וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיה בשלושה משתנים: דילמת הגבוהים של מכבי תל אביב

21.10.2021 / 14:00

השארת מתיאס לסור תכביד על התקציב בשלב מוקדם, אנטה ז'יז'יץ' עוד צריך להוכיח שהכישלון אשתקד לא קשור אליו, והנתונים של ג'יילן ריינולדס לא מעודדים. הצהובים מתקרבים לנקודת החלטה שעשויה להשפיע על כל העונה

מתיאס לסור שחקן מכבי תל אביב מול הכוכב האדום בלגרד. דני מרון
השארתו עד תום העונה תעלה לצהובים 300 אלף דולר. מתיאס לסור/דני מרון

יאניס ספרופולוס התיישב בשבוע שעבר בחדר מסיבות העיתונאים באסטרובל, אחרי הניצחון החשוב של מכבי תל אביב על וילרבאן, ולא נראה שהופתע מהשאלה שהציג כתב מקומי על שחקן הפנים הצרפתי שלו, מתיאס לסור. "הוא עוזר לנו מאוד. לא היה קל לו להצטרף אחרי שהתחלנו כבר את העונה. הוא לא היה איתנו מההתחלה, אבל כמו שראיתם היום ובמשחקים הקודמים, אני מרוצה מאוד מהדרך שבה הוא מתאקלם, ומאיך שהוא מופיע עד עכשיו", אמר המאמן היווני.

ב-26 בספטמבר חתם מתיאס לסור במכבי תל אביב כמחליף זמני לאנטה ז'יז'יץ'. על פי הדיווח הרשמי, יש לצהובים נקודת יציאה מהחוזה בעוד כחודש, אבל גורמים אחרים במערכת גורסים שיש אפשרות להיפרד ממנו בשלב מוקדם יותר. בפועל, הוא מילא את תפקידו בצורה טובה והצליח לגרום לשאלה - האם מכבי צריכה לשמור עליו עד סיום העונה (ולהוסיף עוד כ-300 אלף דולר לתקציב שלה), או שתוכל להסתמך על ז'יז'יץ' וג'יילן ריינולדס כצמד סנטרים שמעלה לא מעט שאלות מבחינה הגנתית.

החשש העיקרי, עם הגעתו של לסור ליד אליהו, נגע לקליטתו בקבוצה וכיצד יתחבר לשיטת המשחק של ספרופולוס. העובדה שמכבי משחקת כדורסל די פשוט, הפכה את ההשתלבות שלו לקלה יותר. "ראו את זה כבר בהפסד לכוכב האדום בלגרד, והוא היה בסדר גם במשחקים שעברו מאז, ביחס כמובן לציפיות ההתחלתיות", אומר אחד מאנשי הקבוצה. "ההחתמה שלו הייתה רעיון טוב מבחינה מקצועית, והוא התחבר בצורה די טובה לחברים האחרים וגם לצוות המקצועי".

שחקן מכבי תל אביב אנטה ז'יז'יץ' מול שחקן הפועל גלבוע/גליל יותם חנוכי. דני מרון
הקו הקדמי התחיל לרוץ בלעדיו. יצליח להשתלב? אנטה ז'יז'יץ'/דני מרון

אז עד כמה לסור טוב? מבט אל השורה הסטטיסטית מלמדת על היעילות ההתקפית שלו, מלבד מקו העונשין, כשהוא עומד על 11.7 נקודות למשחק ב-86 אחוזים מהשדה, כשרוב הקליעות שלו מגיע מהטבעות, ומדד 14.3. בנוסף, יש נתונים קבוצתיים שתומכים בהשארתו. הסנטר מחזיק במדד ההתקפי הקבוצתי הטוב ביותר במכבי תל אביב - 130.1, כשקינן אוואנס שני לו ומתקרב אליו עם 127.9. ובהגנה? גם שם לסור ראשון, עם 108.8, כשמבין השחקנים שמרבים לשחק, רק סקוטי ווילבקין מתקרב אליו עם 110.6. ברייטינג נטו, לסור הוא כמובן הגבוה ביותר עם 21.4 נקודות, כשלמכבי רק עוד שני שחקנים עם מדד חיובי - אוואנס (13.6) ואחריו ווילבקין (9.5). לריינולדס, הסנטר המוביל, עוד נגיע בהמשך.

ההחלטה בנוגע לעתידו של לסור אינה רק מקצועית, אלא נוגעת גם באלמנטים כלכליים. עצם ההחלטה להוציא 80 אלף דולר לחודשיים הייתה חריגה מהתקציב העונתי של הצהובים, שגם כך היה גבוה מהמצופה. הוספתם של 300 אלף דולר כדי להשאירו, חודשים רבים לפני סיום העונה, וכשפציעות של שחקני מפתח עוד עלולות לקרות, היא דבר שבמכבי תל אביב לא יעשו בשליפה. "גם למועדונים בסדר גודל שלנו, 300 אלף דולר זה הרבה מאוד כסף", מספר גורם במועדון.

למשוואה חוזר כעת ז'יז'יץ'. הסנטר הקרואטי החלים מקרע קטן בשריר הירך האחורי ויעמוד לרשותו של ספרופולוס הערב (חמישי, 21:05) נגד פנאתינייקוס. ז'יז'יץ' הספיק להופיע רק במשחק אימון נגד בני הרצליה וברבע גמר גביע ווינר נגד מכבי ראשון לציון לפני שהושבת, והוא לא בכושר משחק, אבל במכבי מאמינים שיוכל להיכנס במהרה לעניינים.

עוד בוואלה!

ה"יוגימאניה" בתל אביב: יוגי פרל בריאיון מיוחד לוואלה! ספורט

לכתבה המלאה
ג'יילן ריינולדס שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
הפך לסנטר מוביל בבאיירן מינכן, אבל המדדים שלו במכבי לא מרשימים. ג'יילן ריינולדס/דני מרון

אשתקד ז'יז'יץ' היה שותף מלא לעונה הלא טובה של הצהובים ביורוליג. הוא היה הסנטר הפותח, אבל בדקות ההכרעה צפה בדרך כלל ברוב המשחקים העביר אותלו האנטר על המגרש. בסוף, ממוצע הדקות שלו היה נמוך משל האנטר והוא רשם 9.1 נקודות ו-5.4 ריבאונדים - רחוק ממה שצופה ממנו.

בקיץ היו במכבי כאלה שלא היו בטוחים על המשך דרכו של ז'יז'יץ' במועדון, והשאלה עלתה על השולחן, אלא שהוחזרה מיד למגירות. במכבי יודעים שאם לא תהיה התקדמות, גם התקפית וגם הגנתית, של השחקן כמעט הכי יקר במועדון, ספרופולוס יצטרך לקבל החלטה ולהפוך אותו שוב למחליף, או שגם העונה הזאת לא תוביל לכלום.

אבל מה עם ריינולדס? רבים פירגנו למכבי תל אביב, ובצדק, על החזרתו של הסנטר אחרי עונה טובה מאוד בבאיירן מינכן. אבל העובדה היא שביחד עם ז'יז'יץ', יש לקבוצה שני סנטרים שלא בדיוק מתמחים במשחק ההגנה, והמצב הזה מייצר לא מעט סימני שאלה.

האזינו: אור שקדי על הנעשה במכבי תל אביב

יורגוס פפאיאניס שחקן פנאתינייקוס. Sonia Canada, GettyImages
מי יהיה הסנטר המרכזי שיעמוד מולו הערב? יורגוס פפאיאניס/GettyImages, Sonia Canada

לפחות לגבי ריינולדס חלק מהשאלות מקבלות מענה, לא תמיד חיובי. הוא אמנם חיבר 18 נקודות בממוצע בשני משחקיו האחרונים, אך מבט לעבר הסטטיסטיקה הקבוצתית אינו משמח מדי. המדד ההתקפי של ריינולדס עומד על 96.7, כשבקרב השחקנים שקיבלו דקות משמעותית רק לקמרון טיילור יש מדד נמוך משלו. ומה לגבי המדד ההגנתי? למכבי יש שחקנים עם מדד נמוך משלו, אך הוא נמצא בחלק התחתון של הרשימה הזאת גם כן - ובנטו מחזיק במדד של מינוס 17.1. מי נמצא מתחתיו? טיילור, רומן סורקין, עוז בלייזר וג'ון דיברתולומאו.

במכבי לא מודאגים מדי מריינולדס. הם בטוחים שככל שהעונה תתקדם, הוא יראה יותר יציבות ומבקשים להזכיר שאת רוב ההכנה הוא החמיץ. "אנחנו יודעים מה הבאנו, ומרוצים ממנו. לוקח לו זמן להיכנס לעניינים, אבל הוא יהיה בסדר", אמרו בקבוצה.

ההחלטה לגבי לסור תתקבל בתקופה הקרובה, ובינתיים במכבי תל אביב יודעים שהם חייבים לעבור בשלום את שני משחקי הבית הקרובים - נגד פנאתינייקוס וביום שלישי נגד ז'לגיריס קובנה - כדי להיות במצב טוב לקראת המשך הדרך. הם יצטרכו לחבר את הסגל ולהכניס את ז'יז'יץ' לרוטציה, לצד שני הסנטרים שכבר רצים יחד שלושה משחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully