וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבע אחד הספיק להפועל ירושלים, הפועל אילת הביסה את נס ציונה

הקבוצה מהבירה פיגרה במשך שלושה רבעים אצל הפועל גליל עליון, אבל ערב מצוין של אובאסוהן (22 נקודות) ואריאל (17, 5/6 ל-3) העניק לה 69:83 במחזור הפתיחה בליגת העל. 80:104 ביתי לדרומיים על הכתומים, הפועל באר שבע גברה על גלבוע/גליל

שחקני הפועל ירושלים חוגגים. לילך וייס רוזנברג
שחקני הפועל ירושלים חוגגים/לילך וייס רוזנברג

המחזור הראשון בליגת העל בכדורסל נמשך הערב (ראשון) עם שלושה משחקים. במוקד, הפועל ירושלים התחילה את העונה ברגל ימין עם ניצחון חוץ על העולה החדשה, הפועל גליל עליון. מאוחר יותר, הפועל אילת הביסה את עירוני נס ציונה והפועל באר שבע גברה ללא קושי על סגנית האלופה, הפועל גלבוע/גליל.

הפועל גליל עליון - הפועל ירושלים 83:69

האדומים מהבירה התאוששו מההפסד הטראומתי לקרשיאקה בליגת האלופות של פיב"א, בעיקר בזכות רבע אחרון מצוין, אשר הביא לתוצאה סופית שלא בדיוק משקפת את מהלך ההתמודדות. העולה החדשה הכתיבה את הקצב במחצית הראשונה, הודות ליכולת מצוינת בהתקפה, אך נתקעה לאחר ההפסקה וראתה את רטין אובאסוהן ואדם אריאל מעלים הילוך בדרך לניצחון.

קפטן הפועל ירושלים נהנה מערב קליעה מצוין, בו ירה חמש שלשות וסיים עם 17 נקודות, כאשר הרכז הבלגי עמד בראש רשימת הקלעים עם 22 נקודות. שחקניו של אורן עמיאל עצרו את העולה החדשה על 23 נקודות בכל המחצית השנייה, כולל רבע האחרון של 11:27, והמאמן החל את דרכו ברגל ימין על חשבון הקבוצה הראשונה שבה עמד על הקווים בליגת העל.

שחקן הפועל ירושלים אדם אריאל חוגג. לילך וייס רוזנברג
ערב קליעה נפלא. אדם אריאל/לילך וייס רוזנברג

מהלך המשחק

רבע 1:

אייק אירייבו, שאבון לואיס, קייל גיבסון, נמרוד לוי וגבי צ'אצ'אשווילי פתחו בחמישייה של גליל עליון, בעוד הפועל ירושלים עלתה עם רטין אובאסוהן, שון קילפטריק, אדם אריאל, גייזר גייטס ואיתי שגב. אובאסוהן וקילפטריק הריצו את האורחים ל-0:6 אחרי שלוש דקות, אבל אירייבו ולוי פתחו מצוין והפכו ל-11:15. ברייס וושינגטון הגדיל את ההפרש לשמונה, עמית גרשון הקטין בשלשה ועומר טל קבע 18:25 למארחים בתום 10 הדקות הראשונות.

רבע 2:

אירייבו, וושינגטון וגיבסון קלעו סלים שהעניקו למארחת את היתרון הדו-ספרתי הראשון במשחק, אלא שהירושלמים הגיבו בריצת 4:15, אותה החל ג'יילן אדאמס עם שני סלים וחתם שון קילפטריק עם מהלך של שלשה ועבירה, שהעמיד את התוצאה על 35:35. לואיס חטף ורץ להטבעה בצד השני, ת'ון מייקר השווה עבור האדומים, אבל וושינגטון, גיבסון ומושקוביץ סגרו את המחצית בריצת 0:9 שקבעה 37:46 לצפוניים בהפסקה.

שחקני הפועל גליל עליון חוגגים. לילך וייס רוזנברג
שלטו במחצית הראשונה, אך נעצרו בשנייה. שחקני גליל עליון/לילך וייס רוזנברג

רבע 3:

הפער חזר להיות דו ספרתי בתחילת המחצית השנייה, אבל הקבוצה מהבירה יצאה לריצת 2:12 בהובלתו של אדם אריאל, שהחזיר אותה לשוויון. למרות נקודות של אובאסוהן מהקו, וושינגטון ואירייבו דאגו להשאיר את גליל עליון ביתרון גם בסיומו של הרבע השלישי - 56:58 לעולה החדשה.

רבע 4:

טל הגדיל את ההפרש בתחילת הרבע הרביעי, גיבסון ענה לסל של וורקמן בשתי נקודות משלו וקבע 58:62 למארחת. קילפטריק קלע ומסר אסיסט לשגב, לפני שהוסיף נקודות מקו העונשין שהשלימו מהפך. הריצה הפרטית של האמריקאי נמשכה עם עוד סל, לוי עצר את הבצורת של גליל עליון אבל אריאל המטיר שתי שלשות והפועל ירושלים ברחה ל-64:77. וושינגטון ומושקוביץ עוד ניסו להשאיר את הצפוניים בתמונה, אך אובאסוהן סגר עניין ובסיום - 69:83 להפועל ירושלים.

קלעו להפועל ירושלים: רטין אובאסוהן 22 נקודות (9/12 מהקו, 6 אסיסטים), אדם אריאל 17 (5/6 לשלוש), שון קילפטריק 15, ת'ון מייקר (9 ריבאונדים), ווילי וורקמן וג'יילן אדאמס 6 כל אחד, עמית גרשון 5. קייזר גייטס לא קלע ב-26 דקות.

קלעו להפועל גליל עליון: איתי מושקוביץ וברייס וושינגטון (10 ריבאונדים) 13 כל אחד, קייל גיבסון 12, אייק אירייבו 11, נמרוד לוי 9 (6 ריבאונדים), שאבון לואיס ועומר טל 4 כל אחד, גבי צ'אצ'אשווילי 2, אייזיאה אייזנדורף 1.

שחקני הפועל ירושלים חוגגים. לילך וייס רוזנברג
פתיחת עונה ברגל ימין. שחקני הפועל ירושלים חוגגים בסיום/לילך וייס רוזנברג

הפועל אילת - עירוני נס ציונה 80:104

לא ברור אם זה בגלל העיכוב בנסיעה דרומה או בשל פערי הרמות בין הקבוצות, אבל עירוני נס ציונה איחרה להופיע גם על הפרקט בהיכל בגין וכשהיא נזכרה להתחיל לשחק, הפועל אילת כבר הובילה בהפרש דו ספרתי. הכתומים עוד הצליחו להתקרב ברבע האחרון, אבל שחקניו של אריאל בית הלחמי לחצו על הדוושה וסיימו את המשחק עם היתרון הגדול ביותר שהיה להם במשך כל הערב.

בריון אלן השתולל עם 31 נקודות, כשהוא מדייק ב-11/15 מהשדה ובנוסף מסר 8 אסיסטים, ג'סטין פאטון ורועי הובר הוסיפו 17 נקודות כל אחד, ורומלו ווייט, שלאו דווקא הרשים בהכנה, כן בלט הפעם עם 14 נקודות ו-8 ריבאונדים. בן קרטר נעדר בשורות הדרומיים בעקבות פציעה בברכו וייתכן שהוא גמר את העונה, דבר שייוודע סופית בבדיקת ה-MRI שהשחקן יעבור מחר. מנגד, דיאנטה גארט הוביל את נס ציונה עם 22 נקודות וטים סוארס הוסיף 18, שהיו רחוקות מלהספיק.

הפועל באר שבע - הפועל גלבוע/גליל 69:83

סגנית האלופה, במשחקו הראשון של המאמן גיא קפלן על הקווים בליגת העל, הצליחה להתמודד בצורה שווה עם הפועל באר שבע עד אמצע הרבע השני, אך המארחת ברחה ליתרון דו ספרתי ולקראת סיום המשחק דאגה להגדיל את הפער ל-20 נקודות, בדרך לניצחון הראשון של רמי הדר ושחקניו העונה. ג'וניור איטו בלט בקבוצה הביתית עם 20 נקודות, אמיר בל שהיה בספק תרם 15, קודי דמפס הוסיף 13 ועמית זיס קלע 11 משלו. אצל גלבוע/גליל, סשה קילייה-ג'ונס רשם 19 נקודות, רוני הארל סיים עם 11 ומייקל בריסקר סיפק 10.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully