וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנגלים בהלם מהאירועים בהונגריה: "לפיפ"א ולאופ"א לא אכפת מגזענות"

שלושת האריות חגגו עם 0:4 קליל, אבל בממלכה מתקשים לעכל את ההתנהגות המכוערת של הקהל בבודפשט: "עצוב שזה קורה, אנחנו נתנו לכדורגל לדבר"

תקציר: הונגריה - אנגליה 4:0/ספורט1

נבחרת הונגריה הצליחה להפתיע רבים ביורו האחרון כשסיימה ב-1:1 נגד צרפת וב-2:2 נפלא נגד גרמניה, אולם אמש (חמישי) היה זה ערב שבבודפשט ממש לא ירצו לזכור. זה לא רק שהנבחרת הובסה 4:0 על ידי אנגליה, אלא שאוהדיה שוב התפרעו והגזעניים שבהם גרמו לחרפה נוספת.

בהונגריה נלחמים באוהדים הגזענים תקופה ארוכה, אבל נראה שהמאבק נוחל כישלון חרוץ. אפילו במשחקי היורו נתקלו שחקני נבחרות פורטוגל, צרפת וגרמניה בגזענות קשה מצד האוהדים ההונגרים, שגם מרבים להשתמש בסיסמאות הומופוביות במטרה להעליב את שחקני היריבה בתואנה שהם מנסים להוציאם מריכוז, אלא שאתמול הם אירחו את אנגליה - אולי הנבחרת שמובילה את המאבק בגזענות - והאירוע יצא מכלל שליטה.

עוד בוואלה!

רק 1:1 לאיטליה נגד בולגריה, הונגריה-אנגליה 4:0. צפו בתקציר

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת אנגליה חוגגים עם הארי קיין. Michael Regan, GettyImages
דלקאן רייס משיב לגזענים בדרכו/GettyImages, Michael Regan

האנגלים אמנם ניסו להתעלם ככל שביכולתם והמשחק הגיע לסיומו כמתוכנן, אבל הבוקר דווח בתקשורת האנגלית על הלם מצדם של אנשי ושחקני "שלושת האריות". האוהדים ההונגרים השליכו לעברם כוסות וחפצים מכל הבא ליד, ניתן היה לראות זאת בעיקר לאחר שער היתרון שכבש ראחים סטרלינג, והשמיעו קריאות גזעניות קשות, בעיקר לכיוון הקשר הצעיר ג'וד בלינגהאם שהתחמם בסמוך ליציע של הפנאטים ההונגרים.

דקלאן רייס, בהתרסה להתנהגות הקהל המקומי, הרים את אחת מכוסות המשקה שהושלכו לכר הדשא לאחר השער של סטרלינג ושתה ממנה, אולם הארי קיין, קפטן נבחרת אנגליה, טען שלא שמע דבר. עם זאת, הכוכב קרא להעניש בחומרה את הקהל ההונגרי: "אשוחח עם חבריי לנבחרת כדי להבין אם הם שמעו קריאות גזעניות מצד ההונגרים ואנחנו נדווח על כך לאופ"א, בתקווה ששם יטפלו בנושא בחומרה".

גריליש: "אווירה שלא מתקבלת על הדעת"

ג'ק גריליש היה מהשחקנים היחידים שלעת עתה צייצו בנושא כשכתב "ניצחון נפלא באווירה שלא מתקבלת על הדעת", ואילו הבלם ג'ון סטונס, בדומה לקיין, הבהיר כי לא שמע בעצמו קריאות גזעניות: "שמעתי על כך אחרי המשחק ומאוד עצוב וכואב לי שאלו ארועים שקורים במשחקים שלנו. אני בטוח שפיפ"א תטפל בכך. אנחנו עומדים ביחד ונמשיך להילחם בגזענות, אבל במקביל גם מאמינים כולנו שצריך לתת לכדורגל לדבר ואני שמח שזה מה שעשינו".

איאן רייט, שחקן העבר שמשמש כיום פרשן בתקשורת האנגלית, בחר לתקוף את פיפ"א ואופ"א לאחר משחק נוסף בו שחקני נבחרת אנגליה חוו גזענות קשה: "זה לא מאמין ששני ארגונים כל כך גדולים לא מסוגלים להתמודד עם זה ולהרחיק אותם. שחקנים שחומי עור יודעים שהם יסבלו מגזענות במקומות כאלה, זה מביך ואני פשוט לא יודע מה לומר. כנראה שלאופ"א ולפיפ"א פשוט לא אכפת, לא אכפת להם".

אוהדי נבחרת הונגריה בכדורגל. Michael Regan, GettyImages
"כנראה שלפיפ"א ולאופ"א לא אכפת". האולטראס ההונגרי/GettyImages, Michael Regan

יש לציין שהונגריה נענשה בשלושה משחקים ללא קהל בעקבות התנהגות אוהדיה ביורו, אולם העונש תקף למשחקי אופ"א בלבד ועל כן במוקדמות המונדיאל היא נהנית מתמיכת 60 אלף צופים ביציעים, מהם אלפים שמסבים לה ולעולם הכדורגל נזקים כבדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully