וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טניסאים יוצאים נגד נובאק דג'וקוביץ': "יספוג איבה חסרת תקדים"

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 19:43

שר ההגירה האוסטרלי טרם הכריע אם לבטל את הוויזה, אבל הקהל במלבורן צפוי לקבל אותו בצורה עוינת, וגם שחקנים מתחילים לבקר אותו בפומבי

תקציר גמר אליפות אוסטרליה: נובאק דג'וקוביץ' מול דומיניק תים/באדיבות אלהקום יח"צ יורוספורט

עדיין לא ברור האם נובאק דג'וקוביץ' ישתתף באליפות אוסטרליה הקרובה, אבל דבר אחד כבר אפשר להניח: הוא לא יזכה לקבלת פנים חמה במיוחד. ההתפתחויות האחרונות הציגו את דג'וקוביץ' באור שלילי, אחרי שהודה בכמה כשלים והתנצל: התברר שהוא נדבק בקורונה ב-16 בדצמבר ועדיין הלך לאירוע צדקה ללא מסיכה, עדיין התראיין ב"ל'אקיפ" הצרפתי למרות שידע שהוא חיובי, ושיקר בדיווח לרשויות באוסטרליה כשהצהיר שלא נסע לחו"ל בשבועיים שלפני הגעתו - על אף שנסע לספרד.

נובאק דג'וקוביץ' מתאמן ברוד לייבר ארנה לקראת אליפות אוסטרליה. TPN, GettyImages
יהיה לו לא קל. דג'וקוביץ'/GettyImages, TPN

בנוסף, באוסטרליה לא אוהבים דבר בהתנהלותו דבר אחד בסיסי: דג'וקוביץ' מסרב להתחסן, ובמדינה מוכת הקורונה מתקשים להשלים עם העובדה שהמדינה מכניסה אדם שמנסה להתל בה. אתמול נשמעו שני שדרים במהדורת חדשות במלבורן אומרים זה לזה בשיחה אישית "הוא מנוול, חלאה". גם שדר הרדיו הווארד סטרן אמר "זבל, תעיפו אותו מהטניס" - דברים שכמובן זוכים לכותרות גדולות בסרביה, שמרגישים שהעוינות כלפי נולה היא אישית.

עוד בוואלה!

אחרי הווידוי של דג'וקוביץ': אוסטרליה מאיצה את החקירה נגדו

לכתבה המלאה

כזכור, דג'וקוביץ' נעצר בשדה התעופה עם נחיתתו והוחזק בבידוד, הוא זכה בערעור בבית המשפט והשתתפותו באליפות אוסטרליה אושרה, אבל לשר ההגירה האוסטרלי עדיין יש סמכות לבטל את החלטת בית המשפט ולבטל לו את הוויזה.

קרייג אושאני, שהיה חלק מהצוות המקצועי של דג'וקוביץ' ושימש כאנליסט שלו ומכיר אותו היטב, אמר על מה שצפוי לו בטורניר מול הקהל האוסטרלי: "זה לא חדש עבורו, אבל למרות הקשיחות שלו והחוסן המנטאלי, הפעם זה יוכל להיות שונה, ותהיה פה איבה שטרם נראתה במגרשי טניס".

גם השחקנים עצמם לא אוהבים את ההתנהלות. על פי ה-ATP, 97 מתוך ה-100 מדורגים ראשונים בעולם הם מחוסנים. אחר מהשלושה, טניס סאנדרגרן, ויתר על השתתפותו. ג'ואאו סוסה הפורטוגלי, כיום במקום ה-140 בעולם, אמר: "עבורנו השחקנים קשה לקבל את זה. זה די אנוכי מבחינתו להתנהג ככה, להגיע לכאן כיחיד שלא מחוסן. הרבה מאיתנו לא רצו להתחסן, אבל זה נכפה עלינו כדי לשחק בטורנירים האלה. והוא מחפש דרכים כדי לחמוק מהחוקים האלה".

מרטון פוקסוביץ', שהפסיד לדג'וקוביץ' ברבע גמר ווימבלדון, אמר: "החוקים ברורים והובהרו לנו לפני כמה חודשים, אמרו שכולם צריכים להתחסן, ודג'וקוביץ' לא עשה את זה. מהבהחינה הזאת, אין לו שום זכות להיות פה".

היום גם איגוד עיתונאי הטניס העולמי הצהיר: "העובדה שדג'וקוביץ' לא הודיע לאחד מאיתנו, עיתונאי 'ל'אקיפ', שהוא לא מחוסן לפני ריאיון עמו, היא מדאיגה מאוד. כעיתונאים אנחנו נזהרים מאוד בכל מקום ושומרים על עצמנו ועל החוקים, ומצפים מהשחקנים להתנהג באותה הצורה. כמובן שגם כל העיתונאים נדרשו להתחסן כדי להגיע למלבורן".

עם זאת, אושאני טוען שדג'וקוביץ' יידע להתמודד עם העוינות. "אף אחד בעולם לא ספג קריאות בוז על המגרש טניס יותר ממנו. הוא כבר הצהיר בעבר, שכשהוא שמע את הקהל קורא 'רוג'ר', הוא דמיין שהם צןעקים 'נובאק', ונישא על האנרגיה הזאת". אגב, זאת תהיה הפעם הראשונה אי פעם שהוא עולה לטורניר גרנד סלאם בלי שום טורניר הכנה, ועם מעט מאוד אימונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully