וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל גליל עליון ניצחה את הפועל תל אביב, שלשת ניצחון לאירייבו

המארחת חזרה מפיגור 17, אך שמטה יתרון 7 תוך 40 שניות. הגארד הכריע על הבאזר וקבע 97:99 דרמטי. באר שבע ניצחה 85:91 את בני הרצליה בחוץ

המחזור החמישי בליגת העל ננעל הערב (שני), כאשר מלבד המשחק בין הפועל חולון לבין מכבי תל אביב, התקיימו עוד שני משחקים. הפועל תל אביב כבר שבה מבור עמוק מול הפועל גליל עליון, אך העולה החדשה רצה 4:13 תוך 40 שניות בדרך לניצחון רביעי ברציפות. הפועל באר שבע התאוששה מהפסד הבית לראשון לציון והנחילה לבני הרצליה הפסד שני ברציפות בזכות משחק שיא של ג'וניור איטו ודרק פארדון, שקלעו יחד 63 נקודות.

בר טימור שחקן הפועל תל אביב. אודי ציטיאט
הפסד אכזרי להפועל תל אביב. בר טימור/אודי ציטיאט

הפועל תל אביב - הפועל גליל עליון 99:97

וואו. כזו סיומת למשחק כדורסל לא ראינו בליגת העל כבר הרבה זמן. הפועל גליל עליון שטפה את המשחק במשך שניים וחצי רבעים, אך בשלב מסוים נראה היה שהעולה החדשה מאבדת את האנרגיות, בעוד הפועל תל אביב וג'קובן בראון השתלטו על המשחק. עם זאת, משום מקום רצה הקבוצה של ברק פלג 4:13 תוך 42 שניות, התגברה על שלשת קלאץ' משוגעת של בראון בדרך בזכות שלשת ניצחון משוגעת של אייק אירייבו שהכריע וקבע ניצחון רביעי ברציפות לצפוניים הנהדרים. דני פרנקו סופר כבר ארבעה הפסדים בחמישה מחזורים, והלחץ מתחיל לדבר בהפועל תל אביב.

קלעו להפועל תל אביב: ג'קובן בראון 31 נקודות ו-5 ריבאונדים, עידן זלמנסון 16 ו-8 ריב', לוטן אמסלם 11, ברטימור וג'יי. פי. טוקוטו (7 ריב') 10 כ"א, ג'יימס יאנג 8, גיל בני 6, דיוואן הרננדס 5.

קלעו לגליל עליון: אייק אירייבו 23 ו-5 ריבאונדים, נמרוד לוי (9 ריב') ושאבון לואיס (7 אסיסטים) 19 כ"א, גבי צ'צ'שווילי 17, איתי מושקוביץ' 9, אייזאה אייזנדורף 8, ברייס וושינגטון 4.

האורחת פתחה נהדר ועלתה ל-4:12 תוך שלוש דקות. הקבוצה של פרנקו התקשתה, בעוד גליל ניצלה זאת כדי לברוח ליתרון דו ספרתי, והקהל האדום החל לאבד את הסבלנות בשלב די מוקדם. 22:30 לגליל עליון בסיום הרבע הראשון. השחקנים של ברק פלג לא עצרו ויתרונם הלך וגדל. שאבון לואיס קבע 27:44 ודני פרנקו הוריד את שחקניו לפסק זמן לקול שריקות הבוז של הקהל. 38:53 לגליל עליון במחצית.

ג'ייקובן בראון התעורר במהלך הרבע השלישי והפועל תל אביב התחילה אט אט לקזז את הפער של האורחת. 67:73 בלבד לגליל עליון לקראת הרבע המכריע. פתיחה חזקה של המארחת לרבע הרביעי והפועל תל אביב הורידה את הפער ל-75:74 בלבד, וברק פלג הזעיק פסק זמן. זלמנסון קבע יתרון לקבוצה של דני פרנקו כשדייק פעמיים מהקו. המארחת שטפה את הפרקט בדקות האלה ופחות מדקה לסיום צעדה ביתרון 83:90. גמור? לא אם שואלים את השחקנים של ברק פלג שרצו 1:10, כששלשה של שאבון לואיס קבעה 94:96 מדהים. לפני שמישהו הספיק לנשום, בראון קלע שלשה בצד השני, אך מיד לאחר מכן אירייבו הדהים עם שלשה על הבאזר וסגר 97:99 מדהים לגליל עליון, שרושמת ניצחון רביעי ברציפות.

עמית זיס שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
באר שבע חזרה מאולם היובל עם ניצחון. זיס/ברני ארדוב

בני הרצליה - הפועל באר שבע 91:85

המארחת מאבדת גובה, ולאחר שרשמה הפסד בכורה העונה עם תבוסה כואבת ביד אליהו, מפסידה הרצליה פעם שנייה ברציפות, הפעם בביתה. המשחק היה צמוד לכל אורכו, כאשר כל פעם שקבוצה אחת עולה ליתרון, השנייה מבצעת ריצה ונוטלת את ההובלה. ג'וניור איטו (33) ודרק פארדון (30) היו פשוט נפלאים והוליכו את הקבוצה של רמי הדר, בעוד בצד השני כריס באב וקווינטון הוקר היו האנשים של אורן אהרוני. באר שבע הייתה טובה יותר בדקות הסיום והצליחה לשוב למסלול הניצחונות לאחר ההפסד הביתי לראשון לציון.

קלעו להרצליה: כריס באב 22 נקודות, קווינטון הוקר (6 ריבאונדים, 5 אסיסטים) 18, אנדי ואן וליט 17 ו-5 אס', צ'ינאנו אונווקו (9 ריב') ושמארקוס קנדי (6 ריב') 9 כ"א, שון דאוסון 6, יאיר קרביץ 4.

קלעו לבאר שבע: ג'וניור איטו 33 נקודות ו-6 ריבאונדים, דרק פארדון 30 ו-9 ריב', קודי דמפס (8 אס', 6 ריב') 11, נטע סגל 7, אמיר בל ועמית זיס 4 כ"א, טראוויס ווריק 2.

הקבוצה מבירת הנגב פתחה היטב ועלתה ל-8:15, הרצליה הגיבה בריצת 0:11 בהובלת קווינטון הוקר הלוהט. באר שבע לא נבהלה וירדה ביתרון 19:20 בסיום הרבע הראשון. דרק פארדון וג'וניור איטו החזירו את הנדנדה לצד של האורחת לאחר שהאלי הופ גדול של דוסון קבע שוויון. הרצליה סגרה חזק את הרבע השני וירדה להפסקת המחצית ביתרון 42:46.

פארדון, איטו ודמפס המשיכו להוביל את באר שבע, ששוב נטלה את ההובלה במשחק עם הרבה שינויי מומנטום. סיום טוב של השחקנים של רמי הדר לרבע הורידו אותם ביתרון 58:63 לקראת הרבע המכריע. המשחק המשיך ללכת ראש בראש במהלך הרבע האחרון, כאשר איטו ופארדון הגיעו בשיאם למאני טיים, בעוד באב הגיע גם מנגד, אך הוקר החטיא - ובאר שבע מנצחת 85:91.

תוצאות משחקי המחזור החמישי עד כה:

מכבי ראשון לציון - עירוני נס ציונה 89:86
הפועל ירושלים - הפועל גלבוע/גליל 68:80
הפועל אילת - הפועל חיפה 67:79

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully