וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה לביטול הוויזה: "דג'וקוביץ' היה מלהיב את קהילת מתנגדי החיסונים"

עודכן לאחרונה: 14.1.2022 / 13:31

הסרבי יוחזר למלון הפליטים "המעופש" אחרי ההחלטה הדרמטית, עורכי דינו עדיין מקווים שהערעור הנוסף יתקבל, אבל באוסטרליה מעריכים שהסיכוי קלוש. בסרביה רומזים לקנוניה של ראש הממשלה מוריסון, ומבינים את ההשלכות: "ספק אם דג'וקוביץ' ישוב אי פעם למלבורן"

מעריציו של נובאק דג'וקוביץ' תומכים בו מחוץ למלון פארק במלבורן, אוסטרליה/מתוך טוויטר

החלטת ממשלת אוסטרליה להפעיל סמכות מיוחדת כדי לבטל את הוויזה של נובאק דג'וקוביץ' בשנית, מסעירה את עולם הטניס. ההכרעה של שר ההגירה המקומי אלכס הוק אמנם הייתה באוויר, אבל עד הרגע האחרון לא היה ברור האם הממשלה תתעקש לגרש את דג'וקוביץ' מיידית, או שמא תנסה למצוא למצוא פתרון ביניים באמצעות משא ומתן עם עורכי דינו של הסרבי.

כך או כך, השאלה שנותרה פתוחה כעת היא מתי, איך והאם בכלל דג'וקוביץ' יגיש ערעור נוסף לבית המשפט העליון במלבורן כדי לנסות להפוך את ההחלטה. עורכי הדין של הסרבי כבר הבהירו שאין בכוונתם לוותר, ובדיון מקדים לערעור שנערך היום (שישי) טענו ש"ההחלטה לא הגיונית ולא מוסרית", וכן שאחת הסיבות המרכזיות לביטול הוויזה של הסרבי היא החשש ש"ילהיב את קהילת מתנגדי החיסונים באוסטרליה ובעולם כולו". בדיון הובהר כי דג'וקוביץ' לא ייעצר היום, אבל מחר יוחזר למלון "פארק" הידוע לשמצה, שמשכן פליטים וידוע בתנאים הגרועים שלו.

כך או כך, לקראת הערעור האפשרי, מומחים משפטיים באוסטרליה מסבירים שהסיכוי שבית המשפט יהפוך את ההחלטה אחרי שערעור אחד שלו כבר התקבל, הוא קלוש במקרה הטוב.

נובאק דג'וקוביץ' בשדה התעופה במלבורן. רויטרס
משבר דיפלומטי. דג'וקוביץ' בשדה התעופה במלבורן/רויטרס

פרופסור למשפט האוסטרלי הסביר ל"ניו יורק טיימס" ש"יהיה לדג'וקוביץ' קשה מאוד מאוד לנצח בערעור", אחרי שדג'וקוביץ' בעצמו הבהיר שהתנהלותו מאז שנדבק בקורונה הייתה בעייתית במקרה הטוב, וכללה הפרה של בידוד ומסירה של פרטים שגויים בטפסי ההגעה לאוסטרליה.

למרות זאת, כאמור, עורכי הדין של דג'וקוביץ' הגישו מסמכים לקראת הגשת ערעור אחרי ההחלטה של שר ההגירה, ודורשים שאם אכן יוגש ערעור, הדיון יועבר בשידור חי ויתקיים ביום ראשון הקרוב.

עדיין לא ברור אם אוסטרליה תפעיל סנקציות כלפי דג'וקוביץ'. החוק היבש מאפשר לממשלה להשית השעייה של נולה מאוסטרליה למשך שלוש שנים, אבל בממשלה עדיין מתלבטים אם להפעיל את העונש. לפי דיווחים בסרביה, "אם העונש יופעל, סביר להניח שדג'וקוביץ' לא יחזור יותר לעולם לאוסטרליה", לא רק כטניסאי מקצועני, אלא גם בנסיבות אישיות אחרות.

עוד בוואלה!

ממשלת אוסטרליה ביטלה את הויזה של דג'וקוביץ' בשנית

לכתבה המלאה
הוריו של נובאק דג'וקוביץ', סרג'ן דג'וקוביץ', דיאנה דג'וקוביץ'. Srdjan Stevanovic, GettyImages
בסרביה שוב ייצאו לרחובות? הוריו של דג'וקוביץ'/GettyImages, Srdjan Stevanovic

כצפוי, בסרביה הגיבו בזעם להחלטה. ב-Blic איימו שההחלטה של ממשלת אוסטרליה "תפתח את שערי הגיהנום", ותגרום למדינה נזק תדמיתי בלתי הפיך. כמו כן, בסרביה משוכנעים שראש הממשלה סקוט מוריסון עושה שימוש פוליטי בדג'וקוביץ', לקראת שנת הבחירות באוסטרליה.

באחד האתרים אף קראו לאוכלוסייה הסרבית באוסטרליה שמונה עשרות אלפי אנשים, "להביע סולידריות עם דג'וקוביץ' ולסייע בהפלתו של מוריסון מהממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully