וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדי החוץ: דור העתיד של הכדורסל הישראלי בוחר בחו"ל

דני אבדיה ישחק אצל מאמן שמתהדר בקידום צעירים, ים מדר בדרך לחיקו של מפתח הכישרונות מספר 1 ביבשת, זוסמן ובלאט הגיעו לחממה מפורסמת וגם נועם יעקוב וגלעד לוי יתחנכו באקדמיות נחשבות. הכוכבים הבאים של הנבחרת מחתימים דרכונים, ונראה שהם בידיים טובות

ים מדר מתאמן בניו יורק לקראת ליגת הקיץ של ה-NBA/מתוך טוויטר

הכדורסל הישראלי בונה הרים וגבעות על הדור הצעיר, שאמור לקחת את הענף צעד קדימה. עם כישרונות יוצאי דופן שהצעידו את נבחרת העתודה לשתי זכיות רצופות באליפות אירופה ועוד שלל שחקנים מבטיחים, העתיד נראה ורוד - אבל הוא יהיה תלוי במידה רבה, כך נראה, בגורמים זרים.

אחרי הסיכום של ים מדר עם פרטיזן בלגרד, העונה שבפתח תהיה יוצאת דופן: הרוב המכריע של שחקני דור העתיד של הכדורסל הישראלי ישחק בחו"ל, ויתפתח הרחק מגבולות המדינה. בזמן ששחקנים מדור הביניים כמו רפי מנקו ואיתי שגב חזרו לישראל ואחרים מהדור הוותיק נראים בדרך לשם (גל מקל), הדור הבא עושה את הדרך ההפוכה.

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס. Will Newton, GettyImages
בעמדת פריצה. אבדיה/GettyImages, Will Newton

NBA

דני אבדיה יישאר הנציג הישראלי היחיד בליגה הטובה בעולם. אחרי עונת רוקי מאתגרת שלימדה אותו מה החסרונות והיתרונות של לשחק לצד שני כוכבים דומיננטיים כמו ראסל ווסטברוק ובראדלי ביל, אחרי שספג פציעה קשה שקטעה את המומנטום שלו בשלהי העונה הרגילה, אבדיה חוזר לעונה השנייה עם מידה מסוימת של אופטימיות.

אמנם דקות המשחק שלו רחוקות מלהיות מובטחות, בעיקר בשל העומס שנוצר בעמדות הפורוורד, אבל עם מאמן חדש שלפי ההצהרות הראשוניות מתכנן לעשות בו שימוש שונה מקודמו בתפקיד סקוט ברוקס, וללא מוביל כדור ריכוזי כמו ראסל ווסטברוק, ייתכן שתיפתח עבורו הדלת לעונת פריצה. המאמן הטרי ווס אנסלד ג'וניור מתהדר ביכולת שלו לפתח שחקנים צעירים, ובעבודתו הקודמת כעוזר מאמן דנבר תרם רבות לפריצה של ניקולה יוקיץ', ג'מאל מארי ומייקל פורטר ג'וניור. איתו, ייתכן שגם אבדיה יעשה צעד קדימה.

שחקן אלבה ברלין יובל זוסמן באימון. האתר הרשמי של אלבה ברלין, אתר רשמי
יביא לידי ביטוי איכויות אחרות? יובל זוסמן/אתר רשמי, האתר הרשמי של אלבה ברלין

יורוליג

יובל זוסמן ותמיר בלאט יחדשו את שיתוף הפעולה הפורה ביניהם מנבחרות ישראל באלבה ברלין, ואמורים לקבל במה נרחבת יחסית, גם ביורוליג. אלבה הפכה בשנים האחרונות לחממה נהדרת לפיתוח כישרונות צעירים: היא ייצאה שחקנים רבים לליגות וקבוצות בכירות יותר, הן בעמדות שזוסמן משחק בהן (רוקאס גידראיטיס, סימונה פונטקיו) והן בעמדת הרכז של בלאט (מרטין הרמאנסון).

זוסמן שהתקדמותו נעצרה בשנתיים האחרונות, מקווה להבליט יותר את האיכויות ההתקפיות שלו, שלא באו לידי ביטוי במכבי תל אביב, שם יועד לו תפקיד הגנתי בעיקר. בלאט שמצטרף לאלבה שנה אחרי שהוחתם על ידה, נחת לסיטואציה נוחה יחסית. מלבד יונאס מאטיסק הצעיר, אין לאלבה רכז טבעי מלבדו. מאודו לו אמור להיות השחקן הבכיר בעמדה הזו, אבל מסוגל לשחק גם בעמדה 2. בשבועות האחרונים בדקה אלבה את האפשרות להחתים גם גארד אמריקאי, אבל השבוע הודה המנהל הספורטיבי הימאר אוחדה שייתכן שהקבוצה תשאיר את מצבת הגארדים כפי שהוא בשל אילוצים כלכליים. מי שיעמוד על הקווים הוא "ישראלי" נוסף - ישראל גונסאלס הספרדי, עוזרו הנאמן של אאיטו גרסיה רנסס בשנים האחרונות, שמונה היום רשמית לתפקיד.

ים מדר שחקן הפועל תל אביב. דני מרון
בית ספר לכדורסל. מדר/דני מרון

יורוקאפ

מלבד תומר גינת שינסה להמשיך להוכיח את עצמו במדי לבלואה מטרופוליטנס, ים מדר יהיה ככל הנראה המצטרף החדש למפעל. למדר תחכה תחרות לא קלה על דקות, וכמו חניכו הישראלי הקודם של ז'ליקו אוברדוביץ', עודד קטש, צפוי לפתוח את העונה כשחקן ספסל. מדר יזכה לעבוד לצד מפתח הכישרונות מספר 1 ביבשת: פס הייצור של אוברדוביץ' כולל עשרות שחקנים בכירים ביבשת בעבר ובהווה, ולמרות התובענות והקשיחות המפורסמת שלו, מדר יקבל בית ספר למקצוענות.

את העמדה שלו יוביל קווין פאנטר, שחקן עם רקורד מוכח ביורוליג, שאמור להיות הכוכב של הקבוצה בעונה הקרובה. כמו כן, ישחק איתו זאק לידיי, אקס הפועל גלבוע גליל ועוד שחקן שהגיע אחרי עונה אישית מרשימה ביורוליג במדי מילאנו. המטרה המוצהרת של פרטיזן היא שדרוג ליורוליג בעונה הבאה, ויש סיכוי טוב שזה יקרה, בין באמצעות השגת הכרטיס דרך העפלה לגמר היורוקאפ, ובין אם דרך כרטיס חופשי מיול"ב. כך או כך, מדר יגיע לקבוצה גדולה עם עבר מפואר, הווה שאפתני ועתיד מבטיח.

גלעד לוי במדי אסטודיאנטס. מתוך האתר הרשמי של ולנסיה, צילום מסך
יערוך בכורה בקבוצה הבוגרת? גלעד לוי/צילום מסך, מתוך האתר הרשמי של ולנסיה

שאר אירופה

שניים מהשחקנים המבטיחים של הנבחרות הצעירות ישחקו באירופה בעונה הבאה. נועם יעקוב, מצטיין ליגת הנוער הישראלית בעונה החולפת, חתם בוילרבאן ואמור להשתלב בשלב ראשון בקבוצת הנוער של המועדון. הקבוצה הצרפתית הנמצאת בבעלותו של רכז העבר האגדי טוני פארקר, ממצבת את עצמה בשנים האחרונות כקבוצה שאפתנית ומסקרנת. פרוייקט הדגל שלה בעונה הקרובה יהיה הפיתוח של כישרון צעיר אחר וגדול בהרבה: ויקטור וומבניאמה בן ה-17, שנחשב בעיני רבים לצעיר המוכשר ביותר בעולם כולו, ויהיה חלק מהקבוצה הבוגרת בעונה הקרובה.

גלעד לוי, חבר נבחרת העתודה, ינסה להמשיך להתקדם במדי אסטודיאנטס, ויקווה להרוויח העונה מקום של קבע בסגל הקבוצה הבוגרת. לוי שהגיע לאסטודיאנטס לפני שנתיים, עדיין לא רשם הופעת בכורה בקבוצה הבוגרת, אבל מקווה לעשות זאת בעונה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully