וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני הנבחרת חגגו עם דאבור: "ניסו לטפטף רעל, אבל האהבה מנצחת"

5.9.2021 / 6:10

החלוץ נראה נסער אחרי הערב האמוציונלי, חבריו העבירו מסר של פיוס: "זו ההוכחה שאפשר לחיות יחד". זהבי קיבל חוויה מתקנת בחיפה: "הלוואי שנשבור איתו עוד מחסום". וגם: התשובה של רוטנשטיינר למבקרים וסימני השאלה לקראת דנמרק. שלמה שרף ל-103FM: "כעסתי על דאבור"

תקציר ה-2:5 של נבחרת ישראל על אוסטריה במוקדמות המונדיאל/ספורט1

1. שמחה אדירה בנבחרת ישראל אחרי הניצחון הגדול 2:5 אמש (שבת) על אוסטריה שביסס אותה במקום השני בבית ו' במוקדמות מונדיאל 2022. הנבחרת הגיעה למשחק עם המון רעשי רקע: בתקשורת נשמעה ביקורת על הקיבעון של המאמן וילי רוטשטיינר, הזימונים המחודשים של עומר אצילי ומונס דאבור איימו להוביל להתקלחות, אך בנבחרת ניסו להתמקד בהכנה טקטית לאוסטרים. "היו לנו השבוע הרבה אסיפות", סיפר הקפטן ביברס נאתכו. "וילי מכיר כל דבר קטן אצל האוסטרים והיינו מאוד מוכנים למשחק. נכון שהיו גם דברים לא טובים וגם היה לנו הרבה מזל, אבל הגענו מוכנים והצלחנו לנצח בגדול".

בנבחרת החמיאו לנאתכו ששוב למרות הביקורות החוזרות ונשנות הצליח לרשום עוד משחק חיובי. גם ערן זהבי ומנור סולומון באופן טבעי זכו למחמאות גדולות על יכולתם, כמו גם סאן מנחם ואופיר מרציאנו שהיו הבולטים בהגנה המקרטעת של הכחולים-לבנים.

"כל הזמן יש ביקורות שאני לא משנה כלום, אבל המטרה היא לפתח את הנבחרת. איך אפשר לפתח קבוצה אם כל משחק עושים חמישה חילופים", הגיב רוטנשטיינר לביקורות בסיום. "רואים את התהליך ואת ההתקדמות בנבחרת, רואים גם את ההתקדמות בתיאום ובדברים שבאים באופן אוטומטי. אנחנו לוקחים הרבה סיכונים בהתקפה כדי לייצר מצבים".

רוטנשטיינר התייחס גם לכוכבים זהבי וסלומון ואמר ש"יש לנו את ערן זהבי המצויין ויש לנו את מנור סלומון שהיה פשוט מדהים".

ואכן, בנבחרת משוכנעים שהצמד סלומון את זהבי יכול להצעיד את הנבחרת לקמפיין יוצא דופן. "כבר חווינו בקמפיינים האחרונים ניצחונות אדירים, אבל כשלנו בעיקר במשחקי החוץ ולא הצלחנו לרשום הצלחות", אמר אחד השחקנים הוותיקים בנבחרת "יש לנו באמת נבחרת כישרונית וטובה ויש הפעם הזדמנות להגיע לפלייאוף אם נישאר ממוקדים במשחקי החוץ ונביא משם נקודות".

שחקני נבחרת ישראל מנור סולומון, ערן זהבי. ברני ארדוב
הצמד שיסחוף את ישראל לטורניר גדול? זהבי וסולומון/ברני ארדוב

2. למרות החגיגות האדירות שנמשכו דקות ארוכות על כר הדשא ואחר כך עברו לחדר ההלבשה, בנבחרת יכולים להיות מודאגים משתי סיבות עיקריות. הראשונה היא היכולת בחלק ההגנתי. בעיקר במחצית הראשונה הגיעו האוסטרים למצבים רבים ואם לא ההחמצות, ההתעלות של אופיר מרציאנו והרבה מזל, ישראל הייתה יכולה לרדת עם תוצאה הפוכה למחצית. "אין ספק שצריך לשפר את משחק ההגנה. זה משהו שכל הקבוצה צריכה לעשות", קבע גורם בנבחרת. "אם אנחנו רוצים לעשות משהו באמת בלתי נשכח, ההגנה חייבת להשתפר ולשחק כמו ששיחקה בחצי השעה האחרונה".

הסוגיה המדאיגה השנייה נוגעת כמובן למונס דאבור. החלוץ ספג שריקות בוז עם כל נגיעה שלו בכדור ואפילו אחרי כיבוש השער נשמע במגרש בוז צורם לעברו. ההבדל העצום בין היחס שקיבל דאבור לבין זה שקיבלו שאר שחקני הנבחרת, בא לידי ביטוי במיוחד אחרי השער שכבש חלוץ הופנהיים. אם אחרי השער הראשון של מנור סלומון וכן בשערים שבאו לאחר מכן קרא הכרוז שלוש פעמים בשם הפרטי של הכובש והקהל בשאגות אדירות השלים את שם המשפחה, אחרי הגול של דאבור מיהר הכרוז להכריז על השם הפרטי ושם המשפחה של החלוץ כשברקע חלק מהקהל מוחא כפיים לחלוץ וחלק גדול אחר שורק לו בוז.

עוד לפני המשחק שוחח רוטשיינר עם דאבור ושאל אותו האם הוא מסוגל לשחק באווירה שצפויה להיות במגרש, והשחקן השיב לו שהוא רוצה לשחק ואכן נכלל בהרכב. גם השחקנים שוחחו לא מעט בימים האחרונים עם החלוץ וניסו להכין אותו להתרחשויות. "נכון שהיו שריקות בוז, אבל אבחר לקחת את הטובים בקהל שבאו לעודד אותנו. אני שמח שגם מונס וגם אנחנו ידענו להתמודד עם משהו לא פשוט", סיפר נאתכו בסיום. "אני כל כך גאה להיות קפטן של הנבחרת הזו ולא רק לייצג את המדינה, אלא גם להוביל את השחקנים האלה שמוכיחים שאנחנו כאן כדי להילחם. לצערי במשך כל השבוע היו הרבה אנשים שניסו להכניס פנימה רעל ושיהיה יותר קשה ממה שהיה פה, אבל לשמחתי האהבה מנצחת ונבחרת ישראל הראתה לכולם שאפשר לחיות ולהיות ביחד".

גם מנור סולומון התייחס לסוגייה לאחר המשחק ואמר: "ברור שזה לא כיף שחלק מהקהל שורק בוז לחבר שלך. ידענו שזה יקרה, אבל אנחנו מאוד אוהבים את כל השחקנים מהמגזר ואין שוני בינינו, כולנו חברים טובים וכולנו אזרחי ישראל ורוצים את טובתה של המדינה. אנחנו מתבאסים שהמחלוקת הזו לא נשארה מחוץ למגרש, ושמחים שלמרות הכל מונס איתנו בנבחרת".

בסיום המשחק דאבור נראה נסער מאוד ממערבולת הרגשות שעברה עליו, אך כל שחקני הנבחרת ניגשו אליו ואף עודדו אותו להגיע איתם לחגיגות אל מול היציע הצפוני באיצטדיון. בסיום אף עשרות אוהדים חיכו לחלוץ ביציעים וניסו לעודד אותו.

מונס דאבור, נבחרת ישראל בכדורגל. ברני ארדוב
השחקנים קראו לו לחגיגות עם האוהדים. דאבור/ברני ארדוב

3. ארבע שנים ויומיים עברו מאז שערן זהבי ניצב בסיטואציה דומה מאוד לזו שנתקל בה אמש מונס דאבור, במשחק מול נבחרת מקדוניה במוקדמות מונדיאל 2018. זהבי, קפטן הנבחרת דאז, זכה לשריקות בוז בכל נגיעה באצטדיון בחיפה ובאקט של מחאה זרק את סרט הקפטן, מה שהוביל לסאגה מתמשכת ולהפסקה של שנה שלמה מהמדים הלאומיים. מאז הרבה השתנה, וזהבי הצליח לבסס את מעמדו ככוכב הבלתי מעורער של הנבחרת גם באצטדיון בחיפה.

אם מישהו חשב שגם שחקנה של פ.ס.וו איינדהובן יזכה לקבלת פנים צוננת, הוא התבדה עוד בחימום. זהבי מהרגע הראשון זכה לתשואות אדירות ובמהלך כל המשחק ובייחוד לאחריו 13,500 הצופים באיצטדיון הראו המון אהבה למספר 7. כרבע שעה אחרי המשחק כשהיציעים כבר היו ריקים נשארו כ-100 אנשים שעוד התפללו שזהבי יגיע ליציעים ויוכלו ויתפנה לסלפי איתם - מה שאכן קרה בסופו של דבר. זהבי אף העניק את חולצת המשחק שלו לאחד האוהדים, בזמן ששאר השחקנים היו כבר ספונים עמוק בחדר ההלבשה.

החוויה המתקנת של זהבי הסתיימה גם עם שער צמד שערים, שהעמידו אותו במרחק של שער אחד בלבד מהשוואת שיא הכיבושים בנבחרת ששייך למוטל'ה שפיגלר.

"זהבי שחקן ברמות הכי גבוהות. כשעומד בפניו אתגר, זה רק מעלה את הרמה שלו עוד יותר", טוען אחד מהשחקנים בנבחרת המיודד מאוד עם החלו. "הוא רואה בקמפיין הזה אולי הזדמנות אחרונה להעפיל לטורניר גדול, והלוואי שגם הפעם נצליח יחד איתו לשבור עוד מחסום". זהבי כמובן ינסה להשלים עוד שיא במשחק נגד דנמרק השבוע, אך גם בסביבתו מודים שעם כל הרצון שלו לשבור שיאים אישיים, הדבר הכי חשוב מבחינתו הוא להפתיע ולהוביל את ישראל למונדיאל בקטאר.

שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי. ברני ארדוב
עובר כל מחסום. זהבי/ברני ארדוב

4. כעת בנבחרת ימשיכו בהכנות למשחק ביום שלישי מול דנמרק בקופנהאגן. לא מעט שחקנים התלוננו במהלך המשחק ובסיומו על כאבים ובנבחרת יבדקו אותם היום על מנת לראות אם כולם כשירים לצאת למשחק מול מוליכת הבית. נאתכו הודיע שהוא מרגיש מתיחה קלה ברצועות הקרסול, איתן טיבי חש עומס וגם סאן מנחם התלונן על עייפות, אך השניים האחרונים צפויים להיות כשירים למשחק. מי שבספק גדול הוא חאתם עבד אלחמיד. בלם הפועל באר שבע שנפצע במפשעה במשחק מול בית"ר ירושלים במסגרת הליגה, עלה לשחק אתמול עם זריקה והתמקם בעמדת הקשר האחורי. במחצית השנייה הוסת חזרה אלחמיד לעמדתו הטבעית וזכה למחמאות גדולות על יכולתו כבלם. "אלחמיד היה פנטסטי", החמיא רוטשטיינר. "גם כקשר אחורי הוא היה מצויין, וכל זה בזמן שהוא פצוע וכואב. נקווה שהוא יוכל לטוס איתנו לדנמרק".

גם בסיום המשחק אלחמיד התלונן על כאבים חזקים במפשעה וכן על כיווצים. הבלם עבר כבר בדיקה ראשונית על ידי הצוות הרפואי בשעות לילה והיום יעבור שוב בדיקה נוספת שאחריה יוחלט אם יישאר בסגל. הבלם אמר לצוות הרפואי שהרצון שלו הוא לשחק וייתכן שיקבל שוב זריקה כדי לשחק מול הדנים.

ערן זהבי עם מנכ"ל דן כרמל חיפה בן ינובר. יחצ,
ערן זהבי עם מנכ"ל דן כרמל חיפה בן ינובר/יחצ

נבחרת ישראל התארחה במלון דן כרמל חיפה לקראת המשחק עם נבחרת אוסטריה, שהתארחה במלון דן פנורמה בעיר. עם הגעתם ביום חמישי בערב, כל שחקני הנבחרת וצוות המאמנים הגיעו ישירות לאולם הרונדו במלון שם הוגשה להם ארוחה פרטית, כשלקראת האירוח נבנה לשחקנים תפריט אוכל שראשי הנבחרת הקפידו בכל הימים שיאכלו רק אותו.
 
במהלך כל סוף השבוע שנבחרת ישראל בכדורגל התארחה בדן כרמל אורחי המלון הקפידו להצטלם עם שחקני הנבחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully