וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פ.ס.ז' תתעסק בליגת האלופות ובאמבפה, המתחרות ינסו לחקות את ליל: צרפת פותחת עונה

6.8.2021 / 18:01

דונארומה, חכימי, ויינאלדום וראמוס (ואולי גם מסי?) גויסו כדי להביא תואר אירופי והליגה שוב לא בראש סדר העדיפויות, בטח כשהכוכב הגדול מכוון למדריד. מארסיי, מונאקו וניס אורבות, ליל בסימן שאלה וגם פטר בוס ואוסקר גרסיה כאן. הליגה הצרפתית יוצאת לדרך

היום הראשון של סרחיו ראמוס כשחקן פריז סן ז'רמן/מתוך האתר הרשמי של פ.ס.ז'

עוד לפני שריקת הסיום של האולימפיאדה, הכדורגל האירופי משכים מתנומת הקיץ הקצרה אחרי יורו 2020, והליגה הראשונה מבין חמש הבכירות שחוזרת לפעילות היא הליגה הצרפתית, שעברה סערה עם העברת זכויות השידור לאמזון פריים. התואר הראשון של העונה חולק בתחילת השבוע בבלומפילד, אבל משחק אלוף האלופים לא אמור להעיד על ההמשך - לא מבחינת ליל ובטח לא מבחינת פריז סן ז'רמן. המדריך לפתיחת עונת 2021/22 בליג 1.

שחקן פריז סן ז'רמן קיליאן אמבפה. רויטרס
עונת פרידה מהליגה הצרפתית? קיליאן אמבפה/רויטרס

משחקי מחזור הפתיחה

  • מונאקו - נאנט (שישי, 22:00)
  • ליון - ברסט (שבת, 18:00)
  • טרואה - פריז סן ז'רמן (שבת, 22:00)
  • ראן - לאנס (ראשון, 14:00)
  • בורדו - קלרמון (ראשון, 16:00)
  • ניס - ריימס (ראשון, 16:00)
  • סנט אטיין - לוריין (ראשון, 16:00)
  • שטרסבורג - אנז'ה (ראשון, 16:00)
  • מץ - ליל (ראשון, 18:00)
  • מונפלייה - מארסיי (ראשון, 21:45)

עוד בוואלה!

לא בכושר? תמונה של ניימאר מהחופשה עוררה סערה ברשת

לכתבה המלאה
אשרף חכימי שחקן פריז סן ז'רמן מול ג'ונתן במבה שחקן ליל. ברני ארדוב
הרכש היקר של הקיץ בליג 1. אשרף חכימי/ברני ארדוב

פריז סן ז'רמן

הקטארים שוב יעמידו את התקציב הכי גבוה בצרפת, ובפער עצום, אבל עם כל הכבוד לליגה ולתואר שאבד, מטרת העל הייתה ועודנה זכייה בליגת האלופות. אחרי הגמר ב-2020 וחצי הגמר ב-2021, פריז סן ז'רמן רוצה להיות אלופת אירופה ב-2022 ולשם כך גויסו כשחקנים חופשיים (עם משכורות עתק) סרחיו ראמוס, ג'ורג'יניו ויינאלדום וגם ג'אנלואיג'י דונארומה, ה-MVP של היורו שנכנס לתחרות מעניינת על עמדת השוער הראשון עם קיילור נבאס. אשרף חכימי הוא הרכש היקר ביותר בצרפת בקיץ הזה (60 מיליון יורו שיכולים לגדול ל-70) ואולי, לאור ההתפתחויות הדרמטיות בברצלונה, צפויה גם הפתעת ענק בדמות ליאונל מסי. ניימאר אמנם האריך חוזה, אבל קיליאן אמבפה מעוניין לעזוב בקיץ הבא (לריאל מדריד) כשחקן חופשי ועתידו ימשיך להעסיק את פ.ס.ז' לאורך העונה.

בוראק יילמאז שחקן ליל חוגג שער. רויטרס
יתפתה לעבור לניס? בוראק יילמאז/רויטרס

ליל

גם הזכייה הראשונה אי פעם באלוף האלופים (אחרי עוד ניצחון על פ.ס.ז') לא יכולה לטשטש את הבעיות הרבות בליל. יומיים אחרי האליפות המדהימה, המאמן כריסטוף גאלטייה הבין שלא תהיה לו אפשרות להעמיד קבוצה ראויה לליגת האלופות ונטש. חילופי הבעלות והחובות אילצו למכור (יחסית בזול) את השוער מייק מניאן והקשר בובקארי סומארה - שניים מהעוגנים בעונת האליפות - ולז'וסלן גורבנק צפויה משימה לא פשוטה. המאמן החדש קיבל את התפקיד באופן מפתיע למדי, אחרי שנכשל בבורדו ולא אימן במשך שנתיים, ורק כי נפלו מועמדים אחרים בהם חשק המנהל הספורטיבי סילבן ארמן. החיזוק בינתיים צנוע ביותר (רק הבלגי בן ה-19 אמאדו אונאנה), הסקורר בוראק יילמאז עשוי להתפתות לחבור לגאלטייה בניס וגם אחרים עוד יכולים להימכר לפני סגירת החלון.

קווין פולאנד שחקן מונאקו עם וויסאם בן ידר. רויטרס
שילוב קטלני בהתקפת מונאקו. קווין פולנד עם וויסאם בן ידר/רויטרס

מונאקו

ניקו קובאץ' עשה עבודה נפלאה בנסיכות בעונה שעברה, העמיד קבוצה חזקה שבמשך חודשים ארוכים הייתה הצלע השלישית במאבק האליפות וכעת נלחם במוקדמות גם על כניסה לשלב הבתים של ליגת האלופות. מונאקו תמשיך ליהנות בהתקפה מהשילוב הקטלני של הקפטן וויסאם בן ידר והגרמני קווין פולנד, שקיבל עוד חברים מהמדינה כמו אלכסנדר נובל ואיסמעיל יקובס. ז'אן לוקאס נרכש מליון כדי לעבות את הקישור, בו עדיין נמצאים ססק פברגאס ואלכסנדר גולובין, והשבוע הגיע גם מיירון בואדו המבטיח מאלקמאר ב-17 מיליון יורו.

ז'וניניו, פטר בוס מאמן ליון החדש, ז'אן מישל אולאס. הטוויטר של ליון, אתר רשמי
עונת מבחן בליון. פטר בוס עם ז'וניניו וז'אן מישל אולאס/אתר רשמי, הטוויטר של ליון

ליון

הולנדי הלך והולנדי בא אצל ז'אן מישל אולאס. ממפיס דפאי, שהיה כה דומיננטי והרשים בארבע שנים וחצי בליגה הצרפתית, הגשים את חלומו ועבר לברצלונה אחרי שלא הצליח להחזיר את ליון לליגת האלופות. גם המאמן רודי גרסיה נפרד ובמקומו הגיע מיודענו פטר בוס, מאמן מכבי תל אביב בעבר, שזכה לאמונם של אולאס והמנהל הספורטיבי ז'וניניו. אמן הכדורים החופשים מברזיל הביא את המגן הנריקה מוואסקו דה גמה ואת הבלם המנוסה דמיאן דה סילבה מראן, אבל ליון עדיין לא הוציאה כסף ובטח לא מצאה תחליף לממפיס. גם חוסם עוואר עוד עשוי לעזוב בחודש הקרוב, ילד הפלא ריאן שרקי אמור לעשות את קפיצת המדרגה.

ארקדיוש מיליק שחקן מארסיי חוגג שער. Daniel Cole, AP
מארסיי בונה על השערים שלו. ארקדיוש מיליק/AP, Daniel Cole

מארסיי

בניגוד לקבוצות האחרות שמקוות לאתגר את פ.ס.ז', מארסיי הייתה פעילה מאוד בחלון. ז'רסון (25 מיליון יורו), לואן פרס וקונרד דה לה פואנטה נרכשו, פאו לופס, ג'נגיז אונדר, וויליאם סאליבה ומתאו גנדוזי הגיעו בהשאלות ועדיין לא נראה שחורחה סמפאולי בא על סיפוקו. המאמן הארגנטינאי הנמרץ הביא לשיפור מאז שהגיע לסטאד ולודרום וכעת ינסה להוביל את מארסיי לתואר ראשון אחרי עשור. ארקדיוש מיליק, שכבש 10 שערים בחצי עונה, נמצא הפעם מהרגע הראשון ויאיים על מלכות השערים.

אדוארדו קמאבינגה שחקן ראן. Quality Sport Images, GettyImages
צריך להתאושש מעונה מאכזבת. אדוארדו קמאבינגה/GettyImages, Quality Sport Images

ראן

עוד קבוצה שעברה חילופי מאמנים באמצע העונה הקודמת, אחרי שהתקשתה לשלב בין הליגה להופעת הבכורה בליגת האלופות, ומקווה להמשיך במגמת השיפור. ברונו ז'נסיו נפרד משני שחקני מפתח כמו סטיבן אנזונזי ודמיאן דה סילבה וישים את המפתחות בידיו של אדוארדו קמאבינגה הצעיר, שאכזב בשנה שעברה אחרי שזומן לסגל הנבחרת הבוגרת ומתחיל כנראה את עונת הפרידה שלו מראן, לפני המעבר למועדון פאר. הבלם לואיק באדה (17 מיליון יורו) ושחקן הכנף קמאלדין סולמאנה (15 מיליון) נרכשו בסכומים לא קטנים ובשאיפה למכירות גדולות יותר בעתיד.

דאנטה. GettyImages
לא היה מוכן לפרוש. דאנטה/GettyImages

ניס

סר ג'ים רטקליף רוצה כרטיס לצ'מפיונס ליג וניס יצאה לעוד מסע קניות בקיץ אחרי עונה מאכזבת, אבל הרכש המשמעותי מכולם הוא המאמן כריסטוף גאלטייה, שעשה עבודה יוצאת דופן בליל וגם לפני כן בסנט אטיין. גאלטייה רצה להיות קרוב יותר למשפחה ונענה להצעה מניס, שלא רק שילמה לליל 5 מיליון יורו עבורו וכמעט הכפילה את שכרו, אלא גם הבטיחה לו את התקציב השני בגובהו בליגה. בינתיים הוא קיבל את קלווין סטנגס, ז'אן-קלר טודיבו, פאבלו רוסאריו, מריו למינה, מלווין באר וג'סטין קלייברט, והיד עוד נטויה. דאנטה בן ה-37 חוזר מפציעה קשה, אמין גואירי ימשיך להלהיב ויש תקווה שהיורו העיר את קספר דולברג.

אוסקר גרסיה מונה רשמית למאמן ריימס. StadeDeReims, אתר רשמי
נכנס לנעליים גדולות. אוסקר גרסיה/אתר רשמי, StadeDeReims

שאר הליגה

אחרי שנכשל בקדנציה הקודמת שלו בצרפת (סנט אטיין) ואז גם באולימפיאקוס וסלטה ויגו, אוסקר גרסיה ינסה לתקן את הרושם בריימס, שם הוא נכנס לנעליו הגדולות של דויד גויון, שעשה ניסים ונפלאות בארבע השנים האחרונות. מאמן מכבי תל אביב לשעבר יסתמך על ההגנה בראשות עוד צהוב בדימוס, פרדראג ראיקוביץ' (אלא אם יעבור בסופו של דבר לליל), בתקווה לעונה רגועה במרכז הטבלה.

לאנס תרצה שוב להפתיע, והפעם עם הקהל הנאמן שלה שחוזר ליציעים. קלוד פואל ניקה את חדר ההלבשה הבעייתי של סנט אטיין ויקווה לעונה שקטה יותר, וזו גם התפילה של נאנט אחרי שניצלה בקושי מירידה. מונפלייה נפרדה ממרכז ההגנה המבוגר באירופה (הילטון בן ה-43 פרש, דניאל קונגרה בן ה-36 עבר לטולוז) ושמרה על ההתקפה האטרקטיבית, בעוד בורדו ניצלה מפירוק בזכות בעלים חדש ומנסה לבנות פרויקט בראשות ולדימיר פטקוביץ' שעשה חיל בנבחרת שוויץ.

והעולות? טרואה נמצאת תחת אותה בעלות של מנצ'סטר סיטי וכך יכלה להשקיע כ-15 מיליון יורו בקיץ הזה, בניגוד לקלרמון שמתקשה לגייס שחקנים לעונת הבכורה ההיסטורית שלה בליג 1 (בשנה ה-110 להיווסדו של המועדון) ואם תצליח להינצל מירידה זה יהיה הישג פנטסטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully