וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הווידוי של דג'וקוביץ': אוסטרליה מאיצה את החקירה נגדו

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 13:20

בפוסט הבהרה על רקע התיעוד הבעייתי, הסרבי הודה שידע שהפר בידוד אחרי שנמצא חיובי לקורונה, ושמסר מידע שגוי לרשויות במלבורן. עכשיו אוסטרליה שוקלת למנוע בכל זאת את השתתפותו באליפות ולגרשו מהמדינה בעילה של "התנהגות קלוקלת", אבל ההחלטה עשויה להתעכב

מעריציו של נובאק דג'וקוביץ' תומכים בו מחוץ למלון פארק במלבורן, אוסטרליה/מתוך טוויטר

הערעור של נובאק דג'וקוביץ' אמנם התקבל, אבל הפרשה רחוקה מלהסתיים. למרות הכרעת בית המשפט במלבורן שקבע כי הטניסאי מספר 1 בעולם שלא התחסן יהיה רשאי להשתתף באליפות אוסטרליה, הממשלה האוסטרלית עדיין מחזיקה בזכות וטו, ומבחינה משפטית עדיין יכולה להחליט על גירושו מהמדינה. לפי ההערכות, שר ההגירה אלכס הוק שההחלטה נתונה בידיו, ישקול ברצינות את האפשרות לגרש את דג'וקוביץ' מהמדינה בסמכות מיוחדת.

ביממה שמאז הכרעת הדין דג'וקוביץ' החל בהכנות לאליפות שתצא לדרך בעוד חמישה ימים ואף התאמן אמש (שלישי) באצטדיון רוד לייבר, אבל במקביל הדיווחים, השמועות והספקות בנוגע להתנהלותו אחרי שנמצא חיובי לקורונה נמשכים. אמש פורסם ב"דר שפיגל" תחקיר המעלה סימני שאלה בכל הנוגע לדיווח של דג'וקוביץ' על בדיקת ה-PCR החיובית שהציג. לטענתו של נולה, הוא נמצא חיובי בבדיקה שערך במכון בסרביה ב-16 בדצמבר. יחד עם זאת, הוא נכח בכמה אירועים ציבוריים בימים שלאחר מכן, ולכן העלו ב"דר שפיגל" את הסברה שלמרות הדיווח של דג'וקוביץ', הוא למעשה נמצא חיובי זמן ב-26 בחודש. אם כך, טוענים, ייתכן שהדיווח של דג'וקוביץ' כוזב והנתונים שמסר שגויים, בין אם בשוגג או במזיד.

כמו כן, באוסטרליה העלו סברה נוספת לפיה דג'וקוביץ' למעשה קנה את הבדיקה החיובית ממכון בסרביה שהואשם בזיוף של תוצאות נוספות בחודשים האחרונים - וייתכן שכלל לא נדבק מעולם בקורונה, מה שכביכול אמור לשנות לחלוטין את הסטטוס שלו, ולמנוע ממנו להיות מוגדר כמחלים.

בכלל, ההתנהלות של דג'וקוביץ' בשבועות האחרונים מעלה לכל הפחות ספקות ותהיות. מלבד העובדה שנכח באירועים ציבוריים אחרי שנמצא חיובי, הוא גם מסר פרטים שגויים בטפסים שהתבקש למלא עם נחיתתו באוסטרליה. כך, למשל, התחייב הסרבי שלא יצא מבלגרד בשבועיים שקדמו לטיסה למלבורן, אבל תועד בעיירה מרבלה בספרד, שם רכש לאחרונה בית.

נובאק דג'וקוביץ' מתאמן ברוד לייבר ארנה לקראת אליפות אוסטרליה. TPN, GettyImages
משדר נינוחות, למרות שהפרשה מסתבכת. דג'וקוביץ' מתאמן ברוד לייבר ארנה, הלילה/GettyImages, TPN
נובאק דג'וקוביץ' מתאמן ברוד לייבר ארנה לקראת אליפות אוסטרליה. Darrian Traynor, GettyImages
מודה בחלק מההאשמות. דג'וקוביץ' הלילה/GettyImages, Darrian Traynor

זה מה שבאמת חושבים על דג'וקוביץ' באוסטרליה

הלילה פרסם דג'וקוביץ' פוסט הסבר ברשתות החברתיות, בו הודה שהפר בידוד ביודעין, גם אחרי שהיה מודע לבדיקה החיובית שלו. לדבריו, כשנכח באירוע צדקה עם ילדים בבלגרד ב-17 בחודש - יום לאחר שנמצא חיובי - עדיין לא ידע על תוצאות הבדיקה. ב-18 בחודש התראיין בבלגרד ל"ל'אקיפ'" הצרפתי, והצטלם ללא מסיכה. לדבריו, זו הייתה הפרת הבידוד היחידה שעשה בידיעה שהוא חיובי.

"נכחתי במשחק כדורסל בבלגרד ב-14 בדצמבר, שבדיעבד התברר שהיו בו מספר אנשים שנמצאו חיוביים לקורונה", גולל דג'וקוביץ' את הפרטים. "למרות שלא היו לי סימפטומים, עשיתי בדיקת אנטיגן מהירה ב-16 בחודש, והיא הייתה שלילית. כדי לנקוט במשנה זהירות, ערכתי גם בדיקת PCR באותו יום. למחרת הגעתי לאירוע טניס עם הילדים בבלגרד, ועשיתי בדיקת אנטיגן נוספת שגם בה יצאתי שלילי. לא היו לי סימפטומים והרגשתי טוב, ועדיין לא קיבלתי את ההודעה על כך שיצאתי חיובי בבדיקת ה-PCR", טען.

יחד עם זאת, דג'וקוביץ' מודה ש"למחרת קיימתי ריאיון עם 'ל'אקיפ', כי הרגשתי צורך לעמוד בהתחייבות שנתתי לכתב שלהם כבר לפני חודשים ארוכים. ביטלתי את כל האירועים שהייתי אמור להשתתף בהם, מלבד הריאיון עם 'ל'אקיפ'. הרגשתי מחויבות לקיים את הריאיון ולא לאכזב את העיתונאי, אבל לאורך המפגש הקפדתי על ריחוק חברתי ועל עטיית מסכה, חוץ מהרגע בו צולמתי לעיתון".

אימו של דג'וקוביץ' ממשיכה להתראיין ולהתסיס

את הגרסה הזו של דג'וקוביץ' אישרו ב"ל'אקיפ", אבל בכל מקרה דג'וקוביץ' מודה ש"אחרי שהגעתי הביתה והתחלתי את הבידוד לתקופה הנדרשת, הבנתי שעשיתי טעות של שיקול דעת. אני מקבל את העובדה שהייתי צריך להתנהל אחרת עם לוח הזמנים שלי". אגב, העונש המקסימלי על הפרת בידוד בסרביה הוא עד שלוש שנות מאסר. חלוץ ריאל מדריד לוקה יוביץ', למשל, שעבר עבירה דומה, עורר סערה ציבורית של ממש בסרביה, והוא קיבל עונש מאסר על תנאי.

בנוסף, דג'וקוביץ' הודה שמסר מידע שגוי בטפסים שמסר לבקרת הגבולות באוסטרליה, ושאכן שהה בספרד לפני ההמראה לאוסטרליה. לדבריו, מי שאחראי על הטעות בטפסים הוא סוכנו ש"הקיף את העיגול הלא נכון, דבר שיכול לקרות לכל אחד. זה לא באמת כזה עניין".

באוסטרליה עשויים לקחת בחשבון את המידע השגוי שמסר דג'וקוביץ' ואת הפרת הבידוד שלו, בהחלטה האם להשתמש בזכות החוקית לגרשו מהמדינה. אם עד עכשיו העילה היחידה לגרשו מהמדינה הייתה ההנחה שהוא לא צריך להיות מוחרג מבחינה רפואית, כעת שוקל שר ההגירה אלכס הוק לגרש אותו גם בשל סעיף של "התנהגות קלוקלת ובעייתית". לפי התקשורת האוסטרלית, הוק ובכירים אחרים ברשויות "הגבירו את מאמצי החקירה" כדי להוכיח שדג'וקוביץ' סילף פרטים, שיקר ומסר מידע חלקי הן בנוגע לשבועות שלפני הנחיתה במלבורן, הן בנוגע לתאריך האמיתי בו נדבק בקורונה כביכול, והן בכל הקשור למסמכים שמילא באוסטרליה.

כך או כך, עורך הדין של הסרבי העביר בשעות האחרונות מסמכים חדשים לרשויות באוסטרליה, הכוללים לדבריו "הוכחות משפטיות חותכות" לכך שדג'וקוביץ' צריך להיות מוחרג ולקבל אישור להשתתף באליפות, כך שההחלטה צפויה להתעכב ולהילקח בעוד זמן מה. לפי הדיווחים באוסטרליה, בכירים בממשלת מוריסון מאיצים בשר ההגירה לקבל החלטה מהירה, אבל הוא עשוי לקבל אותה רק אחרי בחינה מדוקדקת של הפרטים, "עניין שיכול לקחת גם כמה ימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully