וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה - מכבי תל אביב: בכר מתלבט, ואן לוון צריך לאלתר

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 23:26

אחרי דחיית העתירה של האלופה, חצי גמר הגביע ייערך בחיפה (ה', 21:00, ספורט 5). הירוקים רוצים להתקרב לדאבל, הצהובים מחפשים פתרון לעמדת המגן הימני

חצי הגמרהסתיים20/05/2021
מכבי חיפה
    0
    • (51) שכטר
    • (60) שכטר
    מכבי תל אביב
    ניקיטה רוקאביציה שחקן מכבי חיפה חוגג שער. ., מאור אלקסלסי
    יחזור לכבוש? ניקיטה רוקאביציה/מאור אלקסלסי, .

    מכבי חיפה

    אחרי דחיית העתירה של מכבי תל אביב ואישור קיום חצי גמר הגביע באצטדיונם הביתי, הירוקים מקווים לנצל את ההזדמנות הגדולה ולעשות מחר (חמישי, 21:00, ספורט 5) צעד נוסף לעבר הדאבל. המאמן ברק בכר עדיין מתלבט לגבי ההרכב, ובעיקר בנוגע לעמדת המגן הימני, שם ארנסט מאבוקה חזר מפציעה ומרכז השדה, שם יש התלבטות בנוגע למוחמד אבו פאני. ניקיטה רוקאביציה אמור לחזור לחוד.

    בכר אמר לקראת המשחק: "שתי הקבוצות צריכות לעשות סוויץ' בראש. זה מצב לא נעים ולא אידיאלי, אבל אנחנו מקצוענים וצריך לבוא כמו שצריך למשחק. הקהל מאוד רצה לתמוך בו, ונעשה הכל כדי לשמח אותו וגם את הקהל הגדול שיש לנו בדרום ונמצא במצב לא קל".

    נטע לביא הוסיף: "מצד אחד אפשר להגיד שהמצב מבאס ושאי אפשר לשחק כדורגל במצב הזה, אבל מצד שני יש הרבה אנשים שיושבים בבית וזה משהו שיכול לעזור להם להעביר את הזמן ויכול לעשות מצב רוח טוב. אני כן חושב שאנחנו צריכים לשחק, כדורגל הוא עבור האוהדים גם אם לא יכולים להגיע לאיצטדיון. למרות חוסר הוודאות השבוע, התאמנו כמו שצריך והתכוננו למשחק הזה. נקווה לעשות את הכי טוב שלנו ולנצח".

    אדוארדו גררו שחקן מכבי תל אביב. לירון מולדובן
    תורגל בשפיץ. אדוארדו גררו/לירון מולדובן

    מכבי תל אביב

    למרות הסגל הדליל כל כך, יש לפטריק ואן לוון כמה התלבטויות. אחת מהן היא האם להציב את אדוארדו גררו בשפיץ כחלוץ המטרה בעקבות היעדרותם של אלכסנדר פשיץ וניק בלקמן. היה טבעי שהמאמן ההולנדי של מכבי תל אביב יעלה עם איתי שכטר בחוד, אך על פי האימונים האחרונים גררו נלקח בחשבון לעמדה הזו, ובמקרה כזה אמורים יונתן כהן וטל בן חיים לשחק בכנפיים. התלבטות נוספת היא את מי להציב כמגן ימני. אנדראה ז'ראלדש לא בארץ, מאור קנדיל סיים את העונה, והמאמן צריך לבחור בין שחר פיבן לשרן ייני לעמדה הזו. עוד דילמה על פי האימונים היא האם לעלות עם עדן קארצב כקשר נוסף ליד דור פרץ ודן גלזר, או לחזור לדן ביטון שלא קיבל אשראי כבר זמן רב.

    "מבחינה אישית היומיים האחרונים היו בסדר, היתה לי תמיכה מצד חברים והמועדון, הרגשתי בטוח בישראל בימים האחרונים", אמר פטריק ואן לוון. "אשר לקבוצה - ניסינו לעבוד באותה צורה, נאלצנו לעבור למגרש אחר, אבל האופי של השחקנים נהדר. הם ממשיכים לעבוד כמו מקצוענים וזה לא משנה שצריך קצת לנסוע. הקבוצה מוכנה, השחקנים שנמצאים כאן מוכנים למשחק, כמובן שהנסיבות לא אידיאליות, כי לא ידענו מתי ייערך המשחק. משחק גביע זה סיפור אחר, כבר התרגלנו לשחק מול קהל, ועכשיו נשחק ללא אוהדים".

    שרן ייני הוסיף: "כמו כל תושב תל אביב, אנחנו במצב הרבה יותר טוב ממקומות אחרים. כבר יומיים לא התעוררנו בלילה, אבל זה לא קל - לא קל להסביר את זה לילדים. התרגלנו לזה שאין שגרה, התרגלנו להתאים את עצמנו, גם באימונים, יש הכנה שונה למשחק, בלי שחקנים זרים. אנחנו מקצוענים, בסופו של דבר צריך לכבד כל החלטה שתתקבל, אנחנו הראשונים שרוצים לנצח - לא משנה מה התנאים.

    "אנחנו צריכים לדעת לעמוד בכל הקשיים ולהוציא מעצמנו את המיטב, מקווה מאוד שנוכל לעבור עוד שלב בגביע. זה מאוד שונה מהליגה, זה משחק שאי אפשר לתקן בו יותר. הוא יהיה קצת יותר זהיר מצד שתי הקבוצות. אי אפשר לצפות איך הוא יתפתח. מאוד מבאס לחשוב שהיינו אמורים לשחק מול אצטדיון מלא בבלומפילד, ולשחק שוב ללא קהל רחוק מהבית. מאוד לא אידיאלי, מבאס קצת את הספורט והכדורגל, אבל זו המציאות שלנו במדינת ישראל".

    עוד בוואלה!

    העתירה של מכבי תל אביב נדחתה, חצי גמר הגביע מול מכבי חיפה יתקיים

    לכתבה המלאה
    שחר פיבן שחקן מכבי תל אביב. מאור אלקסלסי
    יפתח כמגן? פיבן/מאור אלקסלסי

    הרכבי הקבוצות

    שופט: לירן ליאני
    אצטדיון: חיפה

    טריוויה

    * זו הפעם השישית ששתי הקבוצות נפגשות בחצי גמר הגביע, ובכל המקרים הקודמים מכבי תל אביב התקדמה לגמר.

    * חצי הגמר המפורסם מכולם היה ב-1983, אז אחרי 4:4 דרמטי ב-120 דקות ניצחו הצהובים 4:5 בפנדלים באצטדיון רמת גן. חצי הגמר האחרון היה בבלומפילד ב-1996, ובו הצהובים ניצחו 1:2 עם התקרית הבלתי נשכחת בה איל ברקוביץ' אחז באשכיו של איציק זוהר והורחק.

    * סך הכול היו 17 משחקי גביע בין הקבוצות, כשמכבי תל אביב מובילה 7:9 בניצחונות ועוד אחד הסתיים בתיקו (הגמר הראשון מבין שניים ב-1962).

    * מכבי חיפה לא הגיעה לגמר מאז הזכייה האחרונה ב-2016, אז ניצחה 0:1 בטדי את מכבי תל אביב, שהגמר האחרון שלה היה ב-2017 וגם הוא הסתיים בהפסד.

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    +
    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      3
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully