וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מחפשים את ההגנה, באלבה מודים: "שיחקנו בשביל הישראלים"

26.11.2021 / 7:00

הפסד שלישי בארבעה משחקים לצהובים, הפעם להצגה של הקבוצה מתחתית היורוליג, כולל דקות קלאץ' של יובל זוסמן שהתעמת עם ג'יימס נאנלי שלטענת אנשי אלבה שרט אותו: "לקח את המשחק קצת יותר מדי אישי". משבר? בקבוצה מחפשים את ההגנה שהובילה אותם לצמרת היורוליג. לסור שוחרר

תקציר: ברצלונה - ולנסיה 87:79/ספורט1

1. אכזבה גדולה במכבי תל אביב אחרי משחק ההפסד אמש (חמישי) 91:86 לאלבה ברלין בגרמניה. הקבוצה של יאניס ספרופולוס פיגרה לאורך כמעט כל המשחק נגד היריבה מתחתית היורוליג, ולמרות מספר ניסיונות קאמבק לא הצליחה להפוך את המשחק ורשמה את ההפסד החמישי שלה ב-12 משחקים העונה.

ארבעה שחקנים במכבי קלעו מספר דו ספרתי של נקודות, כשמעל כולם סקוטי ווילבקין עם 22 נקודות, כולל 19 נקודות במחצית השנייה ו-5 שלשות, אך הצהובים התקשו לעצור את אלבה, שקלעה 15 שלשות, כולל 4 שלשות מתמיר בלאט ויובל זוסמן.

"ההגנה שלנו לא הייתה שם", סיכם סקוטי ווילבקין, "הם קלעו זריקות קשות אבל גם נתנו להם זריקות קלות מדי, הם ניצלו את זה וקלעו באחוזים מטורפים ויותר נקודות מהממוצע שלהם. השלשה של זוס בסוף הייתה גדולה, היא פגעה בנו. היינו באמצע ריצה והוא עצר את זה. אנחנו צריכים לנצל את החלון של הנבחרות כדי להתמקד, לנוח ולנסות להבין מה אנחנו עושים לא נכון כשאנחנו מפסידים. היה נחמד לראות את הקהל במיוחד בסוף בריצה שלנו, אבל לא הצלחנו לעשות מספיק עצירות ולקלוע מספיק נקודות".

דריק וויליאמס הוסיף ואמר: "לא הצגנו משחק טוב, זה משחק שני ברציפות בחוץ שאנחנו לא באים. נגד אולימפיאקוס זה היה הרבע הראשון, והיום לא השגנו עצירות. הם נתנו משחק מדהים ואנחנו לא השגנו עצירות. נצטרך להשתפר, יש לנו משחק חשוב נגד ריאל מדריד, נהיה חייבים לשחק משחק טוב בהרבה. האוהדים שלנו? מדהים הקהל שהיה כאן היום, ניסינו לנצח בשבילם, אבל אולי היינו קצת עייפים. אנחנו משחקים נגד קבוצות טובות, אנחנו לא יכולים לרדת על עצמנו יותר מדי".

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב מול ג'אלין סמית' שחקן אלבה ברלין. אודי ציטיאט
המאזן בחוץ מדאיג. וויחבקין/אודי ציטיאט

2. אחרי שבמשך רוב דקות המשחק דווקא תמיר בלאט היה הישראלי הטוב על הפרקט עם 6 נקודות ו-5 אסיסטים, התעלה יובל זוסמן במאני טיים עם שתי שלשות גדולות, כשלאחר הראשונה עשה סימן מקניט לעבר ג'יימס נאנלי, שלפי אנשי אלבה שרט את זוסמן בידו במהלך המשחק. לאחר מכן חסם את אנטה ז'יז'יץ' ובדרך להתקפה שלח דחיפה לעבר נאנלי. בסיום המשחק קפצו שחקני אלבה ברלין על זוסמן שקיבל תשואות גם מהקהל הביתי. בסיום ההתמודדות אף פירסם תמיר בלאט בחשבון האינטסגרם שלו תמיכה בזוסמן.

"אנחנו לא רגילים לראות את זוס ככה, ונראה שהוא לקח את המשחק הזה קצת יותר מדי אישי", סיפר אחד מאנשי מכבי תל אביב, "הוא היה אצלנו כל כך הרבה שנים, ולעתים כל כך רחוקות הוא הראה אמוציות כאלה. הוא הגיע למשחק הזה טעון מאוד, והתפוצץ בסוף. חבל שזה קרה עלינו, אבל אנחנו אוהבים אותו".

"זה ניצחון חשוב מאוד", סיפר בסיום כריסט קומאג'ה, שחקנה של אלבה ברלין והוסיף, "יש לנו שני שחקנים מישראל, ואנחנו יודעים כמה המשחק היה חשוב להם. כל הקבוצה רצתה לבוא ולשחק בשביל האחים שלנו".

עוד בוואלה!

זוסמן לאחר התקרית: "נאנלי קילל אותי כל המשחק, אין לי כלום נגדכם"

לכתבה המלאה
דרק וויליאמס שחקן מכבי תל אביב. אודי ציטיאט
המספרים של היריבה גבוהים מדי. וויליאמס/אודי ציטיאט

3. ההפסד הנוכחי היה השלישי בארבעה משחקים של הצהובים. אחרי הניצחון על באסקוניה עמדה מכבי תל אביב על מאזן של שישה ניצחונות מול שני הפסדים בלבד, והייתה נראית בדרך הבטוחה לעונה מצוינת, אלא שכעת נראה שהמומנטום התהפך לחלוטין.

ההפסד אמש היה הרביעי בשישה משחקי חוץ העונה של הקבוצה של יאניס ספרופולוס, קבוצה שמסורתית מתקשה מחוץ לתל אביב. בעונתו הראשונה של המאמן היווני בצהוב מכבי ניצחה חמישה משחקי חוץ והפסידה עשרה. בעונה השנייה, עונה בה מכבי כבר הבטיחה את המקום בפלייאוף, היא ניצחה שמונה משחקי חוץ והפסידה שמונה, ובעונה שעברה ניצחה חמישה משחקים והפסידה 12.

למרות המומנטום השלילי, במועדון מסרבים להסתכל על התקופה הנוכחית כתקופת משבר, ומאמינים שניתן להפוך את הגלגל בשנית במהרה. בקבוצה הסכימו אמש כי ההפסד לאלבה הוא לא כזה שצריך לקרות, אך במהלך עונה ארוכה יש גם תקלות מסוג זה. "צסק"א הפסידה רק לפני שבוע בצרפת פעמיים, אלה דברים שקורים", אמרו במכבי.

שחקן אלבה ברלין יובל זוסמן מול שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. אודי ציטיאט
למה במכבי הוא היה כל כך אדיש? זוסמן/אודי ציטיאט

4. עיקר הבעיה של הצהובים במשחקים האחרונים זה במשחק ההגנה. אם נגד צסק"א מוסקבה הפסידה הקבוצה של ספרופולוס כשהיא סופגת רק 74 נקודות, וספגה בחמישה משחקים ממוצע של 69.2 נקודות בלבד, בשלושת המשחקים האחרונים ההגנה של הצהובים הפסיקה לתפקד ומכבי סופגת 88.3 נקודות בממוצע.

אם עד אמש הצליחה מכבי תל אביב להוריד את היריבה שלה באחוזים לשלוש, אלבה קלעה על חשבונה של אלופת ישראל 15 שלשות ב-52 אחוזים, כשחלק גדול מהשלשות היו פנויות. הנתון מדהים אף יותר כשהקבוצה הגרמנית קלעה 10 שלשות במחצית השנייה.

במהלך המשחק ניסה ספרופולוס לעלות הרכבים הגנתיים שונים כדי לנסות ולהאט את המומנטום של הקבוצה הביתית, אך ללא הצלחה. המאמן היווני חשש לפני המשחק מהיכולת של אלבה להתפוצץ ביום נתון מחוץ לקשת, כשהקבוצה הביתית קלעה בניצחונות שלה 9.6 שלשות ב-39 אחוזים לעומת 7.5 שלשות ב-29 אחוזים בהפסדים, ובמכבי אף עברו על הנושא הזה מספר פעמים בתדרוכים במהלך השבוע, אך למרות הדגשים, הביצוע ההגנתי לקה בחסר.

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. אודי ציטיאט
מודאג, ובצדק. יאניס/אודי ציטיאט

5. אחרי 12 מחזורים מדורגת מכבי תל אביב עדיין בצמרת היורוליג, כשגם אחרי משחקי הערב היא תישאר במקום שמוביל לפלייאוף. עד לסיום הסיבוב צפויים לצהובים כמה משחקים חשובים וקשים שיתחילו כבר ביום חמישי הבא נגד ריאל מדריד ולאחר מכן משחק ביתי נגד קאזאן שצמודה למכבי בטבלה. המשחקים הנוספים עד לסים הסיבוב כוללים את אפס אנדולו בבית, ומשחקי חוץ נגד פנרבחצ'ה וזניט סנט פטרסבורג. הצהובים נחושים להגיע ל-10 ניצחונות עד לסיום הסיבוב, אך המטרה הזאת לא תהיה פשוטה ומכבי יודעת שכדי לעשות זאת תצטרך להשיג לפחות עוד ניצחון חוץ אחד.

חלון הנבחרות סידר לקבוצה מעט מנוחה לקראת המשחק נגד ריאל מדריד בשבוע הבא, מלבד רומן סורקין וג'ון דיברתולומיאו שהמשיכו מברלין לטאלין ויחברו לנבחרת ישראל לקראת המשחק נגד אסטוניה ביום ראשון. השניים, ביחד עם יפתח זיו וג'ייק כהן, יחזרו לאימונים ביום שלישי לקראת המשחק במדריד.

שחקן מכבי תל אביב מתיאס לסור. דני מרון
נפרד אחרי תקופה קצרה. לסור/דני מרון

6. מכבי תל אביב הודיעה הבוקר על עזיבתו של הסנטר מתיאס לסור, שהצטרף בתחילת העונה בחוזה לטווח קצר אחרי פציעתו של אנטה ז'יז'יץ'. הסנטר הצרפתי ששותף בחמישה משחקי יורוליג והעמיד בהם ממוצע של 7.4 נקודות לערב, החל לקבל פחות ופחות דקות עם חזרתו של לכשירות של הקרואטי, ולעתים אף לא נרשם לסגל למשחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully