וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנכלות אישית? הסקנדל סביב דג'וקוביץ' נמשך, רפאל נדאל תוקף: "לך תתחסן"

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 13:16

דג'וקוביץ' לא הורשה להיכנס לאוסטרליה, אבל שלושה טניסאים עם מסמכים דומים כן קיבלו אישור: "לא ברור איך המארגנים יתמודדו עם זה". נדאל ביקר: "העולם סבל מספיק. לך תתחסן. נולה ידע מה יהיו ההשלכות". עיתונאים תקפו: "נובאק סע הביתה, הם לא ראויים לך"

סיכום שנה - קליפ פספוסים/ספורט1

הפרשה נמשכת ומסתבכת: הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ', המדורג מספר 1 בעולם, לא הורשה להיכנס אתמול (רביעי) לאוסטרליה, אחרי שהמדינה לא הסכימה להעניק לו פטור רפואי מדרישות החיסון נגד קורונה. הוא הועבר להסגר במלון במלבורן, לאחר שהוחזק במשך שעות ארוכות בשדה התעופה. נאמר לו שהוא יורחק מהמדינה ויידרש לעזוב, אבל הוא ערער על ההחלטה, והדיון בעניינו ייערך ביום שני הבא. דג'וקוביץ' ימשיך להישאר במלון, אבל לא נמסר האם יועבר למלון אחר, שבו קיים מגרש טניס שיאפשר לו להתאמן.

הפרשה הפכה לסאגה בינלאומית, בזמן שאוסטרליה נאבקת בנגיף, וחוששת מדעת הקהל - אחרי חודשים ארוכים שבהם התקיים מאבק תקשורתי על כניסתו של דג'וקוביץ' שכלל לחצים מכל הכיוונים.

בסרביה טוענים להתנכלות אישית כלפי נולה, כשמנגד באוסטרליה טוענים שלא ייתנו לו יחס מועדף. עם זאת, אחרים טוענים שהפכו אותו לשעיר לעזאזל, ומנסים להתחזק על חשבונו.

ברויטרס מדווחים כי שלושה טניסאים אחרים קיבלו אישור להיכנס אל המדינה ולהשתתף באליפות אוסטרליה הפתוחה עם אותם מסמכים בדיוק שהציג המדורג מספר 1 בעולם, שכידוע סורב ונדחה על ידי הרשויות.

באוסטרליה טענו כי מקור שקרוב לאיגוד הטניס המקומי אמר כי במדינה לא אפשרו לדג'וקוביץ' להיכנס כדי להימנע מהחלטה לא פופולארית להעניק לו אישור חריג ואיך שהמהלך ייתפס במדינה מבחינה ציבורית. "אני לא יודע איך הבכירים במדינה יוכלו להתמודד עם העניין שיש כבר כמה טניסאים במדינה עם אותם מסמכים בדיוק כמו נובאק", אמר הגורם, "זה נראה כאילו הם נותנים לחלק מהשחקנים להיכנס, אבל לא למדורג מספר 1 בעולם".

נובאק דג'וקוביץ' מ-2008. Clive Brunskill, GettyImages
איזה פיאסקו. דג'וקוביץ'/GettyImages, Clive Brunskill

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון צייץ בטוויטר: "הוויזה של מר דג'וקוביץ' בוטלה. חוק הוא חוק, במיוחד כשזה נוגע אל הגבולות שלנו. אף אחד לא מעל החוקים האלה. מדיניות הגבולות הנוקשה שלנו היא קריטית לאוסטרליה כדי לשמור על מספרי המתים הנמוכים ביותר בעולם מקורונה ונמשיך להיות החלטיים בנושא".

יש לציין שלהחלטה יש מספר השלכות. דג'וקוביץ' ככל הנראה ייתקל במדינות רבות נוספות שיקשו על הכניסה שלו אליהן, במקרה הטוב, או יאסרו עליה במקרה הרע, במידה שלא יתחסן. בנוסף, לא ברור מה יהיו ההשלכות מבחינת אליפות אוסטרליה הפתוחה, טורניר בו זכה תשע פעמים בעבר ואי אפשר לדעת אם יסכים לחזור לשחק שם במקרה שיגורש מהמדינה. בנוסף - באוטרליה טוענים שאם מאדם נשללת הוויזה, הוא לא יכול לחזור למדינה במשך שלוש (!) שנים, בשורה שהיא מכה עבור הסרבי, שהטורניר במלבורן הוא הגרנד סלאם המועדף עליו.

בתוך כך עיתונאים רבים מרחבי העולם תקפו את הרשויות באוסטרליה על כל הפיאסקו שנוצר. סשה אוזמו הסרבי צייץ: "האם יש איזשהו פוליטיקאי אוסטרלי שעדיין לא השתמש במצב של דג'וקוביץ' כדי לזכות בכמה נקודות זכות זולות?". סיימון קיימברס הבריטי כתב: "איזה מצב משוגע. למרות שנובאק דג'וקוביץ' היה יכול והיה צריך להימנע מכל זה על ידי חיסון, אף אחד לא יוצא מזה טוב". העיתונאי הרוסי ולדאס לסיצקאס כתב: "אנשים קטנים מנסים להיות חלק מסיפור גדול על ידי שימוש בנובאק. איזה בלגן. נולה, סע הביתה. אל תבזבז את הזמן ואת העצבים שלך, הם לא ראויים לכך".

עוד בוואלה!

אוסטרליה שללה את הוויזה מנובאק דג'וקוביץ', שיערער לבית המשפט

לכתבה המלאה
אוהדי טניס באוסטרליה בתמיכה לטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
מחאה לא גדולה ברחובות מלבורן/רויטרס

"אין מקרים מיוחדים, החוקים הם החוקים", אמר ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, "נמשיך לקבל את ההחלטות הנכונות בכל הנוגע להבטחת גבולות אוסטרליה ביחס למגיפה הזו". דג'וקוביץ', שסירב בעקביות לחשוף את סטטוס החיסונים שלו תוך ביקורת פומבית על חיסוני חובה, עורר זעם כשכתב באינסטגרם שקיבל פטור רפואי כדי להגיע לטורניר שנפתח ב-17 בינואר, בניסיונו לשבור את שיא הגראנד סלאם. ההודעה עוררה סערה באוסטרליה, במיוחד בעיר מלבורן המארחת את הטורניר, שספגה מכות קשות בשנתיים האחרונות והתמודדה עם הסגר המצטבר הארוך ביותר בעולם בניסיון להדוף את נגיף הקורונה. שיעור החיסונים למבוגרים באוסטרליה עומד על כ-91% ויש מעט אהדה ציבורית לאלה שמסרבים להתחסן.

עם זאת, נשיא סרביה אלכסנדר ווצ'יץ' אמר כי שוחח עם ג'וקוביץ' כדי להרגיע את השחקן ואמר לו "שכל סרביה איתו ושהמדינה שלנו עושה הכל כדי שההטרדות של הטניסאי הטוב בעולם יופסקו באופן מיידי".

"בהתאם לכל הנורמות של המשפט הבינלאומי, סרביה תילחם למען נובאק, אמת וצדק", כתב ווצ'יץ' בטוויטר. בינתיים גם חובבי טניס באוסטרליה הביעו מחאה נגד ההחלטה שלא להכניס את הכוכב הכי גדול של הטניס העולמי.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי עם נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
דברים בוטים. נדאל/רויטרס

רפאל נדאל, שלאחרונה נדבק בקורונה, הוא בדרך כלל מרואיין זהיר שמדבר בדיפלומטיות, אבל כשנשאל הבוקר על פרשת דג'וקוביץ' הוא הגיב בצורה חד משמעית: "העולם סבל מספיק. לך תתחסן. אם הוא היה רוצה, הוא היה משחק פה באוסטרליה בלי שום בעיה". לדברי הספרדי, "יש חוקים. אני לא רוצה לכפות שום דבר על אף אחד, אבל אם אתה לא מתחסן, אתה בבעיה. הרבה אנשים מתו בשנתיים האחרונות. לתחושתי, החיסון הוא הדרך היחידה לעצור את הנגיף. זה מה שהמומחים אומרים, ואני לא האיש שימצא פתרון אחר. דג'וקוביץ' קיבל החלטה, אבל יש לה השלכות. אני לא שמח שזה קרה ומצטער בשבילו, אבל הוא כבר חודשים ידע מה המצב, וקיבל החלטה. ברור שהמצב לא אידיאלי, אבל אני חושב על המשפחות באוסטרליה, שסבלו כל כך הרבה בשנתיים האחרונות, ועברו סגרים ארוכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully