וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקיץ אל חלון: ההמלצות לקבוצות לקראת חזרת הליגה

21.11.2021 / 17:20

הפועל באר שבע בפסגה למרות בעיות על כר הדשא ומחוצה לו, עתידו של ברק בכר צריך להטריד את מכבי חיפה, במכבי תל אביב נחוץ שינוי דרמטי ומיידי וכיצד ראשי הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים צריכים לפעול בינואר? רענן ברנובסקי מנתח וממליץ

קליפ כל שערי המחזור ה-9 בליגת העל/ספורט1

ליגת העל תחזור בסוף השבוע לפעילות אחרי פגרה של שלושה שבועות, בעקבות משחקי הנבחרת ושזרוע הדשא באצטדיונים. תשעה מחזורים, רבע ליגה, כבר מאחורינו ולמעט היציבות של הפועל באר שבע ומכבי חיפה בצמרת הטבלה, קשה להצביע על מגמות ברורות בכל הנוגע לשאר הקבוצות.

קבוצות ליגת העל צפויות עכשיו לרצף של מחזורי ליגה, ללא פגרות או הפסקות יזומות, ולפניכם ההמלצות שלנו עבור כל אחת מהן למספר גלגלי ההצלה שיהפכו את העונה הזאת למוצלחת במיוחד.

ניקיטה רוקאביציה שחקן הפועל באר שבע. דני מרון
כושר ההבקעה שלו קריטי לבאר שבע. רוקאביציה/דני מרון

מקום 1 - הפועל באר שבע

א. העניין המרכזי שבבאר שבע יהיו חייבים לפתור באופן מיידי הוא הסכסוך בין מאמן הקבוצה רוני לוי לבין האוהדים. על פניו נראה כי מדובר בסכסוך מיותר לחלוטין, בטח בשביל קבוצה שמדורגת במקום הראשון בטבלה. אז נכון שהכדורגל לא מבריק ובאר שבע לא נותנת הצגות על הדשא, אבל שום דבר טוב לא יכול לצמוח מסכסוך כזה, שמעיב על הקבוצה ועל פתיחת העונה המוצלחת שלה.

ב. ניקיטה רוקאביציה הוא מלך השערים בליגה בשנתיים האחרונות עם 41 שערים במדי מכבי חיפה. לפחות עד עכשיו, רוקאביצה רחוק מלהזכיר לנו את החלוץ האימתני שהוא היה, ובכלל הפועל באר שבע מקבלת עד כה תפוקה דלה מאוד מהחלוצים שלה. חזרה של רוקאביציה לכושר הבקעה היא קריטית עבורה להמשך מאבק האליפות.

ג. עד לפני שתי עונות נחשב דור מיכה לאחד הקשרים והמבשלים הטובים בליגה. לפחות עד עכשיו נראה שהוא מתקשה לחזור לעצמו אחרי פרשת הצעירות שבגללה הוא נזרק לפני שנה וחצי ממכבי תל אביב. אם מיכה יצליח לשחזר את היכולות שלו מהשנים בצהוב, באר שבע תרוויח שחקן משמעותי שיכול לשדרג ובגדול את היכולת הבינונית שמציגה הקבוצה.

עוד בוואלה!

0:1 להפועל באר שבע על מכבי פתח תקוה בהכנה, פטרוצ'י ורייכרט התעמתו

לכתבה המלאה
מוחמד אבו פאני, מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
האלופה צריכה אותו כשיר. אבו פאני/מאור אלקסלסי

מקום 2 - מכבי חיפה

א. האלופה מתמודדת העונה עם מכת פציעות גדולה שמשבשת למאמן ברק בכר את התוכניות המקצועיות. ההתאוששות מהפרק האירופי והתמודדות עם עומס המשחקים יהיו פקטור משמעותי ביכולת של האלופה לשמור על הצלחת ולזכות בפעם השנייה ברציפות.

ב. חיפה צריכה את נטע לביא ומוחמד אבו פאני בחזרה בהרכב. לביא היה בעונה שעברה אחד משחקני העונה של האלופה ואת העונה הנוכחית הוא רואה בעיקר מהיציע בגלל פציעה טורדנית שהוא לא מצליח להתגבר עליה. גם אבו פאני פצוע, וחסרונם של השניים מהווה כרגע בור רציני לקבוצה במרכז השדה.

ג. למאמן ברק בכר יש חוזה רק עד סיום העונה הנוכחית. אם בחיפה רוצים להגיע לשלבי ההכרעה של העונה בראש שקט, טוב יעשה הבעלים יענקל'ה שחר אם יחתים אותו בקרוב על חוזה גם לעונה הבאה.

אלון תורג'מן שחקן הפועל חיפה. מאור אלקסלסי
תקופה מאתגרת בלעדיו. תורג'מן/מאור אלקסלסי

מקום 3 - הפועל חיפה

א. הפועל חיפה מדורגת במקום השלישי, משחקת כדורגל טוב, מלך שערי הליגה הוא אלון תורג'מן ומלך הבישולים הוא לירן סרדל, ועדיין היציעים בסמי עופר נשארים ריקים במשחקי הבית של האדומים. על פי נתוני המנהלת, ממוצע הקהל הביתי במשחקי הקבוצה עומד על 2,150 אוהדים בלבד למשחק. אם עכשיו לא תגיעו למשחקים, אז מתי כן?

ב. אלון תורג'מן קרע את שריר הירך האחורי והוא צפוי להיעדרות של חודש לפחות. הפועל חיפה תפגוש את שלוש הגדולות, מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל באר שבע במחזורים הבאים, ואם חיפה חולמת על צמרת מישהו יצטרך למלא את מקומו של מלך השערים שיחמיץ כעת לא מעט משחקים.

ג. ינואר בפתח והבעלים יואב כץ יצטרך לפתוח את הכיס ולהוסיף לסגל הטוב שיש לו עוד תוסף מנוע אחד לפחות כדי לתת למאמן אלישע לוי אופציות נוספות להרכב, בעיקר בחוליית הקישור.

לוסיו שחקן הפועל תל אביב מול טימותי אוואני שחקן מ.ס. אשדוד. דני מרון
חלוץ יגיע במקומו בינואר? לוסיו/דני מרון

מקום 4 - הפועל תל אביב:

א. הפועל תל אביב צריכה לקבל שקט תעשייתי מהבעלים, גם בפן הכלכלי וגם בצד המקצועי. אחרי ניצחון מפנטזים על מקום שלישי, ואחרי הפסד שומעים ביקורות על המאמן והשחקנים. עם קצת שקט ופרופורציה, האדומים יסיימו את העונה בפלייאוף העליון.

ב. לעשות את השינויים הנדרשים בינואר, אבל בלי מהפכות דרמטיות. חלוץ זר במקום לוסיו שלא פוגע, ואולי עוד קשר יצירתי שייתן כוח במרכז המגרש.

ג. לניסנובים יש נטייה לדלל בעדינות את הסגל בסביבות חודש ינואר, בעיקר שחקנים שנמצאים גבוה ברשימת המרוויחים, אם יצליחו להימנע מזה העונה, זה יעזור למאמן ניר קלינגר לסחוב את הקבוצה לחלק העליון.

גוסטבו מרמנטיני שחקן הפועל חדרה מול ניסו קפילוטו שחקן הפועל חיפה. מאור אלקסלסי
בנסיגה משמעותית. מרמנטיני/מאור אלקסלסי

מקום 5 - הפועל חדרה

א. חזרתו של עומר פדידה לסגל, אחרי שנעדר כמעט שלושה חודשים בגלל שבר בלסת, היא בשורה נהדרת עבור אנשי הקבוצה. פדידה היה אמור להיות שחקן מפתח אצל המאמן מנחם קורצקי, ועד עכשו זה מן הסתם לא קרה.

ב. חדרה כבשה עד כה שבעה שערים בלבד ואין ספק שיש לקבוצה בעיה רצינית מאוד בחלק הקדמי. הברזילאי גוסטבו מרמנטיני נמצא בנסיגה משמעותית והוא חייב לחזור ולהיות דומיננטי כפי שהיה בעונה שעברה.

ג. שחקני הקבוצה לא קיבלו את משכורתם האחרונה וחלק מהם קיבלו צ'קים דחויים לחודש ינואר, בעקבות מה שמסתמן כקשיים כלכליים של ראשי המועדון. הסיפור הזה חייב להסתיים כדי שהשחקנים יוכלו להמשיך במגמה המוצלחת שהם מראים מתחילת העונה.

בירם כיאל שחקן בני סכנין. ברני ארדוב
אם הוא מלך השערים, אז יש בעיה. כיאל/ברני ארדוב

מקום 6 - בני סכנין

א. שרון מימר והשחקנים שלו משוועים לקצת שקט תעשייתי מהנהלת המועדון, אחרי שכל הפסד או תיקו הופכים לדרמטיים ומייצרים המון רעש סביב הקבוצה. אבו יונס וחאלד דוכי יצטרכו לדעת איך לשמור על פרופורציות, כי סכנין עושה עד עכשיו עבודה לא רעה בכלל.

ב. בירם כיאל הוא מלך השערים של הקבוצה עם שני כיבושים בלבד. סכנין תהיה חייבת למצוא סקורר, כזה שייתן תפוקה רצינית בחלק הקדמי ואפשר יהיה לבנות עליו גם בימים פחות טובים של הקבוצה.

ג. אוהדי הקבוצה חייבים להרגיע את הרוחות במשחקי הבית של הקבוצה. לא יכול להיות שאוהדי הקבוצות היריבות יחששו להגיע לדוחא, בוודאי אחרי שכבר נרשמו העונה מספר מקרי אלימות. הרוב השפוי ביציעים חייב להשפיע לטובה על קומץ המתפרעים, כדי שסכנין לא תיענש בסגירת יציעים או משחקים ללא קהל.

ירון הוכנבוים, מאמן הפועל נוף הגליל. מאור אלקסלסי
צריך שגרין יישאר מבצר. הוכנבוים/מאור אלקסלסי

מקום 7 - הפועל נוף הגליל

א. למרות פתיחת עונה טובה יחסית, המטרה של נוף הגליל הייתה ונשארה לשרוד בליגה. כדי שזה יקרה, הקבוצה תהיה חייבת להביא בלם אחד נוסף לפחות במקומו של גוטיירי טומלין ועוד חלוץ ישראלי או זר שייתן תפוקה משמעותית בחלק הקדמי.

ב. אצטדיון גרין חייב להיות העונה מבצר אמיתי לעולה החדשה כתנאי הכרחי להישאר עונה נוספת בליגת העל. אחוזי הצלחה גבוהים בבית יהיו קריטיים להצלחת הקבוצה. עד כה, ירון הוכנבוים לא נוצח וצבר שמונה נקודות בארבעה משחקי בית, והוא יקווה להמשיך במגמה גם בחזרה מהפגרה.

ג. היו לא מעט משחקים העונה שבהם לא הצליחה הקבוצה לתרגם את היתרון במגרש לשערים וניצחונות. ככל שהעונה תלך ותתקדם המשימה תהפוך לקשה עוד יותר והשחקנים של ירון הוכנבוים יהיו חייבים ללמוד להכריע משחקים לטובתם.

ארווין קומאן מאמן בית"ר ירושלים עם אביאל זרגרי. אודי ציטיאט
במצב לא פשוט. קומאן עם זרגרי/אודי ציטיאט

מקום 8 - בית"ר ירושלים

א. בית"ר זקוקה לבעלים שפוי עם גב כלכלי רחב במיוחד, ונראה שאחרי מעצרו של הבעלים הנוכחי משה חוגג יהיה קשה מאוד למצוא כרגע מישהו ראוי שיגיע במקומו.

ב. בית"ר נמצאת במצב כספי רע מאוד ונראה שבלי מכירת שחקנים דוגמת ירדן שועה או אביאל זרגרי היא לא תשרוד את העונה מבחינה כלכלית.

ג. המלחמות ביציעים חייבות להיפסק. אוהדי בית"ר כבר הוכיחו בעבר את יכולתם לדחוף את הקבוצה וכרגע נראה שהשחקנים צריכים את האוהדים מאוחדים יותר מתמיד.

שחקן מכבי תל אביב אייל גולסה. מאור אלקסלסי
בלעדיו מדובר בקבוצה אחרת. גולסה/מאור אלקסלסי

מקום 9 - מכבי תל אביב

א. חבל ההצלה המרכזי יהיה החתמת מאמן בעל שיעור קומה ובהקדם האפשרי. מיטש גולדהאר פיטר שני מאמנים בשנתיים האחרונות ונראה שאחת הסיבות לעיכוב כעת הוא גם החשש מליפול בפעם השלישית ברציפות. לא ייתכן שחמישה ימים לפני אחד המשחקים הכי חשובים של המועדון במסגרת האירופית אי פעם טרם הוחתם מאמן חדש.

ב. הצהובים ספגו 15 (!) שערים בתשעה מחזורים הכי הרבה בליגת העל עד כה, זהו מאזן אימים עם ממוצע של 1.66 שערים למשחק. אם במכבי עוד מפנטזים על תואר העונה, חייב לבוא שינוי דרמטי ומיידי במשחק ההגנה של הקבוצה, אך קודם כל מהבלמים ומשחקני הקישור האחורי.

ג. יותר מדי שחקנים לא במיטבם העונה בשורות הצהובים, אבל נדמה שחזרתו של אייל גולסה היא קריטית במיוחד עבורה הקבוצה, כי איתו ובלעדיו זו מכבי ת"א שונה לחלוטין. גם ברנדלי קוואס וסטיפה פריצה יצטרכו להיות פקטור התקפי משמעותי ובאופן כמעט קבוע כדי שהצהובים יחזירו לעצמם את גורם ההרתעה.

גיא לוזון מאמן מכבי פתח תקוה. אודי ציטיאט
מקבל גב. לוזון/אודי ציטיאט

מקום 10 - מכבי פתח תקוה

א. גיא לוזון אוהב לראות שהקבוצה שלו רצה, נלחמת, אגרסיבית ולא מקבלת גולים בקלות. העונה יש ירידה משמעותית בכושר של שחקני ההגנה בפ"ת וזה לא מקרי שלוזון מחפש בלם זר חדש ולצרף אותו באופן מיידי.

ב. במקביל לצרות בהגנה, פ"ת מתקשה גם במשחק ההתקפה ונראה ששחקני החלק הקדמי, בעיקר מוחמד עוואד ולאמק בנדה, עדין לא נכנסו לקצב הבקעה ראוי ובצוות המקצועי ממשיכים בחיפושים גם אחרי חלוץ נוסף, ישראלי או זר.

ג. אבי לוזון אמר למספר אוהדים במשחק האחרון שכל עוד הוא במועדון גיא לוזון יהיה המאמן. עם כזה קרדיט וגב נרחב מהדוד והבוס, לוזון יצטרך לספק מאזן מוצלח יותר מאשר שני ניצחונות בתשעה משחקים שהוא השיג עד כה.

רז שלמה (מימין), שיר צדק שחקני מכבי נתניה עם השוער דני עמוס. ברני ארדוב
יש בעיה בהגנה. צדק, שלמה ועמוס/ברני ארדוב

מקום 11 - מכבי נתניה

א. התשוקה ההתקפית של בני לם ראויה לציון, אבל במקביל נתניה סופגת 14 שערים, כמעט הכי הרבה בליגה והמאמן יצטרך לתת את הדעת על הנתון הלא מחמיא הזה.

ב. נתניה תהיה חייבת לצרף לפחות בלם אחד, ואולי אפילו שניים בחלון ההעברות של ינואר. לם מודע לבעיה בחלק האחורי והוא רוצה לצרף בלם זר חדש ועוד אחד ישראלי.

ג. אלמוג כהן סובל מפציעה טורדנית במפשעה ונראה שהוא על סף פרישה ומעבר לתפקיד המנהל המקצועי של הקבוצה. כהן, כך על פי גורמים במועדון, כבר מעורב בחלק מענייני הצד המקצועי ואחת המשימות הכי חשובות שלו היא לפגוע בינגו בהבאת שחקני חיזוק בינואר הקרוב.

וויליאם אגאדה שחקן הפועל ירושלים חוגג שער. ברני ארדוב
האדומים חייבים את השערים שלו. אגאדה/ברני ארדוב

מקום 12 - הפועל ירושלים

א. למרות שני הינצחונות האחרונים, לקבוצה יש עדיין את הסגל הכי חלש בליגת העל ובלי חיזוק משמעותי של שניים-שלושה שחקנים, היא כנראה לא תצליח לשרוד.

ב. העולה החדשה כבשה 5 שערים בלבד מפתיחת העונה. ללא שיפור משמעותי ביותר בחלק הקדמי, אין לירושלמים שום סיכוי לשרוד את מאבקי הירידה שמצפים להם.

רן בן שמעון מאמן מ.ס. אשדוד. דני מרון
אסור לאשדוד לוותר עליו. בן שמעון/דני מרון

מקום 13 - מ.ס.אשדוד

א. אשדוד טרם מצאה את המחליפים לשלומי אזולאי, רועי גורדנה ודין דוד, שסחבו על כתפיהם את הקבוצה למקום השלישי בעונה שעברה. קני סייף, עטאא ג'אבר וחמודי כנעאן חייבים לעשות שדרוג משמעותי כדי למלא את מקומם של אלה שעזבו.

ב. הבלמים טימותי אוואני, גיל כהן וננאד סבטקוביץ' חייבים לעשות קפיצת מדרגה משמעותית ביכולתם כדי שאשדוד תצליח לעלות בחזרה על מסלול של נצחונות.

ג. רן בן שמעון הוא האקס פקטור של אשדוד ואסור לג'קי בן זקן לתת לו ללכת, גם אם תגיע הצעה מפתה מכיוון נבחרת ישראל.

מורגן פרייר, חלוץ עירוני קרית שמונה. מאור אלקסלסי
הזרים לא פוגעים. פרייר/מאור אלקסלסי

מקום 14 - עירוני קרית שמונה

א. סלובודאן דראפיץ' הוחתם עם היציאה לפגרה ואין ספק שמדובר באחד מבכירי המאמנים שהיו פנויים בשוק. התאקלמות מהירה של דראפיץ' בתפקיד תהיה אקוטית מאוד במסע ההיחלצות של קרית שמונה מהמקום האחרון בו היא נמצאת כעת.

ב. איזי שירצקי, יחד עם מאמני הקבוצה, תמיד ידע לפגוע בזרים. העונה נראה שהזרים של קרית שמונה מתקשים להתחבר ולתרום לקבוצה. עד כה נראה שרוב הזרים הם נפילה ולא נופתע אם בינואר יוחלפו לפחות שניים מהם, ואולי אפילו שלושה.

ג. איזי שרצקי חייב להישאר במועדון, לפחות עד סוף העונה. עזיבה שלו באמצע העונה, אם בגלל ייאוש מקצועי ואם בגלל שהוא חושב שהעירייה לא מעבירה מספיק כסף למועדון, עשויה להיות מכת מוות עבור המועדון, שעלול לא להתאושש מעזיבתו של הבעלים המיתולוגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully