וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בליגת העל: קרב תחתית באילת, גליל עליון תדהים גם בחולון?

11.12.2021 / 14:56

המחזור התשיעי בליגת העל: הסגולים יארחו את הקבוצה מכפר בלום הממוקמת שנייה בטבלה (19:30). גיא גודס ימשיך כמאמן ראשון לציון במשחק החוץ הקריטי נגד הפועל אילת (20:00). גלבוע/גליל תארח את הפועל חיפה (18:00)

דורון שפר ועודד קטש, האיחוד/צילום: דני מרון, עריכה: ניר חן

משחקי המחזור התשיעי בליגת העל יימשכו מחר (ראשון). בקרב צמרת תארח הפועל חולון את הפועל גליל עליון שרוצה להמשיך את פתיחת העונה הנהדרת שלה. בתחתית משחק חם - נועלת הטבלה מכבי ראשון לציון, עדיין עם גיא גודס על הקווים, תצא למשחק חוץ אצל הקבוצה שמדורגת מקום אחד מעליה, הפועל אילת. גלבוע/גליל והפועל חיפה יקוו לשפר מיקום במאבק להיכנס לשמינייה הראשונה כשיפגשו בגן נר.

שחקן הפועל חולון סטיבן גריי מול שחקן קלוז' נאפוקה פטריק רישארד. האתר הרשמי של פיב"א, אתר רשמי
חולון הכחישה את השמועות. גריי/אתר רשמי, האתר הרשמי של פיב"א

הפועל חולון - הפועל גליל עליון (19:30)

הנתונים: בעונת 2007/8 נפרדה גליל עליון מליגת העל, חולון חזרה וזכתה באליפות. חולון ניצחה את שלושת המשחקים בין הקבוצות, כשלפני כן ניצחה גליל ארבעה מחמשת המפגשים הקודמים בין המועדונים. חולון היא אחת משלוש קבוצות שטרם הפסידה העונה בבית, אך היא פוגשת את הקבוצה היחידה שמחזיקה במאזן מושלם מחוץ לבית. גליל סופגת מחוץ לכפר בלום 72.8 נקודות בלבד בממוצע למשחק, כשרק מכבי תל אביב סופגת פחות מ-80 נקודות חוץ ממנה, 79.5 נקודות.

במרכז ההתמודדות: סטיבן גריי. בצל הידיעות על שחרורו האפשרי ינסה הסקורר שלא הוכיח את עצמו עד כה בחולון לנער את פתיחת העונה החלשה ולהראות שמקומו בקבוצה.

בכמה מילים: בחולון חיברו בשבוע שעבר הפסד ליגה והפסד באירופה והם מגיעים בתחושה שמדובר בשבוע קריטי עבורם. ניצחון על גליל עליון יבטיח את מקומם ברבע גמר גביע המדינה, וייתכן שגם בתוך הרביעייה הראשונה, ולאחר מכן יפגשו את דרושפאקה למשחק ביתי קריטי בליגת האלופות. בקבוצה אמרו בסוף השבוע כי למרות הפרסומים באירופה, סטיבן גריי לא משוחרר מהקבוצה. בגליל עליון מגיעים מרוצים מאוד אחרי הניצחון הגדול על בני הרצליה, ועם הכרטיס לגביע כבר בכיס. בגליל נחושים להראות שהם לא עוד אפיזודה חולפת, ויצאו למשחק החוץ הראשון שלהם העונה מול אחת מהקבוצות החזקות בליגה.

עוד בוואלה!

מאוריציו בוסקאליה: "אנחנו חוזרים מחדר ההלבשה בגישה לא טובה"

לכתבה המלאה
מאמן מכבי ראשון לציון גיא גודס עם נתנאל ארצי. ברני ארדוב
יצאו מהמשבר? גודס וארצי/ברני ארדוב

הפועל אילת - מכבי ראשון לציון (20:00)

הנתונים: שני משחקי הליגה בעונה שעברה בין הקבוצות הלכו לטובת אילת, וזאת לאחר שבעונה לפני כן ניצחו הכתומים את המפגשים בעונה הסדירה. חמישה שחקנים שיחקו את כל המשחקים באילת מפתיחת העונה, שלושה בלבד בראשון לציון. מאז המחזור השלישי עומד נועם דוברת על 1.4 נקודות, 2 אסיסטים ומדד ממוצע של מינוס 1.

במרכז ההתמודדות: גיא גודס. אחרי עוד שבוע סוער בעיר היין ינסה המאמן לייצב את קבוצתו במשחק קריטי שהפסד בו ייצור פער של שני משחקים בינה לבין הקבוצה מעל הקו האדום.

בכמה מילים: חודש וחמישה ימים עברו מאז ראתה אילת ניצחון ביתי או ניצחון ליגה בכלל, והיא מגיעה למשחק נגד ראשון לציון אחרי עוד משחק חלש נגד הפועל ירושלים. באילת נתקעו על 63 נקודות בשני המשחקים האחרונים בממוצע, ויהיו חייבים להיראות אחרת במשחק בו כריסטיאן דוליטל נותר מחוץ לסגל. למזלם הם פוגשים את ההגנה הגרועה בליגה. אחרי שבוע סוער בו הוחלט לבסוף כי גיא גודס נשאר מאמן ראשון לציון, אך ללא השלמת החיזוק כשדיימון סימפסון נותר גבוה יחידי, בראשון לציון יודעים שכל תוצאה חוץ מניצחון באילת והסערה תהיה רחוקה מלחלוף.

שחקן הפועל ירושלים רטין אובסוהאן מול שחקן הפועל גלבוע/גליל סשה קיליה ג'ונס. לירון מולדובן
הסנטר המצטיין של סגנית אלופה. קיליה ג'ונס מול אובסוהאן/לירון מולדובן

הפועל גלבוע/גליל - הפועל חיפה (18:00)

הנתונים: הפועל גלבוע/גליל ניצחה את כל שלושת המשחקים בין הקבוצות בעונה שעברה בהפרש ממוצע של 15.3 נקודות. ג'יימס דיקי הוריד במשחק הראשון שלו בהפועל חיפה 12 ריבאונדים, כולל 7 בהתקפה, ויפגוש ממול את סשה קיליה-ג'ונס שמחזיק בשיא עונתי של 14 ריבאונדים, ריבאונד פחות מהשיא העונתי. גלבוע שיחקה הכי מעט משחקי בית עד כה העונה, שלושה בלבד, ותפגוש את אחת משתי קבוצות שעדיין לא ניצחה מחוץ לביתה בליגה.

במרכז ההתמודדות: סשה קיליה ג'ונס. הסנטר של גלבוע התפוצץ במשחק הקודם על ראשון לציון, ואם גלבוע רוצה לשמור על הבית נגד הקו הקדמי של הפועל חיפה, היא חייבת אותו בעוד ערב איכותי.

בכמה מילים: הניצחון על מכבי ראשון לציון השאיר את גלבוע בעמדת זינוק נהדרת להיכנס לשמינייה הראשונה בתום הסיבוב הראשון. הקבוצה של גיא קפלן יודעת שהיא חייבת לפחות ניצחון אחד כדי לעמוד במטרה, והמשחק הקרוב הוא קריטי עבורה. הפועל חיפה, שלא ניצחה עדיין העונה בחוץ, הייתה מרוצה מהבכורה של ג'יימס דיקי, ורוצה לייצר מומנטום ולצאת זמנית ממאבקי התחתית.

המחזור יושלם ביום שני כאשר בני הרצליה תארח את עירוני נס ציונה והפועל ירושלים תתארח אצל הפועל תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully