וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי קבוצה בעמדת המתנה: איך תיראה מכבי תל אביב בעונה הבאה?

31.5.2021 / 12:00

11 שחקנים מסיימים חוזה, הוותיקים מחכים להצעות, דור פרץ ויונתן כהן מכוונים לחו"ל וגם אנריק סבוריט בודק אלטרנטיבות. מי נשאר, מי עשוי להגיע ומה שלום אורוש ניקוליץ'? תמונת מצב

פטריק ואן לוון מאמן מכבי תל אביב עם שרן ייני. אריאל שלום
מכיר את מכבי תל אביב מכל הכיוונים ואמור להמשיך. פטריק ואן לוון/אריאל שלום

15 שחקנים של מכבי תל אביב ידעו עד לא מזמן שבתום העונה הזו, החוזה שלהם מסתיים. כמות כמעט חסרת תקדים במונחים של מועדון כדורגל גדול בישראל, אבל זה היה אולי איתות לכך שהצהובים לקראת מתיחת פנים. זרים, מתאזרחים, ישראלים ותיקים וצעירים יותר. הרבה יותר ממחצית הקבוצה שיחקה העונה בידיעה שעתידה לא מובטח.

באותה פוזיציה ממש היה המאמן פטריק ואן לוון. הוא רצה בתפקיד, הוא נתן למיטש גולדהאר לבטוח בו, אבל גם הוא היה במבחן. מבחינת השדרה הניהולית כאן בתל אביב, ואן לוון יותר מראוי לאשראי גם לעונה הבאה. גביע אחרי מאבק האליפות הצמוד אמור לעשות את העבודה, אבל גם אם ואן לוון יסיים בלי כלום, כך חושבים רבים בקרית שלום, הוא צריך לזכות באמון ולהיות זה שיתחיל את העונה הבאה. ההחלטה כמו תמיד תתקבל בקנדה ותפורסם ממש בקרוב. ואן לוון, וכאן יתרונו הגדול, מכיר את מכבי תל אביב מכל הכיוונים - מהקבוצה הבוגרת, אבל גם מכיוון מחלקת הנוער וגם מכיוון קבוצת הבת בית"ר תל אביב בת ים. מכבי תל אביב אולי תוכל למצוא טקטיקן טוב ממנו או אחד שניחן בכושר ניהול משחק גבוה משלו, אבל אם מסתכלים על כל החבילה, ואן לוון אמור לקבל את הקרדיט ולהמשיך.

ואן לוון כמו גם שותפו לניהול המקצועי ברק יצחקי, כבר החליטו ששלושה מבין ה-15 שהיו בלי חוזה לעונה הבאה ימשיכו. לטל בן חיים, מאור קנדיל, מתן בלטקסה ומתן חוזז היו בחוזיהם סעיפי אופציה להתקשרות לעונה נוספת. במקרה של קנדיל אפילו לשנתיים נוספות. אליהם הצטרף גם הקפטן שרן ייני, שחוזהו הוארך אוטומטית אתמול לאחר שהופיע ב-60 אחוז מהמשחקים.

דור פרץ שחקן מכבי תל אביב. מאור אלקסלסי
רוצה להישאר, אבל בודק גם אופציות בחו"ל. דור פרץ/מאור אלקסלסי

מכאן כל שחקן והסיפור שלו. כל שחקן והעולם שלו. נתחיל בסיפורים הכבדים יותר. דור פרץ מסיים חוזה ונחשב לשחקן חופשי, אבל הוא רוצה להישאר. יחד עם זה הוא רוצה חוזה שיהלום את מה שנתן העונה וגם בשנים הקדומות, ושיגלם גם את זה שהוא שחקן חופשי שזכאי למענק חתימה בשל כך. 500 אלף דולר או יורו לעונה היו כבר משאירים אותו. מכבי תל אביב לא מגיעה לסכומים האלה ומציעה סביב 350 אלף יורו נטו, ולכן פרץ בודק אופציות בחו"ל. עתידו עדיין לא ברור.

במכבי תל אביב ישמחו גם לראות את אנריק סבוריט ממשיך לעונה רביעית בקבוצה, אבל המגן השמאלי בודק באינטנסיביות אופציות אחרות ורוצה שכר של מעל 500 אלף יורו נטו לעונה באירופה. גם הטילים והאזעקות שגרמו לו לעזוב עם משפחתו לתקופה קצרה, עשויים להכריע בעניינו כך שלא בטוח שהוא יישאר.

דניאל טננבאום מסיים חוזה ומנהל כבר זמן ממושך משא ומתן על חוזה חדש. הוא כבר מזמן לא בעמדה של זר וזה אמור להשאיר אותו בקבוצה. מתאזרח אחר, ניק בלקמן, מסיים אף הוא חוזה ולמכבי תל אביב יש עליו אופציה אותה היא תצטרך בקרוב לממש אם היא רוצה לראותו ממשיך.

עוד בוואלה!

ואן לוון: "הפסדנו את האליפות בקרית שמונה", ייני נשאר

לכתבה המלאה
איתי שכטר שחקן מכבי תל אביב. מאור אלקסלסי
כבר חשב לעזוב, עד שחזר לשחק, לכבוש ולחייך. איתי שכטר עם האוהדים/מאור אלקסלסי

בניגוד לייני, הוותיקים האחרים איתי שכטר, איתן טיבי ואבי ריקן עדיין בעמדת המתנה. טיבי אמור לקבל הצעה לחוזה חדש, בעוד שכטר כבר חשב לעזוב עד שהגיעו המשחקים האחרונים בהם שותף, כבש וחזר לחייך, אבל עדיין לא ברור אם יישאר. גם ריקן ידע בקרוב אם מכבי תל אביב מציעה לו חוזים חדש או שמאפשרת לו לעזוב.

דן ביטון מסיים עונת השאלה מלודוגורץ. בתחילת דרכו תחת גאורגיוס דוניס היה נראה שביטון יסיים את העונה וכרטיסו יירכש על ידי מכבי תל אביב. אבל אצל ואן לוון ביטון לא נספר במשך חודשים ארוכים, כך שאם הבולגרים יתעקשו שמכבי תל אביב תרכוש את כרטיסו, הוא לא יהיה בקבוצה. רק אם המאמן ההולנדי ישנה את הדעה עליו ואם אפשר יהיה לקבל אותו ללא תמורה, ביטון עשוי להישאר. בכל אופציה אחרת הוא בחוץ.

חזרה לזרים. באשר לאלכסנדר פשיץ', התחושה היתה עד לפני מספר שבועות שכדאי להשאיר אותו כי לא קל למצוא חלוץ מטרה בסגנון שלו, מה עוד שבעונה השנייה ואחרי הקורונה הוא אמור להיות טוב יותר. אלא שאז הגיע מבצע "שומר החומות" וטרף את הקלפים. פשיץ' הוא היחיד שלא חזר לארץ מבין הזרים, בין אם כי חלה שוב בקורונה ובין אם מסיבה אחרת, כך שנראה כי מכבי תל אביב תצטרך לחפש לעצמה חלוץ מטרה חדש.

גם הבלם הספרדי לואיס הרננדס מסיים חוזה. למכבי תל אביב יש אופציה להאריך את ההסכם בעונה נוספת והחלטה בעניינו תתקבל בהקדם.

יונתן כהן, מכבי תל אביב. לירון מולדובן
תג מחיר גבוה אחרי שנה מורכבת. יונתן כהן/לירון מולדובן

מי שמחזיקים בחוזים לעונה הבאה וממשיכים בוודאות הם המגנים אופיר דוידזאדה ואנדרה ז'ראלדש, הקשרים דן גלזר, אייל גולסה ועדן קארצב והחלוץ אדוארדו גררו שעשה קפיצת מדרגה עצומה העונה והפך לאחד השחקנים החשובים בסגל.

ליונתן כהן יש חוזה גם לשלוש השנים הבאות, אבל הוא רוצה להימכר לחו"ל. ספק אם זה יקרה העונה, אחרי שחווה שנה מאוד מורכבת בה מיעט לשחק. המניות שלו לא בעלייה ויהיה מוזר אם דווקא הקיץ ירכשו אותו בסכום שינוע סביב 3 מיליון יורו - תג המחיר שמכבי תל אביב הציבה עליו.

שחר פיבן מחזיק בחוזה גם לעונה הבאה, אבל יצטרך לבחור אם הוא נשאר וממעט לשחק או שהוא יוצא לשנת השאלה כדי לשחק יותר בקבוצה אחרת. אותו דבר בדיוק לגבי אילון אלמוג שגם נדחק לשוליים ומבין שהמעמד שלו במכבי תל אביב גורם לכך שהקריירה שלו נעצרה.

ניר ביטון שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
מכבי תל אביב הייתה שמחה לצרפו. ניר ביטון/ברני ארדוב

בכל הנוגע לחיזוק, מכבי תל אביב תצטרך להתאים את הזרים החדשים שלה לפי מה שתחליט לגבי השחקנים שיעזבו. על חשבון פשיץ' והרננדס, אם יעזבו, יגיעו חלוץ ובלם זרים. גיאגון פארפה מבית"ר תל אביב בת ים יתחיל את האימונים עם הקבוצה ואם ירשים ויראה שהוא בשל, הוא עשוי לתפוס את המקום של אורוש ניקוליץ' הנשכח שתופס עמדת זר כבר שנתיים וחצי בלי לתרום דבר.

מבין הישראלים, נראה שסיכוייו של דור מיכה לקבל 'חנינה' ולחזור קלושים עד לא קיימים בכלל. בן שהר, ששמו הוזכר לאחרונה, עשוי לבוא בחשבון בעיקר אם שכטר לא ימשיך. ניר ביטון הוא שחקן שמכבי תל אביב הייתה שמחה לצרף, אבל הדרך עוד ארוכה. גם עידן נחמיאס הוא שחקן שהצהובים כבר סימנו, אבל סוכנו מכוון אותו לבלגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully