וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ' הוחזר לבידוד במלון לפני הגירוש, רפאל נדאל עוקץ

עודכן לאחרונה: 15.1.2022 / 10:06

הטניסאי הסרבי ישהה לילה נוסף ב"מלון הפליטים" לצד מבקשי מקלט: שר ההגירה האוסטרלי הבהיר שהוא רואה בדג'וקוביץ' "סכנה לבריאות הכלל ולסדר הציבורי", לנדאל נמאס מההתעסקות בשחקן שמסרב להתחסן: "אף אחד לא יותר גדול מהטורניר"

מעריציו של נובאק דג'וקוביץ' תומכים בו מחוץ למלון פארק במלבורן, אוסטרליה/מתוך טוויטר

נובאק דג'וקוביץ' הוחזר הבוקר (שבת) לבידוד במלון במלבורן, אותו המלון שבו שהה בבידוד בשבוע שעבר, על רקע החלטת ממשלת אוסטרליה לבטל לו את הוויזה ולא לאפשר לו להשתתף באליפות אוסטרליה הפתוחה. הטניסאי הסרבי צפוי לשהות במלון לפחות עוד לילה אחד, עד שבית המשפט המקומי ידון בערעור שלו.

ממשלת אוסטרליה הודיעה שהנוכחות של דג'וקוביץ' במדינה היא סכנה לסדר הציבורי ולמאבק הממשלתי בנגיף הקורונה. שר ההגירה האוסטרלי אלכס הוק הבהיר שדג'וקוביץ' נכנס למדינה כשהוא לא מחוסן ובלי אישור מספק, ולכן עלול להפיץ את הנגיף, לשמש דוגמה רעה ולתת רוח גבית למתנגדי החיסונים.

נובאק דג'וקוביץ' מוחזר לבית המלון לבידוד, מלבורן אוסטרליה. רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' מוחזר לבית המלון לבידוד, מלבורן אוסטרליה/רויטרס

"לאור מעמדו הציבורי והעובדה שהוא דמות לחיקוי, הנוכחות שלו באוסטרליה עלולה לפגוע במאבק בנגיף", מסר הלילה שר ההגירה, "ההתנהגות שלו עלולה לעודד אחרים שלא למלא אחר ההוראות, במיוחד אחרי שכבר נמצא כחיובי, דבר שעלול להוביל להדבקה... מר דג'וקוביץ' הוא אדם בעל השפעה עצומה. לאור ההצהרות הפומביות שלו נגד חיסונים, לאור זה שלא התחסן, אני סבור שהימצאותו במדינה עלולה לעודד אחרים לצאת נגד מדיניות הממשלה, להגביר את מאבק מתנגדי החיסונים ולתת להם רוח גבית, ולהגביר את תחושת חוסר הנוחות האזרחית באוסטרליה על רקע הההפגנות והמחאות". כזכור, דג'וקביץ' גם מסר פרטים לא נכונים בטפסי הקבלה שלו במדינה עם נחיתתו.

כאמור, דג'וקוביץ' ישהה באותו מלון במלבורן, שבו שוהים פליטים ומבקשי מקלט, שמחוצה לו מפגינים פעילים חברתיים שיוצאים נגד מדיניות הממשלה נגד הפליטים. דג'וקוביץ' כבר העביר במלון הזה ארבעה לילות אחרי שבוטלה לו הוויזה בפעם הראשונה, אבל אז בית המשפט ביטל את ההחלטה ואיפשר לו לשחק. שר ההגירה ניצל את זכותו וביטל את החלטת בית המשפט.

מנגד, עורכי דינו של דג'וקוביץ' טוענים שגירוש של הטניסאי רק יגביר את המחאה באוסטרליה, ורק יעורר עוד אי סדר ציבורי. לטענתם, דג'וקוביץ' לא מהווה סכנה, לא יכול להדביק, וההחלטה של הממשלה היא חריפה ולא הוגנת, לאור העובדה ששלילת הוויזה תמנע ממנו לחזור לאוסטרליה בשלוש השנים הקרובות, ולאור העובדה שדג'וקוביץ' עשה רבות למען אוסטרליה בעבר בפעילות פילנתרופית. כך או כך, דג'וקוביץ' ימשיך לבלות במלון הבינוני, לצד 33 מבקשי מקלט.

נובאק דג'וקוביץ' מוחזר לבית המלון לבידוד, מלבורן אוסטרליה. רויטרס
רגעים לא קלים לאלוף. דג'וקוביץ'/רויטרס

בינתיים יש טורניר שאמור להיפתח ביום שני, ונדמה שהוא נדחק הצדה. רפאל נדאל, שכמו דג'וקוביץ' מנסה להפוך לראשון אי פעם שמשיג 21 תארי גרנד סלאם, שלח עקיצה ליריבו. "האמת היא שקצת נמאס לי מהמצב הזה, כי אני חושב שחשוב יותר לדבר על ספורט, על טניס", אמר הספרדי, "אני מכבד את דג'וקוביץ' כאדם, וברור שכספורטאי, אין ספק בזה, הוא אחד הגדולים אי פעם. אבל אליפות אוסטרליה גדולה יותר מכל אדם אחד. רוג'ר, נובאק, אני, גם ביורן בורג. שחקנים באים והולכים, הטורניר נשאר. אם הוא ישחק, מצוין. ואם לא ישחק, אליפות אוסטרליה עדיין תהיה נהדרת, איתו או בלעדיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully