וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת אוסטרליה ביטלה את הויזה של דג'וקוביץ' בשנית

אחרי ימים ארוכים של לבטים והתחבטויות, שר ההגירה האוסטרלי הודיע על כוונתו לגרש מהמדינה את המדורג 1 בעולם: "זה היה האינטרס הציבורי". דג'וקוביץ' יערער על ההחלטה לבית המשפט העליון

מעריציו של נובאק דג'וקוביץ' תומכים בו מחוץ למלון פארק במלבורן, אוסטרליה/מתוך טוויטר

תפנית נוספת בפרשת נובאק דג'וקוביץ': שר ההגירה האוסטרלי אלכס הוק, החליט הבוקר (שישי) לבטל בשנית את אשרת השהייה של הטניסאי הסרבי, וקבע שיש לגרשו מהמדינה בהקדם האפשרי. כזכור, דג'וקוביץ' הלא מחוסן נחת במלבורן בשבוע שעבר כדי להתכונן לאליפות אוסטרליה שתצא לדרך בעוד שלושה ימים, אבל נעצר בשדה התעופה אחרי שלטענת הרשויות לא עמד בקריטריונים הרפואיים כדי לקבל החרגה ולהשתתף בטורניר.

אוסטרליה כבר הורתה לגרשו בתחילת השבוע, אולם הסרבי המדורג 1 בעולם ערער על ההחלטה, ובית המשפט קיבל את ערעורו והורה לאפשר לו להשתתף במשחקים, בטענה שהכשלים ואי ההבנות היו בראש ובראשונה באחריות הגורמים הרלוונטיים באוסטרליה.

היום, כאמור, השתמש שר ההגירה בסמכותו המיוחדת לבטל את החלטת בית המשפט ולקבוע שדג'וקוביץ' יגורש מהמדינה, וייתכן שאף ייענש וייאסר עליו להיכנס לשטחי אוסטרליה עד 2025.

דג'וקוביץ' מסרב להרים ידיים ועורכי דינו כבר פועלים להגשת ערעור מחודש, שיעלה לדיון בבית המשפט העליון. אם בית המשפט ידחה את הערעור שלו הפעם, הוא יגורש מיידית מהמדינה. בינתיים ייתכן שהוא גם ייעצר בשנית, אבל אם זה יקרה, זה יהיה רק אחרי שיתושאל מחר במשטרה.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. Daniel Pockett, GettyImages
לא מתכוון לוותר. דג'וקוביץ' מתאמן במלבורן, הלילה/GettyImages, Daniel Pockett

שר ההגירה אלכס הוק נימק הבוקר את החלטתו. "היום הפעלתי את הסמכות המיוחדת שלי כדי לבטל את אשרת השהייה של מר דג'וקוביץ' מסיבות רפואיות ולטובת שמירת הסדר הטוב. זה היה האינטרס הציבורי", הסביר. "לקחתי בחשבון את כל המידע שהובא לפניי באמצעות בקרת הגבולות של אוסטרליה, משרד הפנים האוסטרלי וכן באמצעות מר דג'וקובית' בעצמו. ממשלת מוריסון מחוייבת להגן על גבולות אוסטרליה, במיוחד בכל הנוגע לקורונה".

מאוחר יותר פרסם גם ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון הצהרה בעקבות ההחלטה: "אחרי בחינה ארוכה של הפרטים, שר ההגירה החליט לבטל את הוויזה של מר דג'וקוביץ', ואני מגבה אותו לחלוטין. נגיף הקורונה מקשה על כל אוסטרלי, אבל יחדיו אנחנו מצילים חיים ועוברים את התקופה המאתגרת הזו בצורה מעוררכת הערכה. יחד, הגענו לתמותה הנמוכה בעולם, ייצבנו את הכלכלה והשגנו אחוז גבוה של מתחסנים. הקרבנו מעצמנו הרבה לאורך המגפה הזו, וזכותנו להגן על מי שהקריב את עצמו. המדיניות הנוקשה שלנו בגבולות שמרה עלינו בריאים, גם לפני הקורונה וגם במהלכה".

עוד בוואלה!

נובאק דג'וקוביץ' נכלל בהגרלת אליפות אוסטרליה, אבל החקירות נגדו התרחבו

לכתבה המלאה
ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון בפרלמנט, 18 בפברואר 2021. רויטרס
"זכותנו להגן על עצמנו". ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון/רויטרס

כך או כך, יש מי שמשוכנע שלדג'וקוביץ' עדיין יש קלף מיקוח ביד: לפי מאמר ב"פוליטיקו", ה-ATP שוקל להעתיק את אליפות אוסטרליה למדינה אחרת בשנים הבאות (לא ברור החל ממתי), למרות שיש הסכם חתום בין הצדדים על קיומה של אליפות אוסטרליה במלבורן עד 2039. אם זה יקרה, המניע יהיה כלכלי, ולא קשור באופן ישיר לדג'וקוביץ', כמובן. קרייג טילי, מנהל החברה המארגנת של אליפות אוסטרליה, אף הצהיר ש"אמנם יש חוזה חתום, אבל אם תבוא מדינה אחרת ותציע יותר כסף ותארגן טורניר גדול ויקר יותר, הכל יהיה פתוח. הסיבה היחידה שאנחנו מקיימים את האליפות באוסטרליה, היא שמציעים הרבה כסף. אנחנו משקיעים מאמצים רבים בלשכנע את השחקנים להגיע לכאן".

לפי המאמר ב"פוליטיקו", האפשרות הזו מעמידה את ממשלת אוסטרליה בעמדה לא נוחה, בייחוד על רקע הפרשה עם דג'וקוביץ'. הרי נולה יודע היטב שלאור מעמדו בענף, אם אכן יוחלט לגרשו מהמדינה ולאסור את הכניסה שלו אליה עד 2025, אליפות אוסטרליה יכולה רק להיפגע, וה-ATP עלול לבחון מחדש את קיומה של האליפות במלבורן.

"כמה גדול יהיה הנזק לטורניר גרנד סלאם שייאלץ להסתדר ללא הטניסאי הטוב בעולם למשך שלוש שנים?", תוהים ב"פוליטיקו", "נראה שהוק וממשלת אוסטרליה מפחדים לגלות את התשובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully