וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היריבות, המענקים והתאריכים: הדרך של מכבי תל אביב, באר שבע ואשדוד בקונפרנס ליג

שלוש הנציגות הישראליות יצטרפו בסיבוב המוקדמות השני: הצהובים יהיו מדורגים לכל אורך הדרך במפעל החדש, באר שבע עשויה גם היא להגיע לפלייאוף כמדורגת ולאשדוד מצפה אתגר לא פשוט. הפרס: הגעה לשלב הבתים שווה מעל 4.2 מיליון יורו

תקציר: מכבי תל אביב - עירוני קרית שמונה 2:2/ספורט1

פרט להכתרה של מכבי חיפה, מחזור הסיום של ליגת העל גם השלים את תמונת הקבוצות הישראליות שיחנכו את המפעל החדש של אופ"א, הקונפרנס ליג. מכבי תל אביב סיימה כסגנית, מ.ס. אשדוד השלישית חוזרת לאירופה אחרי 16 שנה והפועל באר שבע שמרה על המקום הרביעי למרות ההפסד בחיפה ותרשום קמפיין אירופי שמיני ברציפות בלי קשר לתוצאה בגמר הגביע, שכן הפועל תל אביב לא קיבלה אישור לשחק באירופה.

שחקני מכבי תל אביב. אריאל שלום
יעשו עוד שלב בתים? שחקני מכבי תל אביב/אריאל שלום

שלוש הנציגות הישראליות יחלו את דרכם בקונפרנס ליג בסיבוב המוקדמות השני שישוחק ב-22 ביולי, כאשר ההגרלה תהיה כבר ב-16 ביוני. מכבי תל אביב (20.5 נקודות דירוג) תהיה מדורגת בו ולאורך כל הדרך, בעוד הפועל באר שבע (17.5) תהיה מדורגת בסיבוב המוקדמות השני והשלישי, אבל לגבי הפלייאוף היא תלויה בתוצאות אחרות ותקווה להדחות של כמה קבוצות בכירות ממנה. אשדוד עם ניקוד נמוך (4.875 - הניקוד של הליגה) ולכן לא תהיה מדורגת.

היריבות האפשריות כרגע הן רבות, והרשימה כמובן תצומצם לקראת כל הגרלה. נכון לעכשיו, מכבי תל אביב והפועל באר שבע יכולות לקבל בסיבוב השני בעיקר יריבות נוחות ממדינות כמו סן מרינו, ויילס, איסלנד וגיברלטר, אבל יש גם אופציות קשות יותר כמו אריס סלוניקי, האמרבי, ולרנגה או פוגון שצ'צין. לאחר מכן הן יכולות להיתקל גם בקבוצות כמו ויטסה ארנהם של אלי דסה, היברניאן של אופיר מרציאנו, רובין קאזאן וסוצ'י הרוסיות או טרבזונספור הטורקית של אנתוני וואקמה.

אם יגיעו לשלב הפלייאוף, הצהובים יהיו בכל מקרה מדורגים ואז היריבה הכי קשה יכולה להיות אוניון ברלין הגרמנית. גם מולדה, רוזנבורג ופאסוס דה פריירה של דור ג'אן ברשימה. באר שבע לפחות כרגע לא מדורגת בפלייאוף, מה שאומר שהיא עשויה להגריל את רומא של ז'וזה מוריניו, טוטנהאם, אנדרלכט שאליה מצטרף ליאור רפאלוב, גנט של יונס מלדה, באזל ואחרות.

חלק מהיריבות הללו נמצאות בין האפשרויות של מ.ס. אשדוד כבר בסיבוב השני. כאמור, הקבוצה של רן בן שמעון לא מדורגת, כך שיריבות מאתגרות כמו פרטיזן בלגרד של ביברס נאתכו, באזל, קופנהאגן, גנט ועוד עשויות להגיע לכאן. יש גם הגרלות נוחות יותר, כמו קלאקסוויק מאיי פארו, ניו סיינטס הוולשית ואולי אפילו דומז'אלה הסלובנית, הקבוצה שהדיחה את אשדוד רק בגלל שערי חוץ בקמפיין האירופי הקודם (סיבוב המוקדמות השני של גביע אופ"א, 2005/06).

עוד בוואלה!

סכנה כבר בסיבוב הראשון: מה מחכה למכבי חיפה במוקדמות ליגת האלופות?

לכתבה המלאה
שחקני הפועל באר שבע. דני מרון
עשויים להיתקל בדרך באקס וואקמה. שחקני הפועל באר שבע/דני מרון

משחקי המפעל החדש יתקיימו בימי חמישי, כאשר שעות הפתיחה הן 19:45 ו-22:00 שעון ישראל.

ומה לגבי המענקים? הם יהיו זהים לאלו שהיו בליגה האירופית. הגעה לסיבוב השלישי של הקונפרנס ליג שווה 550 אלף יורו, שלב הפלייאוף מעניק עוד 750 אלף וכניסה לשלב הבתים תבטיח לכל קבוצה ישראלית 2.94 מיליון יורו. תיקו בשלב הבתים יזכה את הקבוצות ב-166 אלף יורו וניצחון יהיה שווה חצי מיליון. ראשות בית תעניק 650 אלף יורו ועלייה מהמקום השני מחצית הסכום.

בעלי מ.ס. אשדוד ג'קי בן זקן. קובי אליהו
אפשרות למענקים נאים במפעל החדש. ג'קי בן זקן/קובי אליהו

התאריכים

הגרלת סיבוב המוקדמות הראשון (ללא הישראליות): 15 ביוני
המשחקים: 8 ביולי ו-15 ביולי

הגרלת סיבוב המוקדמות השני: 16 ביוני
המשחקים: 22 ביולי ו-29 ביולי

הגרלת סיבוב המוקדמות השלישי: 19 ביולי
המשחקים: 5 באוגוסט ו-12 באוגוסט

הגרלת שלב הפלייאוף: 2 באוגוסט
המשחקים: 19 באוגוסט ו-26 באוגוסט

הגרלת שלב הבתים: 27 באוגוסט
המשחקים: 16 בספטמבר עד 9 בדצמבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully