וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה שללה את הוויזה מנובאק דג'וקוביץ', שיערער לבית המשפט

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 13:08

אחרי שעות של חקירה, בידוד בחדר סגור ושמירה של שני שוטרים, החליטו האוסטרלים לא לאפשר את כניסתו של המדורג מספר 1 בעולם אל המדינה. נשיא סרביה: "התעללו בו, אנחנו נילחם עבורו"

איזו פארסה. אחרי שעות בהן היה בחקירה בחדר סגור עם שמירה של שני שוטרים כשבמהלכן נלקח ממנו גם הטלפון הסלולרי שלו, טוענים הערב (רביעי) באוסטרליה כי השלטונות החליטו לשלול את הוויזה המיוחדת של נובאק דג'וקוביץ'. הטניסאי מספר 1 בעולם, שלא הורשה לשוחח עם אף אחד מהצוות שלו במשך שעות, צפוי לערער על ההחלטה לבית המשפט במדינה ולא יחזור מהר כל כך לסרביה. כזכור, דג'וקוביץ' הגיע לאוסטרליה אחרי שקיבל אישור חריג ומיוחד מהממשלה להיכנס למדינה למרות שהוא לא מחוסן נגד קורונה. המטרה של הסרבי הייתה לזכות בתואר העשירי שלו באליפות אוסטרליה ובגרנד סלאם ה-21 שלו בסך הכול.

אביו של נובאק, סרג'ן, אמר קודם לכן לתקשורת בסרביה: "אין לי מושג מה קורה, הם מחזיקים בבן שלי כמו שבוי במשך חמש שעות. זה מאבק על שחרור וחירות בעולם, זה לא רק המאבק של נובאק, אלא מאבק של כל העולם. אם הם לא ישחררו אותו בעוד חצי שעה, נתאסף ברחובות, זה מאבק של כולם".

נשיא סרביה אלכסנדר ווצ'יץ' אמר: "בדיוק סיימתי את שיחת הטלפון שלי עם נובאק דג'וקוביץ'. אמרתי לנובאק שלנו שכל סרביה איתו ושהרשויות שלנו ינקטו בכל האמצעים כדי לעצור את ההתעלות הזו בטניסאי הטוב בעולם וכמה שיותר מהר. סרביה תילחם עבור נובאק דג'וקוביץ', עבור הצדק והאמת בכל אפשרות בינלאומית שעומדת בפניה. נובאק חזק כמו שכולנו מכירים אותו". גרג האנט, שר הבריאות של אוסטרליה, אישר שדג'וקוביץ' לא הצליח לספק הוכחה הולמת כדי להיכנס למדינה והוא יישלח בחזרה הביתה.

מעריץ של נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי באוסטרליה. רויטרס
מעריץ של דג'וקוביץ' מחכה לו בשדה התעופה/רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. מתוך האינסטגרם של נובאק דג'וקוביץ', אתר רשמי
לפני העלייה לטיסה. דג'וקוביץ'/אתר רשמי, מתוך האינסטגרם של נובאק דג'וקוביץ'

הצוות של דג'וקוביץ' הגיש ויזה מהסוג הלא נכון, ובביקורת הגבולות בשדה התעופה יצרו קשר עם ממשלת ויקטוריה, המדינה באוסטרליה בה מתקיים הטורניר, והממשלה לא אישרה את הוויזה של הסרבי.

ההחלטה משקפת את הזעם בקרב בכירים בממשל בוויקטוריה כלפי השחקן הלא מחוסן. אמנם באוסטרליה מעריכים כי בסופו של דבר דג'וקוביץ' ייכנס למדינה, הסוגייה הלא נעימה עיכבה אותו בשדה התעופה לזמן מה בשעות הלילה.

הציוץ של שרת הספורט המקומית

שרת הספורט המכהנת צייצה כי: "הממשל הפדרלי שאל אם נאפשר לדג'וקוביץ' להיכנס למדינה עם הוויזה שלו, ואנחנו לא נעשו זאת. תמיד היינו ברורים לגבי שני דברים: אשרות ויזה הן עניין של הממשל הפדרלי, החרגות רפואיות הן עניין של הרופאים".

ראש ממשלה אוסטרליה, סקוט מוריסון, התייחס לנושא עוד לפני שדג'וקוביץ' נחת במדינה ואמר: "אם המסמכים שיציג לא יהיו מספקים, יכול להיות שהוא יעלה על המטוס הבא בדרך הביתה. הוא לא יקבל יחס אחר מאף אחד ולא צריכים להיות חוקים מיוחדים עבורו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully