וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה של מכבי תל אביב: להאט את הגארדים של פנאתינייקוס

עודכן לאחרונה: 21.10.2021 / 9:23

הצהובים יפגשו את הירוקים מיוון (21:05) עם הופעת בכורה של יוגי פרל, וינסו לשלוט בקצב. אנטה ז'יז'יץ' ישוב לרוטציה אחרי חודש, קמרון טיילור שחש ברע בספק. וגם: מאזן החוץ הנורא של היריבה, ואיפה החסימות של מכבי?

מכבי תל אביב תמשיך את עונת היורוליג שלה הערב (חמישי, 21:05) כשתארח ביד אליהו את פנאתינייקוס היוונית. הצהובים מגיעים למשחק עם שני ניצחונות מארבעה משחקים, ויפתחו בו רצף של חמישה משחקי בית בכל המסגרות. פנאתינייקוס, ששיחקה רק משחק אחד בבית מתחילת העונה, רשמה בו את הניצחון היחיד שלה ביורוליג, לצד שלושה הפסדי חוץ.

שחקן מכבי תל אביב יפתח זיו. לילך וייס רוזנברג
נדרש מאמץ בהגנה. זיו/לילך וייס רוזנברג

בכמה מילים: אחרי שבוע הפכפך, שהחל בתבוסה למילאנו, המשיך בניצחון על וילרבאן והסתיים בהפסד מפתיע מאוד לגלבוע/גליל, חוזרת מכבי תל אביב ליד אליהו שיהיה מלא אחרי שכל הכרטיסים להתמודדות נמכרו. הצהובים יקבלו בחזרה את אנטה ז'יז'יץ' שנפצע במשחק רבע גמר גביע ווינר נגד ראשון לציון לפני חודש, והוא ייכנס לרוטציה של יאניס ספרופולוס. מי שנמצא בספק למשחק הוא קמרון טיילור שנטש את האימון המסכם אחרי שחש ברע אמש.

בצוות המקצועי הצביעו על הצד ההגנתי, בעיקר על הגארדים של פנאתינייקוס, כחלק המכריע בהתמודדות. במכבי ינסו להאט את שלישיית האמריקאים - קנדריק פרי, דריל מייקון ויוגי פרל, לצד נמנייה נדוביץ' שלהט בביקורו האחרון בהיכל, ועל ידי כך לשלוט בקצב. בקבוצה הודו כי העובדה שפרל יערוך את הבכורה שלו במדי פנאתינייקוס תקשה עליהם.

"חשוב לעלות ולשמור על הבית", אמר ג'ון דיברתולומיאו לקראת המשחק, "המאמנים שלנו עובדים הרבה על ניתוח וידאו וסקאוטינג של היריבה, נצטרך להיות מוכנים גם ליוגי פרל. לאנטה ז'יז'יץ' יש נוכחות משמעותית עבורנו בשני צדי המגרש. אנחנו רוצים שכל החבר'ה יהיו בריאים ויחד כדי שנוכל להצליח. כולם פה מבינים שתמיד צריך להיות מוכנים, יש הרבה מאצ'-אפים ומשחקים שונים. יש בסביבות 80 משחקים בעונה ולכן כולנו מבינים שתמיד צריך להיות מוכן".

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. לילך וייס רוזנברג
עדיין הלחץ עליו. ספרופולוס/לילך וייס רוזנברג

במרכז ההתמודדות: אנטה ז'יז'יץ'. הסנטר הקרואטי חוזר אחרי פציעה, ובמכבי צפויים להעניק לו דקות משחק במשורה בהתמודדות הראשונה. עם זאת, לאור העובדה שלצהובים חסרה נוכחות בצבע מתחילת העונה, הוא צפוי לתרום משלו כבר ממשחק הבכורה.

הנתונים: מכבי תל אביב ניצחה את שלושת משחקיה האחרונים נגד פנאתינייקוס ביד אליהו, כשההפסד האחרון הגיע במרץ 2018. בצד השני, כשמכבי תצא ליוון, היא תתמודד עם רצף של חמישה ניצחונות של הירוקים עליהם.

סקוטי ווילבקין קלע 46 מ-132 הנקודות של מכבי תל אביב בשני המשחקים הראשונים - 34.8 אחוזים. בשני המשחקים שבאו לאחר מכן הוא קלע רק 21 נקודות מ-165 נקודות שהצהובים צברו - 12.7 אחוזים. מי נכנס לוואקום הזה? ג'יימס נאנלי. 12 נקודות בשני המשחקים הראשונים, לעומת 41 בשני המשחקים שלאחר מכן, כמעט 25 אחוזים מסך הנקודות של הקבוצה.

מכבי תל אביב רשמה 3 חסימות בארבעה משחקים ביורוליג, פחות מחסימה בממוצע למשחק, כשהיא מדורגת אחרונה ביורוליג בתחום זה. החזרה של אנטה ז'יז'יץ' תשפר קצת את המאזן, אבל לא בצורה קיצונית, כשהסנטר הקרואטי רושם בממוצע 0.8 חסימות למשחק בקריירת היורוליג שלו.

פנאתינייקוס קבוצת חוץ רעה ביורוליג: היא הפסידה 11 מ-12 משחקיה האחרונים מחוץ לביתה, כשהניצחון היחיד היה על אולימפיאקוס. הפעם האחרונה שפאו ניצחה מחוץ ליוון הייתה ב-4 בדצמבר אשתקד, לפני עשרה חודשים וחצי.

עוד בוואלה!

איום סרק? מכבי תל אביב תפסיד מיליונים אם תעזוב את היורוליג

לכתבה המלאה
יוגי פרל שחקן פנאתינייקוס. אודי ציטיאט
לא יהיה קל איתו. פרל/אודי ציטיאט
דריל מייקון ג'וניור שחקן פנאתינייקוס. Sonia Canada, GettyImages
שימו עליו עין. מייקון ג'וניור/GettyImages, Sonia Canada

היריבה: פנאתינייקוס הייתה עד לפני כמה שנים אחת מאריות היורוליג, אך הימים הללו חלפו מזמן וכרגע מדובר בקבוצה שלא אמורה להיכנס אפילו לפלייאוף. את העונה היא פתחה עם ניצחון ביתי מפתיע על פנרבחצ'ה לצד שלושה הפסדים, כשאפילו בליגה היא כבר שומטת משחק ראשון. הירוקים מציגים סגל די אפרורי שאמור לקבל דחיפה עם ההחתמה של הגארד האמריקאי יוגי פרל שיחבור בקו האחורי לנמנייה נדוביץ', דריל מייקון וקנדריק פרי. יואניס פפטרו הוא היווני הבכיר, יחד עם יורגוס פפאיאניס, כשאת הקו הקדמי משלימים ג'רמי אוואנס וג'הייבה פלויד, אקס גלבוע/גליל.

שימו לב ל: דריל מייקון. הגארד של פאו הוא בינתיים האיש שלה מתחילת העונה, כשרשם מספרים דו ספרתיים בנקודות ובמדד בכל משחק מתחילת העונה. מעניין יהיה לראות כיצד ההגעה של יוגי פרל תשפיע על מי שמסתמן כגניבה הגדולה של הקבוצה העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully