וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קינג אבו: אבו עביד מציג - מהספסל בארץ לקרב גורלי בהמפדן פארק

מהפך הבזק של הבלם משחקן ספסל בבאר שבע למועמד מוביל להרכב הנבחרת בסקוטלנד מראה כמה נזיל הכדורגל, אבל גם ממחיש היטב את אופיו המיוחד. הרגע שקנה את רוטנשטיינר במלון והסיכוי לניצחון שייתן עוד דחיפה: כך השחקן שכולם אוהבים לאהוב מצא את הדרך למעלה

דור פרץ קשר נבחרת ישראל/יניב טוכמן

את המשחק המשוגע של הפועל באר שבע בחיפה בתחילת השבוע ראה וילי רוטנשטיינר בבית המלון בהרצליה שם כבר התכנס הצוות של המאמן הלאומי לקראת הטיסה לגלזגו ביום שלמחרת. רוטנשטיינר ידע שיש לו כמה שחקנים בסימן שאלה והוא רצה את הצוות שלו להתייעצות לבחירת המחליפים לנסיעה. האוסטרי ודאי לא שיער שבמשחק בו צפה ייפצעו גם אריאל הרוש ועומר אצילי והוא יצטרך להקפיץ שני שחקנים נוספים במקומם,. במהלך המשחק העיניים של כולם היו בטלוויזיה. בפנדלים שלקח על עצמו איאד אבו עביד בדקות הסיום, האוסטרי כבר היה דבוק למסך. שני כדורים בעט אבו עביד בקור רוח מרשים. מול אצטדיון מלא ומול שוער, ג'וש כהן, שערער ביטחון ללא מעט בועטים שעמדו מולו הוא שם את הכדורים ברשת ונתן את האות לחגיגת ניצחון גדולה על כר הדשא.

רוטנשטיינר התרשם מאוד מהביצועים השקטים. זימון לנבחרת הוא העניק לו כבר לפני חודשיים ודקות בודדות קיבל אבו עביד כמחליף מול איי פארו, אבל לנסיעה הזו לגלזגו, צורף אבו עביד ברגע האחרון רק כדי למלא משבצת של שחקן הגנה נוסף באימונים. לנסיעה הוא עלה ברגע האחרון כי חאתם עבד אלחמיד שגם כך היה מוצהב למחר אבל בכל זאת התבקש לטוס כדי להיות באימונים וכדי להתכונן למשחק מול מולדובה בשבוע הבא, ביקש להישאר בארץ לצורך טיפול בפציעה שיש לו בבטן. רוטנשטיינר שמאוד אהב את האופן שבו אבו עביד ביצע את שני הפנדלים בחיפה, צירף אותו לנסיעה במקום חברו להפועל באר שבע וכשהוא קצת יותר מ-24 שעות לפני המשחק הגורלי מחר, מאמן הנבחרת מרגיש די בטוח לגבי אבו עביד, יותר בטוח אפילו מאשר על עמדת הבלם השמאלי, מהצד השני של ניר ביטון.

איאד אבו עביד שחקן הפועל באר שבע. מאור אלקסלסי
רוטנשטיינר ראה את קור הרוח שלו, וידע שהוא האיש שלו. אבו עביד/מאור אלקסלסי

סיפור אבו עביד מלמד עד כמה טיימינג הוא כמעט הכל בחיים. בשלושת המשחקים האחרונים של הפועל באר שבע בליגה הוא בכלל פתח על הספסל. רוני לוי העדיף את אור דדיה כמגן ימני ואבו עביד התחיל גם מול בני סכנין וגם נגד מכבי תל אביב ומכבי חיפה ליד לוי על הספסל. בתווך היה גמר גביע הטוטו, מיגל ויטור לא היה כשיר לגמרי אז אבו עביד פתח בהרכב אבל בכלל נפצע והוחלף. "יש הרבה דברים כאלה שקורים בחיים, בטח בכדורגל", אומרים כאן במחנה הנבחרת בגלזגו. "שחקן יכול להיות במקום אחד ביום מסוים ובמקום אחר למחרת. אם היית אומר לאיאד כשהוא ישב על הספסלים בדוחא, טרנר ובסמי עופר, שהוא יפתח בהרכב נבחרת ישראל בהמפדן פארק, הוא מצד אחד לא היה מאמין אבל מצד שני בכלל לא היה מתרגש. איאד לא חושש מכלום ובגלל זה גם סמכו עליו בשני הפנדלים השבוע. בגלל זה כנראה וילי גם מאמין בו למשחק הגדול הזה".

הוא בקרוב בן 27 וכבר עבר קילומטראז' גבוה בכדורגל הישראלי. למעט בית"ר ירושלים שלא תיקח אותו ומכבי תל אביב בה הוא הצהיר שלא ישחק בשל אהבתו להפועל תל אביב, אבו עביד שיחק בגדולות. מכבי חיפה, הפועל תל אביב ועכשיו הפועל באר שבע. היה גם בקרית שמונה ובמכבי נתניה. הוא גדל לגמרי בין יהודים בקיבוצים השונים סביב ביתו בצפון וכשהוא מדבר אתה מתקשה לשמוע במבטא משהו שמסגיר את היותו בן המגזר.

בהפועל באר שבע אוהבים אותו מאוד גם בשל אופיו הנוח. "זה ילד שאתה לא יכול לא לאהוב", אומר עליו שחקן בהפועל באר שבע. "תמיד מחייך, תמיד עם מצב רוח. אחלה איאד. רכש טוב שרוני לוי ביקש להפועל באר שבע. זה שחקן שנעים מאוד להיות לצידו בקבוצה".

שחקני נבחרת ישראל עם איאד אבו עביד. באדיבות ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
השחקן הכי אהוב בהפועל באר שבע, ולא רק. אבו עביד באימונים, השבוע/אתר רשמי, באדיבות ההתאחדות לכדורגל

אם רוטנשטיינר יבחר בו בסוף לעמדת הבלם מצד ימין גם כדי לפנות את דור פרץ קדימה, אבו עביד גם יצטרך להביא קור רוח בכל מה שקשור לעבודת ההגנה ובעיקר לאיבוד ריכוז שלעתים הובילו לספיגת כרטיס אדום. הישארות בעשרה שחקנים תחסל לגמרי את סיכויי הנבחרת כאן לצאת עם הניצחון שכולם חולמים עליו ולחוליית ההגנה בה לאבו עביד עשוי להיות תפקיד מרכזי, יש חלק דרמטי.

אם יהיה חלק מניצחון ענק מחר, קינג אבו, כפי שקוראים לו השחקנים בהפועל באר שבע, יוכל לספר כמה החיים בכדורגל נזילים והפכפכים. הכי חשוב לשמור על שמחת חיים ואמונה ולהיות במקום הנכון כשצריכים אותך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully