וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ' נכלל בהגרלת אליפות אוסטרליה, אבל החקירות נגדו התרחבו

עודכן לאחרונה: 13.1.2022 / 10:28

הגרלת הטורניר נדחתה בשעה ועוררה חשש על עתידו של הסרבי, אך בסופו של דבר שמו נכלל והוא יחל את דרכו בטורניר מול בן ארצו מיומיר קצ'מנוביץ'. בסרביה מדווחים: העונש על העבירות שלו הוא קנס ומאסר, גם ספרד חוקרת את הפרשה. שר ההגירה האוסטרלי טרם קיבל החלטה

מעריציו של נובאק דג'וקוביץ' תומכים בו מחוץ למלון פארק במלבורן, אוסטרליה/מתוך טוויטר

באוסטרליה ובסרביה ממשיכים לחכות להכרעה סופית בגורלו של נובאק דג'וקוביץ', כשחוסר הוודאות סביבו נמשך ועדיין עולות ההערכות ששר ההגירה האוסטרלי יחליט לבטל לו את הוויזה. הבוקר (חמישי) נערכה ההגרלה לקראת טורניר הגראנד סלאם שאמור להיפתח ב-17 בינואר, ואחרי דחייה שעוררה לא מעט שמועות, בסופו של דבר שמו של דג'וקוביץ' נכלל בהגרלה, והוא יפגוש בסיבוב הראשון את בן ארצו מיומיר קצ'מנוביץ'.

ההגרלה נדחתה בשעה, כשהמארגנים לא מסבירים מדוע, אחרי שאתמול דווח באוסטרליה ששר ההגירה אכן מתכוון לנצל את הסמכות שלו ולבטל את הוויזה של הטניסאי - למרות שבית המשפט באוסטרליה קיבל את הערעור של נולה ואישר לו להיכנס למדינה. המארגנים העריכו שההודעה על גורלו של הטניסאי תוכרז בישיבת הממשלה שנערכה, וחיכו להודעה, ז זו לא הגיעה.

הבוקר באוסטרליה טוענים ששר ההגירה אלס הוק יקבל את ההחלטה רק מחר, כשהסאגה סביב דג'וקוביץ' נגררת ליומה השביעי. "השר עדיין בוחן את כל החומרים וממשיך בחקירתו היסודית", נכתב בתקשורת האוסטרלית. מוקדם יותר היום ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון אישר שהשר "שוקל את הסוגיה". לדברי מוריסון: "עמדתנו לא השתנתה. אלה סוגיות חוקיות שבסמכותו של מר הוק להכריע, ואני מציע לא להוסיף הערות נוספות בשלב זה". מוריסון הבהיר ש"יש מדיניות, והיא לא השתנתה: זרים לא יכולים להיכנס, ועליהם להוכיח שהם מחוסנים פעמיים או לספק הוכחה מספקת מדוע הם לא יכולים להתחסן מסיבה רפואית".

אם דג'וקוביץ' אכן ייקח חלק בטורניר, ההגרלה זימנה לו חדשות חיוביות: על רקע החשש שלו שלא עשה הכנה מספקת לטורניר ויגיע בכושר לא מספק, הוא יפגוש בשבוע הראשון יריבים די נוחים, והאתגר האמיתי הראשון שלו יהיה רק בשבוע השני של הטורניר - אז ישחק מול המדורג 7 מתאו ברטיני האיטלקי (אם אכן המדורגים הבכירים ינצחו).

נובאק דג'וקוביץ' מתאמן במלבורן לקראת אליפות אוסטרליה. רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' מתאמן במלבורן לקראת אליפות אוסטרליה/רויטרס

במקביל, דג'וקוביץ' הסתבך גם במולדתו: הטניסאי עלול לספוג קנס כספי ואפילו עונש מאסר של עד שלוש שנים אחרי שהודה ששבר את הבידוד בחודש שעבר, כשגם ראש ממשלת סרביה מזהירה ומבהירה שההתנהגות שלו היא "הפרה בוטה" של החוקים. על פי התקשורת המקומית, הפרשה "בחקירה".

דג'וקוביץ', כידוע, הודה אתמול שידע שהיה חיובי לקורונה כאשר התראיין ל"ל'אקיפ" הצרפתי ב-18 בדצמבר, וכשהשתתף בצילומים בבירת סרביה ב-17 בדצמבר. הוא עצמו הצהיר ברשתות החברתיות שעשה "טעות בשיפוט". כמו כן הודה ב"טעות אנוש" במילוי טפסי ההגירה עם נחיתתו באוסטרליה, שבהם טען שלא עזב את סרביה בשבועיים האחרונים, על אף שטס לספרד.

עוד בוואלה!

טניסאים יוצאים נגד נובאק דג'וקוביץ': "יספוג איבה חסרת תקדים"

לכתבה המלאה
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
ביקורת גם בבית. דג'וקוביץ'/רויטרס

דעת הקהל נגדו: 83 אחוז מהציבור באוסטרליה תומך בגירושו

עורכי דין בסרביה טוענים שעל הפרת חוקי הבידוד הנוקשים במדינה אדם עלול לספוג עונש של עד שלוש שנות מאסר, על אף שבדרך כלל מדובר בעונש של עבודות שירות וקנסות כספיים. דג'וקוביץ' כידוע הוא גיבור לאומי בסרביה, ומצד אחד קשה להאמין שייענש בחומרה, אבל ייתכן שהרשויות כן ירצו להשתמש בו כדוגמה ולהזהיר את הציבור.

ראש הממשלה אנה ברנאביץ' אמרה שדג'וקוביץ' יצטרך לתת הסברים: "אם אתה חיובי, אתה צריך להיות בבידוד. הוא הפר את החוקים, וחייב היה לעדכן את הרשויות". היא הוסיפקה ש"נולה הוא אחד האלופים הגדולים בתולדות סרביה, ואני מקווה שיוכל לשחק בטורניר" - אחרי שבשבוע שעבר הצהירה שהיא "ישנה עם הטלפון עליה", על מנת להתעדכן בהתפתחויות בפרשה. עם זאת, האווירה הציבורית בסרביה היא ללא ספק בעד דג'וקוביץ', ובדיקה של עשרות כתבות וטורים בתקשורת הסרבית הראתה שבאף אייטם לא נרשמה ביקורת על התנהלותו של הכוכב המקומי.

במקביל, גם בספרד תוהים כיצד דג'וקוביץ' נכנס למדינה. לרשויות בספרד נודע על הביקור של דג'וקוביץ' במדינה רק בעקבות הפרשה. כזכור, הסרבי הצהיר במסמכי הכניסה שלו לאוסטרליה שלא טס בשבועיים שלפני הגעתו - על אף שכן נסע לספרד לביתו שבמראבייה. הוא הודה שזו "טעות אנוש". על פי התקשורת בספרד, "נערכת חקירה" מקומית, לאור העובדה שכדי שאזרח סרבי ייכנס למדינה עליו להציג או חיסון או אישור רפואי חריג. מאחר שלא היה מעורב ב"עבודה חיונית" או ב"אירוע ספורט בכיר", שיכלו לתת לו החרגה, בספרד מדווח: "שר הפנים פנה למשטרת הגבולות וביקש הבהרות, וכך עשה גם שר ההגירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully