבין השאר הוא עלול להצית את המחאה של מתנגדי החיסונים. "הבעיה תהיה להוכיח שאדם מהווה סכנה לסדר הציבורי רק על סמך מה שהממשלה סבורה שדעותיו של אותו אדם עשויות להיות", נכתב בתקשורת הסרבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully