וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחוק רק שער אחד מהשיא של שפיגלר: ערן זהבי הלוהט השלים חמישייה בארבעה ימים

עודכן לאחרונה: 5.9.2021 / 9:02

אחרי השלושער מול איי פארו והצמד מול אוסטריה, זהבי המשיך בכושר ההבקעה הנדיר שלו במדים הלאומיים והגיע ל-31 שערים במדי הנבחרת. המספרים מראים: הפריחה תחת רוטנשטיינר

תקציר ה-2:5 של נבחרת ישראל על אוסטריה במוקדמות המונדיאל/ספורט1

מה כבר אפשר להגיד על ערן זהבי? החלוץ הישראלי המשיך הערב (שבת) בכושר ההבקעה המדהים שלו כשכבש צמד במדי הנבחרת והוליך את ישראל לניצחון 2:5 על אוסטריה במוקדמות המונדיאל. היום זהבי כבש את השערים ה-30 וה-31 במדי הנבחרת, וכעת הוא רחוק רק שער אחד מהשיא של מוטל'ה שפיגלר - 32 שערים בנחרת ישראל. על הדרך הוא העלה את מאזן השערים בקריירה שלו ל-339, אחרי שהשבוע כבר עבר את אלון מזרחי. אחרי שכבש שלושער מול איי פארו, הוא השלים חמישה שערים בארבעה ימים, והמשיך למצב את עצמו כאחד הסקוררים הגדולים בתולדות הענף בישראל.

שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי. ברני ארדוב
עד שהאוסטרים הגיעו, אף אחד לא חשב שהפרישה מהנבחרת היא הפסד גדול. זהבי/ברני ארדוב

מילים רבות נכתבו על החיבור בין הכדורגל האוסטרי לחלוצים הישראלים. מונס דאבור ושון וייסמן היו מלכי השערים בבונדסליגה המקומית, עומר דמארי הפציץ במשך חצי עונה ונרכש בסכום עתק (לשחקן ישראלי) על ידי ר.ב. לייפציג. דור חוגי עשה את המעבר מהליגה הלאומית בישראל ל-8 שערים בליגה הבכירה באוסטריה וכעת תורו של תאי בריבו לחגוג. אבל השחקנים הנ"ל הם לא היחידים וגם ערן זהבי - למרות שמעולם לא שיחק בליגה האוסטרית - מאוד נהנה מהחיבור הזה.

כשוילי רוטנשטיינר ואנדי הרצוג לקחו את המושכות בנבחרת ישראל כמנהל טכני ומאמן ראשי בזה הסדר, זהבי היה מוקצה. זריקת סרט הקפטן בהפסד לצפון מקדוניה עוד הדהדה בזיכרון, והאמת? באותם ימים לא היה נראה שמדובר בהפסד גדול. החלוץ עמד אז על מאזן של 6 שערים ב-29 משחקים והיה רחוק מלהיות ה-כוכב ב-ה' הידיעה, של נבחרת ישראל.

אבל רוטנשטיינר והרצוג התעקשו ודחפו ליישור ההדורים. זהבי התנצל והמנהל הטכני דאז הסביר: "לא הסתרתי את השאיפה שלי ושל אנדי הרצוג לראות את ערן לובש שוב את המדים הלאומיים ומסייע לנו להעמיד את הסגל החזק ביותר".

הרצוג הוסיף: "כמאמן הנבחרת, אני חייב לעשות הכל כדי שבסגל יהיו השחקנים הטובים ביותר. ההחלטה לחזור מהפרישה ולהצטרף שוב לנבחרת אינה פשוטה עבור אף שחקן, אבל ערן שלם עם המהלך".

עוד בוואלה!

הקרב על מלכות הביצה: הדרמה הקטנונית בין אלון מזרחי לערן זהבי

לכתבה המלאה
ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל עם המאמן אנדראס הרצוג. ברני ארדוב
ידע בדיוק למה הוא מתעקש על הסקורר. הרצוג עם זהבי/ברני ארדוב

ערן זהבי בנבחרת ישראל

תחת לואיס פרננדז: 8 משחקים, 0 שערים
תחת אלי גוטמן: 22 משחקים, 4 שערים
תחת אלישע לוי: 9 משחקים, 2 שערים
תחת אנדי הרצוג: 13 משחקים, 13 שערים
תחת וילי רוטנשטיינר: 14 משחקים, 12 שערים

בעידן האוסטרי של נבחרת ישראל, זה כבר ערן זהבי אחר. תחת לואיס פרננדז הוא כלל לא הבקיע, אצל אלי גוטמן שמכיר אותו כל כך טוב, שיחק בעמדות אחוריות יותר ובקושי מצא את הרשת וגם תחת אלישע לוי הסטטיסטיקה לא הייתה מזהירה.

ומאז? תחת אנדי הרצוג זהבי שותף ב-13 משחקים וכבש ב-9 מהם. הוא הכריע את אוסטריה עם שלושער, הפציץ נגד לטביה, מצא את הרשתות של יאן אובלק, סקוטלנד ועוד, ובמו רגליו העניק נקודות לנבחרת ישראל בקמפיינים השונים. אצל רוטנשטיינר הממוצע מעט נמוך יותר, אבל עדיין פנומנלי.

הרצוג מחמיא לזהבי בכל ריאיון עד היום כשהוא נשאל לגבי הסופרסטאר ורוטנשטיינר סומך עליו בעיניים עצומות. שני האוסטרים לא הצליחו להביא את ישראל להישגים, אבל אם תשאלו את זהבי, הוא בוודאי מאוד נהנה אצלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully